Maximering
Fra : RLJ

Dato : 18-08-04 16:02

Hej NG

Er det muligt at få IE til at starte maximeret ??

Jeg tænker ikke på F11 (fuld skærm), men bare
at blive fri for at skulle klikke oppe i højre hjørne
hver gang jeg åbner IE.

hilsen

Ralph

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-08-04 16:23

RLJ skrev:

>Er det muligt at få IE til at starte maximeret ??

Nej.

>Jeg tænker ikke på F11 (fuld skærm), men bare
>at blive fri for at skulle klikke oppe i højre hjørne
>hver gang jeg åbner IE.

Den åbner altid i normal vindue, træk i siderne til det fylder
hele skærmen.

IE vil så huske denne størrelse indtil du havner på en side, som
vil bestemme størrelsen på dit browservindue, så må du trække i
siderne igen.
--
Knud

Fra : Anders Lund

Dato : 18-08-04 16:40

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Nej.

Og dog. Der er nogle måder med at skulle holde CTRL nede imens du lukker
vinduet. Så skulle den gemme det. Jeg har ikke selv prøvet det, da jeg
bruger Firefox som selv husker hvordan vinduet skal se ud og fordi jeg
ikke vil have vinduerne til at kører i fuld skærm. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-08-04 17:04

Anders Lund skrev:

>Og dog. Der er nogle måder med at skulle holde CTRL nede imens du lukker
>vinduet.

Nej, IE kan ikke åbne maximeret, det er altid normal vindue, der
huskes.
--
Knud

Fra : Anders Lund

Dato : 18-08-04 17:33

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Nej, IE kan ikke åbne maximeret, det er altid normal vindue, der
> huskes.

Jeg har lige lavet et forsøg, hvor IE rent faktisk huskede det. Jeg har
dog ikke prøvet at genstarte. Dette var uden CTRL... blot åben,
maximere, luk og åben igen.

Og jeg har kæmpet med det før, hvor jeg gerne ville have den til at åbne
maximeret og har fået den til det.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Peter Brodersen

Dato : 18-08-04 19:56

On Wed, 18 Aug 2004 18:04:05 +0200, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> wrote:

>Nej, IE kan ikke åbne maximeret, det er altid normal vindue, der
>huskes.

Ikke desto mindre åbner min maximeret (i modsætning til et vindue, der
kan ændres i størrelse, flyttes rundt, m.m.). Er IE maximeret, når jeg
lukker det, åbner det maximeret. Er IE i normalt vindue, når jeg
lukker det, åbner det i normal vindue næste gang (i samme størrelse).

XP SP1, genvejen i quicklinks er til "E:\Program Files\Internet
Explorer\iexplore.exe", og der står endda Run: Normal Window.

(bruger Mozilla som default browser, så har ikke testet det med at
klikke på links, men den oprindelige spørger nævner også blot at han
selv åbner IE)

--
- Peter Brodersen
php -r 'print floor(8.2-0.2);'

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-08-04 21:18

Anders Lund skrev:

> Jeg har lige lavet et forsøg, hvor IE rent faktisk huskede
> det. Jeg har dog ikke prøvet at genstarte. Dette var uden
> CTRL... blot åben, maximere, luk og åben igen.

Jeg har også lige prøvet på WinXP Pro SP2. Hvis IE er maksimeret
når jeg lukker den, vil den også åbne maksimeret næste gang og
selv efter en genstart og det gælder for alt. Altså både, hvis
jeg starter IE fra ikonet på skrivebordet, fra ikonet i Quick
Start eller via et link i en mail f.eks. og årsagen er vel, at
IE husker hvordan den var stillet ved sidste kørsel.

Hvis jeg derimod stiller genvejen til IE i Quick Start til at
starte maksimeret, så gælder det kun for den genvej, men hvis
jeg åbner den via den genvej og lukker den maksimeret, så
gælder det selvfølgelig også for alle andre veje til IE, da
den husker hvordan den var stillet sidst.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-08-04 16:58

RLJ wrote:

> Er det muligt at få IE til at starte maximeret ??

Ja. Properties for genvejen og vælg i 'Run' "Maximized".

Jesper G. Poulsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-08-04 17:03

Jesper G. Poulsen skrev:

>Ja. Properties for genvejen og vælg i 'Run' "Maximized".

Findes ikke i det IE-ikon, der normalt er på skrivebordet, så
skal man oprette en genvej til denne.

Vil også kun virke når man åbner IE, ikke når man klikker på et
link.
--
Knud

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 18-08-04 17:31

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Findes ikke i det IE-ikon, der normalt er på skrivebordet, så
> skal man oprette en genvej til denne.

Det findes i det ikon i Quicklaunch og gælder samtidig for det ikon på
skrivebordet.

> Vil også kun virke når man åbner IE, ikke når man klikker på et
> link.

Nope. Det virker også når man trykker på et link.

Jesper G. Poulsen

Fra : RLJ

Dato : 18-08-04 23:01

> Findes ikke i det IE-ikon, der normalt er på skrivebordet, så
> skal man oprette en genvej til denne.

--

Ja. I har ret. I genvejen i Quick Start kan man sætte den til maximeret.
Laver man derefter en genvej til skrivebordet fra denne så er den der.

Tak for hjælpen.

Ralph

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 19-08-04 06:45

RLJ wrote:

> så er den der. Den "originale" på skrivebordet kan til gengæld ikke.

Den originale på skrivebordet er ikke en almindelig genvej. Den opfører
sig lidt mere som en afspejling under OS/2.

Jesper G. Poulsen