Omsyn...hvad hvis man ikke når det?
Fra : NIL

Dato : 18-08-04 13:48

Hej gruppe...

Jeg skal ha' min bil til omsyn på fredag (20. aug.) fordi der var en tæring
ved en inderskærm ved det ene baghjul...

Problemet er, at min mekaniker måske ikke kan nå at få bilen færdig imorgen
(torsdag) pga. af sygdom på værkstedet.
Bilen skal til omsyn allerede fra morgenstunden dagen efter...fredag!
Og jeg har ved opringning til SBI fået oplyst, at der INGEN mulighed er for
udsættelse. (Heller ikke blot nogle få dage!).

Hvad er konsekvensen, hvis jeg ikke møder op til dette omsyn? (Bortset for
betaling for udeblivelse).
Jeg har tænkt mig at få bilen synet en dag i næste uge.

Hva' gør jeg??

Hilsen
NIL

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-08-04 13:52

"NIL" <nilau4@FJERNyahoo.dk> wrote in message
> [...]
> betaling for udeblivelse).
> Jeg har tænkt mig at få bilen synet en dag i næste uge.

Du skal igennem et nyt komplet periodisk syn.

--
mvh/rg. Christian
"Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-08-04 14:02

NIL telepaterede følgende til sin PC:
> Hva' gør jeg??

1. Får bilen færdig og syner den fredag.
2. Får ikke bilen færdig, afbestiller tid inden torsdag kl. 18:00, så gebyr
undgås, og bestiller tid til næste uge, syner den i næste uge, hvor det er
et helt alm. syn - dvs. ikke "bare" et omstiller"...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-04 14:10

"NIL" <nilau4@FJERNyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er konsekvensen, hvis jeg ikke møder op til dette omsyn? (Bortset for
> betaling for udeblivelse).

Ingen betaling for udeblivelse nødvendig.. Ring og meld afbud...

> Jeg har tænkt mig at få bilen synet en dag i næste uge.
>
> Hva' gør jeg??

Bestiller en ny tid :) og håb på at du ikke mister pladerne i mellemtiden :)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : Peter Herløv

Dato : 18-08-04 19:47

I princippet skal der udføres et helt nyt syn på bilen (400.-) - i praksis
vil synsmanden dog kun kontrollere den pågældende rep..(du slipper altså for
at reparere eventuelt oversete fejl ved 1. syn..*G*)

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 18-08-04 20:44

Peter Herløv wrote:
> I princippet skal der udføres et helt nyt syn på bilen (400.-) - i
> praksis vil synsmanden dog kun kontrollere den pågældende rep..(du
> slipper altså for at reparere eventuelt oversete fejl ved 1. syn..*G*)

Det skal du absolut ikke løbe an på, så bliver du ikke så overrasket hvis
han finder noget.

Der er ikke tale om noget skjult omsyn, nej et komplet nyt syn - pris 400
kr.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-08-04 06:34

Peter Herløv telepaterede følgende til sin PC:

> I princippet skal der udføres et helt nyt syn på bilen (400.-) - i
> praksis vil synsmanden dog kun kontrollere den pågældende rep..(du
> slipper altså for at reparere eventuelt oversete fejl ved 1. syn..*G*)

Vrøvl... De starter helt forfra... Det kan godt ske, at de i enkelte
tilfælde blot udfører et omstillersyn, men det er ikke reglen...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-08-04 09:00

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
> Peter Herløv telepaterede følgende til sin PC:

> Vrøvl... De starter helt forfra... Det kan godt ske, at de i enkelte
> tilfælde blot udfører et omstillersyn, men det er ikke reglen...

Det vil jeg også støtte, jeg har selv prøvet det.

Fra : ENN

Dato : 18-08-04 19:55

Du skal ifg. forlydender bare stikke synsmanden et par tusinde - rustskade
ller ej

Fra : Elbarto

Dato : 18-08-04 22:51

> [...]
> betaling for udeblivelse).
> Jeg har tænkt mig at få bilen synet en dag i næste uge.

Polisen napper pladerne dog går der nok lidt tid før det sker

Elbarto