ViA K8T800
Fra : Carsten H. Pedersen

Dato : 18-08-04 23:18

Jeg står og skal have ny cpu, nyt bundkort, samt nye ram. Jeg har altid købt
asus bundkort, og selvom mange sikkert forbander asus, har de altid fungeret
upåklageligt for mig.

Jeg er interesseret i et bundkort til socket 754, men med via K8T800 pro
chippen. På asus' side, og diverse andre sider, kan jeg dog kun finde socket
754 med standard K8T800. Jeg har læst flere steder, bl.a. på anandtech, at
der i nye versioner af diverse producenters bundkort, ville være en
udskiftning til pro udgaven.

Er der nogen derude, som kan anbefale et socket 754 kort med pro chippen?
Eller er der nogen, som andre steder ligeledes har læst, at gamle kort med
standard K8T800 chip kommer i en pro udgave? Eller skal jeg til sidst tage
springet, bruge 1000 kr ekstra og få mig en cpu til socket 939 (...er den
virkelig så meget bedre?).

/Carsten

Fra : Morten Larsen

Dato : 19-08-04 10:48

"Carsten H. Pedersen" <nej@nej.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen derude, som kan anbefale et socket 754 kort med pro chippen?

Det her skulle være et i den bedre ende
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=3048 koster ca 799kr

Eller skal jeg til sidst tage springet, bruge 1000 kr ekstra og få mig en
cpu til socket 939 (...er den
> virkelig så meget bedre?).

Det ser ud til den er ca. 20% bedre men også noget dyrere + der ikke er
særligt mange bundkort at vælge imellem. Hvor der som hos feks. Abit alerede
er kommet rev. 1,1 mm. udgaver til socket 754 og en del flere kort at vælge
imellem. Dog kan der vist sættes større og bedre cpu's mv. på soc939, men
der går nok lidt tid endnu før der rigtig sker noget på soc 939 siden.

Mvh Morten

Fra : Morten Larsen

Dato : 19-08-04 10:53

Dette Asus kort http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=94481 ser heller
ikke værst ud. Ser ud til at slå Abit med en lille margen i testen fra
forrige link.

Mvh Morten