Kulturberigelse Fortsat.. Til ære for Loui~
Fra : JBH

Dato : 18-08-04 17:11

Der var idag et ganske glimrende radioprogram på DR-P4 hvor temaét var
kamphunde..

http://www.dr.dk/p4/p4panelet/kategori.asp?kategori=Kæledyr

Som gæst i studiet var bl.a Dyrlæge Knud Stensgård fra en dyreklinik ved
Brabrand. Og jeg citerer.

"
Personligt har jeg ikke set hunde i min klinik, som er kommet til skade i
arrangerede hundekampe, men folk kommer ind og spørger, hvordan man fodrer
eller træner sin hund, så den får store musk-ler. Udover at være et socialt
problem er det i virkeligheden også et kulturelt problem, for jeg bliver nød
til at nævne, at den type forespørgelser næsten altid kommer fra folk med
anden etnisk baggrund.

"

http://www.dr.dk/p4/p4panelet/vis_spm.asp?id=1092827989709

Der blev også nævnt at årsagen til at kamphundene blev sluppet løs på høns
eller mindre hunde. Det blev kaldt at de blev "sat på svin" og var et led i
at optræne dem til kamphunde.

Og så...Syntes du, Louise. så ikke du burde stoppe dine tidligere ytringer
om om "racisme" og fremmedhad et vist sted hen..........Og istedet åbne dine
øjne

Jeg tænker her på dit svar. på min posting om kulturberigelse

Hundekampe er IKKE dansk kultur.

JBH

Fra : Battlefield´s

Dato : 18-08-04 18:38

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.dr.dk/p4/p4panelet/kategori.asp?kategori=Kæledyr
>
> Som gæst i studiet var bl.a Dyrlæge Knud Stensgård fra en dyreklinik ved

Hej
Dyrlægen hedder Knud Steensborg (bare for en ordens skyld) og har Abild
dyreklinik i Brabrand.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-08-04 18:44

"JBH" wrote

> Hundekampe er IKKE dansk kultur.

Njahh, der er vist et par andre lande der bliver nævnt i den forbindelse
Men hvad siger historien? - Hvis man går tiltrækkeligt langt tilbage
Vi har vores egne lig i lasten i mange sammenhæng

Ikke at jeg vil forsvare den noget alternative aktivering af en hund :-/

- Peter

Fra : Louise

Dato : 19-08-04 20:40

Du godeste, har vennerne på bænken fornærmet dig siden du er så
krigerisk???

Søde rare, anonynyme (= vattede) ven. Jeg har boet i Vollsmose i flere
år og kender udemærket godt problemet. Jeg har også set de
omdiskuterede grupper og jeg kan så fortælle dig, at det er temmeligt
blandede grupper. Beklager, men det er altså ikke kun mørklødede, der
holder kamphunde i kolonihaverne og bruger dyrene i Børnebyen til at
træne hundene.

Men det er da frygteligt synd at de søde, fornuftige danske drenge er
blevet lokket sådan i fordærv af islams onde udsendinge :o/

Hilsen Louise (som godt tør stå ved sine udtalelser og som ikke er
anonym)

www.malinoise.dk

Fra : ninja ninjasen

Dato : 20-08-04 10:46

On 19 Aug 2004 12:40:09 -0700, egdal@sporty.dk (Louise) wrote:

> [...]
>blevet lokket sådan i fordærv af islams onde udsendinge :o/
>
>Hilsen Louise (som godt tør stå ved sine udtalelser og som ikke er

om du er anonym eller ej har intet med sagen at gøre ! vi kan alle
kalde os kaj poul eller louise det er vi ikke mindre anonyme af ! og
det gør ikke at vi har mere ret i hvad vi siger ! så du snakker uden
om emnet ved at ævle løs om anonymitet !og du snakker uden om ved at
prøve at svine manden til ved på forskellige måder ! der er her lagt
fakta på bordet ! måske du skulle prøve at åbne dine øjne og se
virkligheden som den er istedet for at snakke uden om !

for et par hundrede år siden brugte englænderne og amerikanerne hunde
som kamphunde, det foregår stadig men er forbudt for lang tid siden,
og ikke aksepteret længere, de vestlige lande er kommet videre i
udviklingen ! det er lande som pakistan osv ikke ! og disse mennesker
tager deres kultur med herop desværre ! og det er et problem man må
forholde sig til, og ikke bare snakke uden om ! før de kom herop var
hundekampe begrænset til christania nu er det bredt ud over hele
landet, og nej det er ikke christaniterne der er flyttet til
voldsmosen eller tåstrupgårdsvej osv ! der er et stort problem med de
fremmede også hvad dette angår ! og at snakke uden om og kalde det
racisme, er at flygte fra at tage stilling til problemet . Bla derfor
fik vi en ny regering fordi befolkningen var trætte af alt den snak om
at danskerne er racister og de fremmede er kulturberigere osv, der ER
et problem, det har størstedelen af landet indset ! men der vil nok
altid være nogle få hardcore- radikale eller socialdemokrater tilbage
der nægter at se virkligheden i øjene og arbejde med problemet

Fra : Louise

Dato : 20-08-04 17:27

Først vil jeg lige sige...jo, det har noget med at gøre hvorvidt man
er anonym eller ej. Tør man stå ved sine meninger eller har man ikke
noget i løgposen? Jeg er ikke anonym på nogen måder. Hvis du havde
været snedig eller interesseret nok, ville du vide, at mit fulde navn
og adresse står på min hjemmeside, som jeg skriver efter mit navn.
Skulle du være i tvivl, så er det den, er starter med 3 w'er.

