P4V533-MX -> GF4 MX4000
Fra : Frodo

Dato : 19-08-04 07:17

Jeg har ovenstående bundkort med 2.6 gh og 512mb, samt ovenstående
grafikkort.
Jeg køre med XP Home.

Jeg har gennem et stykke tid sloges med, at maskinen går i blå skærm, med en
stop meddelse.

Der er ingen system i hvornår den stopper, og hvad der står i meddelsen.

Nogen gange er der en henvisning til en fil, andre gange ikke.

Der er kan gå dage hvor der ikke sker noget, og så kan jeg genstart og der
går igen dag. Andre gange stopper den lige efter at være startet.

Jeg har opdateret BIOS og grafik driver, men det har ikke hjulpet.

Er her nogen som kender til dette problem, som kender en løsning, eller til
sted hvor der måske kan findes en?

Jeg ved godt at jeg kan købe et nyt grafikkort, men det kan jo godt blive
lidt dyrt hvis jeg skal prøve mig frem, til jeg finder et som ikke
konflikter

/Frodo

Fra : Anders Lund

Dato : 19-08-04 08:10

Frodo wrote:

> Jeg har gennem et stykke tid sloges med, at maskinen går i blå skærm, med en
> stop meddelse.

Hvad står der i meddelserne?

> Nogen gange er der en henvisning til en fil, andre gange ikke.

Hvilken fil?

> Jeg ved godt at jeg kan købe et nyt grafikkort, men det kan jo godt blive

Hvorfor tror du at det er grafikkortes skyld?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Frodo

Dato : 19-08-04 15:15

"Anders Lund" skrev i en meddelelse

> Hvad står der i meddelserne?

Meget lang meddelse, men stop koden er 0x0000008e eller 0x0000007f

> Hvilken fil?

Jeg tror jeg er oppe på 10 forskellige dll og sys filer.

> Hvorfor tror du at det er grafikkortes skyld?

Fordi, der er ikke er nogen som helst problemmer med "dyret", når jeg ikke
har grafikkortet i. Har haft pc til at køre på internt skærmkort i en md.
mens grafikkort var hos leverandør, uden en eneste break down.

/Frodo

Fra : Leony

Dato : 19-08-04 17:47

"Frodo" <do@not.work> skrev i en meddelelse

> Meget lang meddelse, men stop koden er 0x0000008e eller 0x0000007f

Du kan læse om stopkoderne her:
http://aumha.org/win5/kbestop.htm

Dine stopkoder peger på hardware eller softwarefejl.
Oftest er hardwarefejlen RAM'ens skyld.

Prøv en tjekker med Memtest86:
http://www.memtest86.com/

> Jeg tror jeg er oppe på 10 forskellige dll og sys filer.

Disse filer kunne være et spor.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Brian Lund

Dato : 19-08-04 14:25

> Nogen gange er der en henvisning til en fil, andre gange ikke.
>
> Der er kan gå dage hvor der ikke sker noget, og så kan jeg genstart og der
> går igen dag. Andre gange stopper den lige efter at være startet.

Det _kan_ være harddisken! - Har fornyligt haft et lignende problem med en
Seagate 80 GB, og hvis det er harddisken (og en nyere model) skal du bruge
et diagnose værktøj fra fabrikanten, da scandisk ikke kan finde fejl på
nyere diske...

> Jeg har opdateret BIOS og grafik driver, men det har ikke hjulpet.

Har du installeret driverne til dit chipset?

> [...]
>
> Jeg ved godt at jeg kan købe et nyt grafikkort, men det kan jo godt blive
> lidt dyrt hvis jeg skal prøve mig frem, til jeg finder et som ikke

Du må godt bruge din sidste livline og ringe til en ven ;) - Man kan jo
altid prøve at låne hardware!

Brian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-08-04 15:04

Brian Lund wrote:

> du bruge et diagnose værktøj fra fabrikanten, da scandisk ikke kan

Scandisk findes ikke i XP Home.

Jesper G. Poulsen

Fra : Brian Lund

Dato : 19-08-04 15:46

> Scandisk findes ikke i XP Home.

Det vidste jeg faktisk ikke, da jeg ikke bruger det skidt ;)

Brian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-08-04 15:54

Brian Lund wrote:

> Det vidste jeg faktisk ikke, da jeg ikke bruger det skidt ;)

Hvad bruger du ikke?

Scandisk eller XP Home?

Jesper G. Poulsen

Fra : Brian Lund

Dato : 19-08-04 16:28

> Hvad bruger du ikke?
>
> Scandisk eller XP Home?

Siden jeg ikke vidste at det ikke var en del af Xp Home, go figure ;)
Jeg holder mig pænt til Win 2k...

Brian

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-08-04 22:17

Brian Lund wrote:

> Siden jeg ikke vidste at det ikke var en del af Xp Home, go figure ;)

Hvis ikke man bruger Scandisk, kan man jo heller ikke vide om den
eksisterer i ens OS eller ej

> Jeg holder mig pænt til Win 2k...

Samme her. Men eftersom XP Home/Pro er baseret på samme system som
2000, så er scandisk ikke eksisterende...

Jesper G. Poulsen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 30-08-04 11:19

> Men eftersom XP Home/Pro er baseret på samme system som
> 2000, så er scandisk ikke eksisterende...

Ikke helt korrekt..
I Windows XP skal man gå til Denne Computer, højreklikke på et drev og vælge
Egenskaber.
Under fanebladet Funktioner får man adgang til Fejlsøgning (eller om man vil
Scandisk).
Dette er i hvert fald i Win XP Pro, mener også at jeg har udført samme
handling hos min nabo der har Win XP Home.

Mvh
Benjamin

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-08-04 19:09

Laziter [9440] wrote:

> Ikke helt korrekt..

Jo. Scandisk døde med WinME. Den findes _ikke_ i NT-baserede Windows'er.

> Under fanebladet Funktioner får man adgang til Fejlsøgning (eller om
> man vil Scandisk).

Det er _ikke_ Scandisk. 2000 har også et grafisk interface, men det er
ikke Scandisk.

Jesper G. Poulsen