3 bip og lukker ned??
Fra : FedeDorit

Dato : 18-08-04 17:48

Hejsa.

Under en installation af Win XP er flg: sket:

Ved genstart kommer der 3 enslydende lange bip og maskinen lukker ned.
Dette er sket 3 gange.

Jeg har tjekket temp./blæser og den er kun ca. 40 grader varm og er sat til
at give alarm ved 70 grader og lukke ved 85 grader.
Det er IKKE hvergang den genstarter,at den kommer med bips og lukker ned.
Jeg ved desværre ikke noget om bundkortet andet end at det kører med VIA
chipset og der sidder en XP1700+ cpu.
Jeg har prøvet min egen PC3200 blok i,men der lavede den det samme nummer.

Nogen idéer om hvad det er??

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 18-08-04 21:15

"FedeDorit" <123@123.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> chipset og der sidder en XP1700+ cpu.
> Jeg har prøvet min egen PC3200 blok i,men der lavede den det samme nummer.

Det kunne godt være grafikkortet som muligvis ikke sidder rigtigt.
Så prøv at tage det ud og sæt det i igen. Hjælper det ikke, så tag det ud
igen og tag et viskelæder og rens forsigtigt kontakterne (som går ned i
bundkortet).
Du bør kunne se hvilket bundkort der er i den, hvis du tager siden af
kabinettet og så leder efter tekst alle mulige og umulige steder på
bundkortet.

Kurt

Fra : FedeDorit

Dato : 19-08-04 14:29

> [...]
> chipset og der sidder en XP1700+ cpu.
> Jeg har prøvet min egen PC3200 blok i,men der lavede den det samme nummer.

Har fundet fejl...defekt cpu pga.defekt bundkort...brændte desværre min
kærestes cpu af da jeg brugte den til at fejlfinde med