Popup?
Fra : Brian Hansen

Dato : 19-08-04 00:46

Hey there.

Er begyndt at få et hav af popup reklamer, såsom "best games"- "div. blade"- og hvad har vi.
Fælles for dem alle er at det er dansk, lige på nær én; noget med at ha' vundet jeg ved ikke hvor
mange penge da jeg er nr. et eller andet der åbner en side. (fatter jeg så ikke helt) ???

Det sjove er at jeg bruge Google' popup blokker som har virket ubeklageligt hidtil,
men at uforklarlige årsager kan den åbenbart ikke stoppe disse?!

Hvad gør man ved det?

Har lidt af en mistanke til noget der hedder Mailpepper (div. tilbud via mail),
som jeg tilmeldte mig, men umiddelbart efter afmeldte igen, da det var omkring den tid
det hele startede med popup'erne. Måske, på den anden side, så er det noget der
køre over mailen og ikke via popup, tror jeg da nok, nåede aldrig at få noget fra dem.
Hmm...
Muligheden for at det dér Mailpepper simpelthen er kommet til mig via en popup,
hvor jeg så derved har tilmeldt mig hos dem, vil jeg ikke lige afvise, kan ikke lige huske det.

Nogen ideer, anyone?

Mvh

Brian Hansen

Fra : Anders Lund

Dato : 19-08-04 08:01

Brian Hansen wrote:

> Nogen ideer, anyone?

Har du scannet din maskine med Ad-aware, Spybot eller lignende?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Brian Hansen

Dato : 19-08-04 10:44

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> wrote in message news:41245045$0$73950$14726298@news.sunsite.dk...

> Har du scannet din maskine med Ad-aware, Spybot eller lignende?

Jep, de fandt intet... Heller ej Norton...

Mvh

Brian Hansen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-08-04 08:24

"Brian Hansen" <brian.hansen@fakewebspeed.dk> wrote in message
> [...]
vundet jeg ved ikke hvor
> mange penge da jeg er nr. et eller andet der åbner en side. (fatter jeg så

Har du en fil der hedder twaintec.dll ?

Hvis ja, så gør sådan her:

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&q=twaintec%2Edll

Det hjalp for mig.

--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never

Fra : Brian Hansen

Dato : 19-08-04 10:47

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message news:41245592$0$165

> Har du en fil der hedder twaintec.dll ?

Jep, den har har jeg, ligger i C:\WINDOWS, en lille fætter på 140 KB.
Tjekker lige linket ud på et tidspunkt...

Mvh
Brian Hansen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-08-04 10:53

> [...]
> >

> Jep, den har har jeg, ligger i C:\WINDOWS, en lille fætter på 140 KB.
> Tjekker lige linket ud på et tidspunkt...

Den skal stoppes med "regsvr32 /u twaintec.dll", så reboot, og så slettes.

Fra : Brian Hansen

Dato : 19-08-04 12:22

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message news:41247879$0$184$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Den skal stoppes med "regsvr32 /u twaintec.dll", så reboot, og så slettes.

Okay, takker.
Men bliver den så omdøbt til mxtarget.dll, som de skriver skal slettets efter reboot?

Nogen ide om hvor twaintec.dll er kommet fra i det hele taget?

Mvh
Brian Hansen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-08-04 12:23

> Okay, takker.
> Men bliver den så omdøbt til mxtarget.dll, som de skriver skal slettets
efter reboot?

Jeg gjorde bare:

- stoppes med "regsvr32 /u twaintec.dll"
- reboot
- slet twaintec.dll

> Nogen ide om hvor twaintec.dll er kommet fra i det hele taget?

Surfning på en eller anden side.

Fra : Brian Hansen

Dato : 19-08-04 16:19

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message news:41248d78$0$174

> - stoppes med "regsvr32 /u twaintec.dll"
> - reboot
> - slet twaintec.dll

Hmm, kan ikke slette twaintec.dll, men der er kommet en ny efter at ha stoppe den;
twaintec.dll-last good, eller noget, den kan jeg godt slette.
Men stadig intet der hedder mxtarget.dll, som de beskriver på siden?

Måske virker det alligevel...

Mvh
Brain Hansen

Fra : Brian Hansen

Dato : 19-08-04 16:40

"Brian Hansen" <brian.hansen@fakewebspeed.dk> wrote in message news:4124c42a$0$199

> Måske virker det alligevel...

Øh, lige konstateret at det gør det altså ikke.
Der kommer stadig popup i tide og utide!
Hvad går der galt?

Mvh
Brian Hansen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-08-04 09:38

> [...]
> >

> Øh, lige konstateret at det gør det altså ikke.
> Der kommer stadig popup i tide og utide!

Du fik ikke fjernet den ?

Genstart i safe mode, så burde det kunne lade sig gøre.

Fra : Brian Hansen

Dato : 20-08-04 10:32

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message news:4125b86c$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Genstart i safe mode, så burde det kunne lade sig gøre.

Ahh, det vil jeg prøve...
Takker..

Mvh
Brian Hansen

Fra : Brian Hansen

Dato : 20-08-04 11:51

Damn, jeg bliver gammel før tiden!

Nu er det langt om længe lykkes mig at få den slettet, men...
Jeg får stadig de forbandede popup'er.

Det er da utroligt!
Hvad dælen gør man, udover en format C:\?

Mvh

Brian Hansen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-08-04 12:16

"Brian Hansen" <brian.hansen@fakewebspeed.dk> wrote in message
> Damn, jeg bliver gammel før tiden!
>
> Nu er det langt om længe lykkes mig at få den slettet, men...
> Jeg får stadig de forbandede popup'er.

unregistrede du den først ?
har du rebootet ?