Jeg kan gentage mig selv. Jeg ved godt hvad jeg snakker om eftersom
jeg har boet i et af Danmarks mest belastede kvarterer hvad angår
indvandrere og ghettodannelse igennem flere år. Men det fakta vælger
du så bare at overse.

Men hvis du får det bedre, hr Ninjasen, (har din mor været ond ved dig
i din barndom?) ved at svælge i din egen selvretfærdighed og
fremmedfrygt, så er det da ok med mig. Du får ret og jeg får fred og
alle perkere er nogle forbandede møgsvin, der forsøger at overtage
Danmark ved hjælp af specieltrænede pittbulls.

I surrender, I surrender

Louise

www.malinoise.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 21-08-04 14:47

egdal@sporty.dk (Louise) wrote in message news:<125af6bd.0408200826.7f6a0675@posting.google.com>...

> Skulle du være i tvivl, så er det den, er starter med 3 w'er.

..klip.

> [...]
> alle perkere er nogle forbandede møgsvin, der forsøger at overtage
> Danmark ved hjælp af specieltrænede pittbulls.

Og når så de saglige argumenter for kulturberigelsens sag slipper op,
så går man over til et personligt angreb mod den der ikke er enig?

mvh

Kim Christensen

- der også bor tæt på en ghetto, og ikke er døv eller blind for hvad
der foregår dér.

Fra : JBH

Dato : 23-08-04 02:10

"Louise" <egdal@sporty.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blevet lokket sådan i fordærv af islams onde udsendinge :o/
>
> Hilsen Louise (som godt tør stå ved sine udtalelser og som ikke er

Det glæder mig at du har bemærket mit indlæg og også kommenteret det. Det
skuffer mig dog meget at du istedet for at forholde dig til faktuelle data,
forsøger at ignorere og til dels nedgøre disse fakta. Du opfører dig som et
barn som løber tør for argumenter...Angreb er det bedste forsvar.
Kunne du ikke prøve at opføre dig bare en smule voksen.

Du skriver at det " altså ikke kun mørklødede, der
holder kamphunde i kolonihaverne og bruger dyrene i Børnebyen til at træne
hundene."

Nu beder jeg dig så (endnu engang) at fremskaffe bare et eksempel på at
etnisk danske drenge har begået sådanne ting.

Du skriver du har boet i Vollsmose. Javel ja, var det 5 eller 10 år siden.
Problemerne med kamphunde i de områder er tilsyneladende et fænomen som er
opstået indenfor de sidste 2-3 år. Dyrlægen fra Brabrand ser problemerne
nu. Dengang, for 10 år siden hvor jeg boede i Århus, var der ikke disse
problemer i Gellerup.
Det er tilsyneladende en ny generation af muslimer som godt må have omgang
med hunde, selvom hunde jfr. islam, betragtes som urene ligesom grise

Mht. anonymitet.. Jeg har ingen problemer med at stå ved mine udtalelser,
men "JBH" er mine initialer. og jeg bruger en hotmail adresse når jeg
skriver i nyhedsgrupperne aht. spam mail.

Har du forresten fået meldt dig i en dyreværnsorganisation eller har du
stadig ikke lige fundet den helt rigtige.

JBH

Fra : Louise

Dato : 23-08-04 09:11

Jamen, hvad vil du have af beviser? Jeg kommer jo med mine egne
erfaringer fra ad jeg boede i Vollsmose.Ja, det er nogle år siden, men
dengang havde de altså også problemer med gruppernes brug af hunde.
Dengang dog mest mod politiet og ikke som kamphunde.

Hvem starter med at blive personlig???? Læs du nu lige overskriften på
indlægget og fortæl mig det!

At jeg taler mindre pænt til Jer er udfra min klare opfattelse, at det
er sådan I bedst forstår det. Men hvis I virkelig er så oplyste og
indstillede på fornuftig dialog, så undskylder jeg. Jeg tror bare ikke
jeg har uret. Indtil videre har I åbenbart ikke læst hvad jeg har
skrevet.

Nej, efter gentagne tilbud om at blive kredsformand i DB holder jeg
stadig stand og bruger min tid og energi på at hjælpe de dyr jeg kan
ud fra egen lomme og egen tid. Det bliver til nogle flere udgifter end
hvis jeg havde valgt at være med i nok så mange
dyreværnsorgansisationer, men jeg føler at pengene er langt bedre
brugt og resultatet er målbart. Men nu vi er ved snakken vil jeg da da
gerne vide, hvad det har med sagen at gøre. Du vil jo så gerne have,
vi holder os til sagens kerne???

Louise (som stadig er imponeret -på den ufede måde- over så seje folk
kan være, når de er anonyme