Hjælp til gl. western
Fra : Ole Jensen

Dato : 19-08-04 09:54

Hej

For mange år siden så jeg et klip fra en western i programmet
"filmorientering" - det hed det vist dengang, og jeg håber at der er en
her i gruppen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvilken film det er
fra. Det er nok omkring 1975-1980.

Det foregår i en lukket gårdplads af en slags, det kunne også være en
tyrefægter-arena eller lignende, der er bygninger på alle sider. På
gårdspladsen står der to der skal til at duellere, den ene er cowboy,
den anden er klædt ud som klovn. Ude i siden står der en ved en klokke
og slår på den, ved tredie slag skal de vende sig om og skyde, der er
god tid mellem slagene, og man ser de to duellanter i nærbilleder.
Ved tredie slag vender de sig om og skyder, cowboyen smider sig ned i
smerte, og klovnen står stille. Lidt efter kigger klovnen ned ad sig
selv, og man ser blodet flyde stille ud i midten af en blomst som han
bærer lige over hjertet.

Skulle der mon være nogen der ved hvilken film den er fra?

mvh
Ole-J

Fra : ulrik

Dato : 22-08-04 11:02

Kan det være
'Westworld' fra '73?

http://www.imdb.com/title/tt0070909/

ul

Fra : Brian k

Dato : 22-08-04 11:17

ulrik wrote:
> Kan det være
> 'Westworld' fra '73?
>
> http://www.imdb.com/title/tt0070909/
>
> ul

Se DET er en fed film, kan ses af alle der kan lide science fiction /
westerns

Yul Brynner er bare så cool i sin rolle!

Fra : Morten DH

Dato : 22-08-04 11:41

"Brian k" <brian@nospam.com> skrev i en meddelelse
> Se DET er en fed film, kan ses af alle der kan lide science fiction /
> westerns
>
> Yul Brynner er bare så cool i sin rolle!

Fuld opbakning herfra - jeg er stolt af at være fra '73

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 23-08-04 01:47

On Thu, 19 Aug 2004 10:54:11 +0200, Ole Jensen
<o-jensenFJERN@inet.uni2.dk> wrote:

> [...]
>bærer lige over hjertet.
>

>Skulle der mon være nogen der ved hvilken film den er fra?

Det er i hvert fald ikke Westworld. Det lyder som en eller anden
spaghetti-western. Jeg tror ikke, det er "Mit navn er Nobody"... men
noget i samme stil.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : Ole Jensen

Dato : 23-08-04 07:34

Niels Søndergaard wrote:

> Det er i hvert fald ikke Westworld. Det lyder som en eller anden
> spaghetti-western. Jeg tror ikke, det er "Mit navn er Nobody"... men
> [...]

Nej det er ikke Westworld, og det er heller ikke en af Nobody-filmene.

Men er der mon nogen der ved hvor jeg kan lede efter den slags, måske en
eller anden side specielt om western?

mvh
Ole-J