Opera 7.52
Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 18-08-04 17:01

Hej folkens.

Min Opera er indstillet til at sætte www foran en indtastet URL, og
førsøge med forskellige 'efternavne' hvoraf dk er det første.

Den har nu besluttet, at undertiden forsøger den ikke med www, men
mumler om ugyldig certifikat. Jeg kan så vælge at opgive eller
ignorere. Ignorerer jeg stiller den om til dotservs loginside.

Det er senest sket med indtastningen af dmi, så det er ikke så
eksotiske adresser.

Har andre oplevet det? eller sker der noget helt unikt her?
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-08-04 17:01

Kaj Svenningsen skrev:

>Min Opera er indstillet til at sætte www foran en indtastet URL, og
>førsøge med forskellige 'efternavne' hvoraf dk er det første.

Ditto.

> [...]
>ignorere. Ignorerer jeg stiller den om til dotservs loginside.

>Det er senest sket med indtastningen af dmi, så det er ikke så

Testede lige med "dmi". Jeg får den rigtige side.

>Har andre oplevet det?

Ikke jeg.

--
Bertel

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 18-08-04 18:24

Bertel Lund Hansen skrev:

>Testede lige med "dmi". Jeg får den rigtige side.

Det er nemlig en del af problemet. Det er - så vidt jeg kan se -
fuldstændig uforudsigeligt, hvilke sider der kan udløse det. De fleste
tilfælde virker (en tilfældig side) som den skal, men pludselig.

En genstart eller noget tålmodighed løser ofte problemet. I et
tilfælde så jeg, at http:// skiftede til https:// og ikke lod sig
rokke.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 18-08-04 20:45

Bertel Lund Hansen skrev:

>Testede lige med "dmi". Jeg får den rigtige side.

Nu indtastede jeg lige glwww.dmi.dk, og fik en advarsel 'Serverens
navn "glwww.dmi.dk" passer ikke med certifikatets navn"*.dotserv.com"
Nogen prøver måske at aflure dig.'

Den indtastede URL er så rettet til
https://glwww.dmi.dk:19638/webhost/rollout

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-08-04 23:05

Kaj Svenningsen skrev:

>Nu indtastede jeg lige glwww.dmi.dk, og fik en advarsel 'Serverens
>navn "glwww.dmi.dk" passer ikke med certifikatets navn"*.dotserv.com"
>Nogen prøver måske at aflure dig.'

Det lyder meget mystisk. Jeg har ikke nogen idé om hvor problemet
ligger. Jeg ville prøve at geninstallere Opera, men tvivler på at
det hjælper. Du kan imidlertid roligt prøve det. Opera ødelægger
ikke dine indstillinger.

--
Bertel

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-08-04 23:17

Bertel Lund Hansen skrev:

>Det lyder meget mystisk. Jeg har ikke nogen idé om hvor problemet
>ligger. Jeg ville prøve at geninstallere Opera, men tvivler på at
>det hjælper.

Har ikke efterprøvet det i min Opera, men hente nyeste version,
7.54, kunne måske være et forsøg værd?
--
Knud

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 18-08-04 23:31

Knud Gert Ellentoft skrev:

>Har ikke efterprøvet det i min Opera, men hente nyeste version,
>7.54, kunne måske være et forsøg værd?

Hov. Det havde jeg ikke set. Det er da et forsøg værd.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 18-08-04 23:24

Bertel Lund Hansen skrev:

>ligger. Jeg ville prøve at geninstallere Opera, men tvivler på at

Det er prøvet - på 4 forskellige maskiner.
Jeg har aldrig oplevet det før version 7.5*

Jeg flyttede ganske vist mine hjemmesider til enavn/dotserv ved ca.
samme tid, men der burde da vist ikke være en sammenhæng.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-08-04 07:31

Kaj Svenningsen skrev:

>Jeg flyttede ganske vist mine hjemmesider til enavn/dotserv ved ca.
>samme tid, men der burde da vist ikke være en sammenhæng.

Jeg har i hvert fald to domæner ved enavn som ikke har givet mig
det problem.

--
Bertel

Fra : Jesper Padkær Peters~

Dato : 20-08-04 14:52

Har du prøvet at lave om på det under "server name completion" ?
( tools-preferences-network)

Jesper

Using Opera's revolutionary e-mail client: http://www.opera.com/m2/

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 20-08-04 17:43

Jesper Padkær Petersen skrev:

>Har du prøvet at lave om på det under "server name completion" ?
>( tools-preferences-network)

Lave om til hvad?
Den står som sagt til www og dk,com,net,org

Fra : Jesper Padkær Peters~

Dato : 20-08-04 17:56

Beklager - havde ikke læst tråden ordentligt
Jesper
On Fri, 20 Aug 2004 18:43:11 +0200, Kaj Svenningsen