/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Renault Clio 1,8 16V årg 1992 er den farl~
Fra : Kim


Dato : 18-08-04 17:52

Jeg har en søn som har tænkt på at købe en Renault Clio årg. 1992 og 150000
km pris 40000 kr.Jeg er noget betænkelig ved sådan en bil, men jeg ved ikke
så meget om den
Er det en rimelig god og driftsikker bil ?
Hvad skal man evt. kigge godt efter?
Og bilen er så til salg i København hvor vi kommer fra vestjylland, så det
er noget langt at køre hvis mærket bare er noget lort.

Mvh. Kim



 
 
Cosworth POWER (18-08-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 18-08-04 18:24

> Hvad skal man evt. kigge godt efter?

Rust!
--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide




Cosworth POWER (18-08-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 18-08-04 18:25

>> Hvad skal man evt. kigge godt efter?
>
> Rust!

OG køb en Williams i stedet for, hvis du går efter en hurtig bil. De kan
findes i Tyskland på mobile.de.

http://bilimport.tkrath.dk - importguide

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide




Claus Hviid (18-08-2004)
Kommentar
Fra : Claus Hviid


Dato : 18-08-04 21:13


"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cg03bk$25tp$1@news.cybercity.dk...
> > Hvad skal man evt. kigge godt efter?
>
> Rust!
> --
> Thomas Krath
> http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Næppe. Jeg tror mere på at der skal kigges efter mekanikken. Den indbyder jo
til ret frisk kørsel og vil sandsynligvis bære præg af at have været brugt
således. Jeg synes ikke det er en bil for en førstegangs køber, hvis det
skulle være tilfældet.
Delene kan godt være ret dyre, især hvis der er tale om dele der ikke
samtidigt passer på de billigere og mere almindelige Clio´er, f.eks. Clio
1,4S.
Motormæssigt er Jeg ikke specielt nervøs, men som på alle andre biler med
tandrem, så skal denne også tjekkes, ligesom der skal tjekkes for
oliespild/forbrug osv. Elektronikken har aldrig været supergod på Renault,
dette gælder også Clio´en. Generelt vil sige at man skal have en god
fornemmelse i maven inden man køber sådan en bil, forudsat at man ikke er
besat af Renault. Det kan hurtigt blive dyrt at handle for billigt. Det er
vel forventeligt at tidligere ejere har skruet og forskruet på en sådan
model.
Og forresten, glem alt om en Willams model. Den bliver aldrig forsikret på
lovlig vis.


Mvh

Claus Hviid




Cosworth POWER (18-08-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 18-08-04 21:51

>> Rust!
>
> Næppe.

Hvad bygger du dette på? Jeg har kendskab til en Clio af årgang 1994 som
næsten var rustet væk i diverse paneler, skærmkanter osv.


> Og forresten, glem alt om en Willams model. Den bliver aldrig
> forsikret på lovlig vis.

Du har ikke tænkt dig at undersøge sådanne forhold inden du drager dine
konklusioner? Personligt vil jeg ikke have problemer med at forsikre den.

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide




Claus Hviid (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Claus Hviid


Dato : 19-08-04 18:10


"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cg0fer$2kgc$1@news.cybercity.dk...
> >> Rust!
> >
> > Næppe.
>
> Hvad bygger du dette på? Jeg har kendskab til en Clio af årgang 1994 som
> næsten var rustet væk i diverse paneler, skærmkanter osv.

Naturligvis skal man da kigge efter rust på en så gammel bil, men den burde
ikke være mere udsat end andre biler af samme årgang. Mekanikken er
sandsynligvis mere slidt end bilen er rusten.


> > Og forresten, glem alt om en Willams model. Den bliver aldrig
> > forsikret på lovlig vis.
>
> Du har ikke tænkt dig at undersøge sådanne forhold inden du drager dine
> konklusioner? Personligt vil jeg ikke have problemer med at forsikre den.

Jeg drager ingen konklusioner. Det kan godt være at Du kan forsikre en Clio
16V, men idet at det er faderen der spørger på vegne af sin søn, så må Jeg
vel konkludere at knægten ikke har mange års skadefri kørsel. Jeg fik ikke
indtryk af at der var tale om en gammel gut der ville erhverve sig bilen.
Men ok, alt kan jo forsikres. Det er blot et spørgsmålom prisen...

/Claus





Hans Christian (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Hans Christian


Dato : 19-08-04 21:28


"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:cg0fer$2kgc$1@news.cybercity.dk...
> >> Rust!
> >
> > Næppe.
>
> Hvad bygger du dette på? Jeg har kendskab til en Clio af årgang 1994 som
> næsten var rustet væk i diverse paneler, skærmkanter osv.
>

Min er fra 1992.
Har fået undervognbehandling 2 gange i sit liv.
Den har intet rust i undervogn.
Bagskærm kan være et problem. Min er desværre lige begyndt der. Men
først efter 12år og 261000km på tælleren. Så den er ikke værre end andre.

Et andet udsat sted. Åben motorhjelmen. Åben lugen ind til sprinkler
beholderen
og computeren. Stik hånden så langt op mod ruden på indersiden og mærk om
den er
tæret der.
Skilte en 91'er ad til reservedele og den var godt gennemtæret der. Formoder
det er pga
fugtig luft i ventilations kanal til foruden.

Iøvrigt. Skal man have sådan en clio så er 1.8 16v bedre en 2.0 16v da den
er mere omdrejnings villig.

Venlig Hilsen





Martin Johansen [600~ (19-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 19-08-04 21:41

Cosworth POWER skrev:

> Du har ikke tænkt dig at undersøge sådanne forhold inden du drager dine
> konklusioner? Personligt vil jeg ikke have problemer med at forsikre den.

Den er nok ikke meget dyrere end en VR6, Saab9000t og lign. som jeg uden
problemer kan forsikre. Selvf. uden kasko og med ren ansvar.

Når bilen ikke er dyrere så er kasko for dyrt IMHO.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177520
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408661
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste