Hjælp fra TI89 ejere
Fra : Jimmi Wolff

Dato : 18-08-04 21:21

Hej alle TI89 ejere

Hvordan skriver man "den sjete rod af x" på en TI89'er ?

M.V.H
Jimmi W

Fra : Kristian Vange

Dato : 18-08-04 21:29

Jimmi Wolff" <jimmi1311"FJERN_DETTE wrote:
> Hvordan skriver man "den sjete rod af x" på en TI89'er ?

x^(1/6)

generelt fås den n´te rod af x som:
x^(1/n)

--
Kristian

Replace 'invalid' with 'dk' to reply

Fra : Jacob Ask Hansen

Dato : 18-08-04 21:30

"Jimmi Wolff" <jimmi1311"FJERN_DETTE"@tele2adsl.dk> wrote in message
> Hej alle TI89 ejere
>
> Hvordan skriver man "den sjete rod af x" på en TI89'er ?

Hvad med x^(1/6), det skulle gøre det...

/ask

Fra : Jimmi Wolff

Dato : 18-08-04 21:44

"Jacob Ask Hansen" <ask@FJERNchem.au.dk> skrev i en meddelelse

> "Jimmi Wolff" <jimmi1311"FJERN_DETTE"@tele2adsl.dk> wrote in message

> Hvad med x^(1/6), det skulle gøre det...
>
> /ask

Jo, jeg kender godt mine regneregler, men nu ville jeg jo så gerne ungå
altid at skulle til at omskrive mine stykker.

Nogen der ved hvordan jeg gør??

M.V.H
Jimmi W.

Fra : Mads

Dato : 19-08-04 20:33

> Jo, jeg kender godt mine regneregler, men nu ville jeg jo så gerne ungå
> altid at skulle til at omskrive mine stykker.
>
> Nogen der ved hvordan jeg gør??

Lav en funktion. Den nemmeste måde er at skrive:
x^(1/6)->rod(x) [ENTER] (-> fås ved knappen STO der ligger lige over
ON)

Eller for alle rødder:
x^(1/r)->roedder(r,x) [ENTER] (du kan selvfølgeligt selv bestemme
funktionens navn hvis roedder eller rod ikke passer dig)

Nu kan du bare skrive rod(x) eller roeder(6,x).

Mvh.
Mads

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 19-08-04 07:26

"Jimmi Wolff" <jimmi1311"FJERN_DETTE"@tele2adsl.dk> skrev:

> Jo, jeg kender godt mine regneregler, men nu ville jeg jo så gerne
> ungå altid at skulle til at omskrive mine stykker.
>
> Nogen der ved hvordan jeg gør??

Der er ikke andre muligheder på TI89.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Peter Makholm

Dato : 19-08-04 09:43

"Jimmi Wolff" <jimmi1311"FJERN_DETTE"@tele2adsl.dk> writes:

> Jo, jeg kender godt mine regneregler, men nu ville jeg jo så gerne ungå
> altid at skulle til at omskrive mine stykker.

Saa lad være med at opfatte det som en omskrivning men opfat det som
ren notation.

--
Peter Makholm | One thing you do is prevent good software from
peter@makholm.net | being written. Who can afford to do professional