Måske (den garanti) hjælper dette:

tag en backup af registry.
søg efter "twaintec.dll"
slet alle referencer
reboot.

> Det er da utroligt!
> Hvad dælen gør man, udover en format C:\?

Sådan et skodfirma, man burde mailbombe dem.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-08-04 13:09

> Måske (den garanti) hjælper dette:

....uden garanti....

Fra : Brian Hansen

Dato : 23-08-04 10:09

Aghhh!...

Har fået den slettet, kan ikke finde den hvis jeg søger efter den?
Så et eller andet sted må den jo være væk, fatter så ikke at jeg stadig
har problemet med de popup reklamer, med mindre det er noget andet?

Mvh

Brian Hansen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-08-04 11:03

> [...]
> Så et eller andet sted må den jo være væk, fatter så ikke at jeg stadig
> har problemet med de popup reklamer, med mindre det er noget andet?

Det hjalp altså hos mig, så kan det måske være noget andet.

Fra : Brian Hansen

Dato : 24-08-04 09:03

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message news:4129c0eb$0$159$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det hjalp altså hos mig, så kan det måske være noget andet.

Det tror jeg efterhånden også, men stadig træls.

Mvh
Brian Hansen

Fra : Zyklone

Dato : 23-08-04 20:42

Hvis jeg var dig ville jeg henvende mig hos www.spywarefri.dk eller
www.eksperten.dk for du skal lave en log fil fra et program som hedder
HijackThis som skal kigges igennem. Den opsummere alle dine aktive BHO´er
(Browser Helper Objects) samt opstart i regestry samt dine aktive processer
og en hel del mere.

Fra : Brian Hansen

Dato : 24-08-04 09:04

"Zyklone" <dsl122009@vip.cybercity.dk> wrote in message news:cgdhb9$fuo$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> (Browser Helper Objects) samt opstart i regestry samt dine aktive processer

Dem vil jeg prøve at lure lidt på og se hvad jeg kan få ud af.
Takker

Mvh
Brian Hansen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-08-04 10:53

Brian Hansen skrev:

> Aghhh!...

Hvem svarer du og hvad svarer du på? Det er svært at se når du ikke
citerer noget. Læs gerne min signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Brian Hansen

Dato : 24-08-04 09:00

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message news:Xns954E78EE13D21jcdmfdk@gyrosmod.dtext.news.tele.dk...

> Hvem svarer du og hvad svarer du på? Det er svært at se når du ikke
> citerer noget. Læs gerne min signatur.

Tja, det er jo nok fordi jeg ikke svare nogen specielt og egentlig bare
konstatere at det stadig ikke virker!

Mvh
Brian Hansen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-08-04 10:51

Brian Hansen skrev:

> Tja, det er jo nok fordi jeg ikke svare nogen specielt og
> egentlig bare konstatere at det stadig ikke virker!

Måske, men prøv en gang at læse dit indlæg uden resten af tråden.
Du skrev bl.a.: "Har fået den slettet, kan ikke finde den hvis jeg
søger efter den?"

Hvis man går nogle indlæg tilbage i tråden kan man se at det nok er
filen "twaintec.dll" du henviser til når du skriver "den" - men det
havde været noget lettere at se hvis du havde citeret noget fra
Christians indlæg om twaintec.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Brian Hansen

Dato : 24-08-04 11:52

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message news:Xns954F788B5EAABjcdmfdk@gyrosmod.dtext.news.tele.dk...

> Måske, men prøv en gang at læse dit indlæg uden resten af tråden.
> Du skrev bl.a.: "Har fået den slettet, kan ikke finde den hvis jeg
> søger efter den?"

Det kan der selvfølgelig være noget om, men nu regner jeg med at
man ligesom følger med i tråden, ikk', så?...

> [...]
> filen "twaintec.dll" du henviser til når du skriver "den" - men det
> havde været noget lettere at se hvis du havde citeret noget fra

Hey, hvem siger det skal være nemt.

Kunne nok også ha' skrevet det på en mere forståelig måde, så dem der hopper
på må og få igennem tråden også har en mulighed for at følge med, hvad tyder på du
selv har gjort og når vi nu er ved det, så bliver det jo heller ikke lige frem mere overskueligt
af at du bliver ved med at tilføje OT i tråden, hvad jeg så også selv gør nu... Hmm...

Mvh
Brian Hansen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-08-04 14:21

Brian Hansen skrev:

> Det kan der selvfølgelig være noget om, men nu regner jeg med
> at man ligesom følger med i tråden, ikk', så?...

Pas på med. Der kommer jævnligt nye brugere i gruppen, og selv
nogle af os "gamle" kan hoppe ind og ud af tråde efter behag.

> Hey, hvem siger det skal være nemt.

Hvorfor gøre det sværere end nødvendigt. Hvis man skriver indlæg
der er lette at finde hoved og hale i, er chancen for at få et
brugbart svar en del større end ellers.

> så bliver det jo heller ikke lige frem mere
> overskueligt af at du bliver ved med at tilføje OT i tråden,
> hvad jeg så også selv gør nu... Hmm...

Du har ret i at deltråden her ikke længere hører til i denne
gruppe. Jeg sætter opfølgning til netikettegruppen - evt. videre
debat kan vi tage der (hvis du foretrækker at stoppe tråden her, er
det også fint med mig).

FUT: <news:dk.admin.netikette>
Om FUT og X-FUT: <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>

--