Kan ikke se AD via VPN
Fra : Søren Jensen

Dato : 18-08-04 13:09

Hej

Vi har 2 lokationer bundet sammen af 2xZywall10 - "dobbelt VPN" så begge
lokationers LAN kan se alle IP'er begge steder.

Lokation1:
Windows2003 med AD-controller, Exchangeserver, Filserver

Lokation2:
XP-klienter

Problem, Lokation2:
Vi kan pinge alle IP-adresser på lokation1 igennem VPN, men vi kan ikke
fange AD på lokation1. Domænet hedder "theoffice.com" - og der peger en
intern DNS ned på den server hvorpå AD ligger... og man kan også godt pinge
"theoffice.com"-domænet... men AD'eren vil man ikke fange.

Tager man en klient fra lokation2 til lokation1, fanger den domænet med det
samme, så det kan næsten ikke være et klientbetonet problem.

Jeg har tidligere i gruppen haft et lignende indlæg, men det løste ikke helt
mine problemer. Håber på hjælp!

Mvh
Søren

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 18-08-04 21:49

Søren Jensen" <jensen"ingen-spam wrote:
> [...]
> peger en intern DNS ned på den server hvorpå AD ligger... og man kan
> også godt pinge "theoffice.com"-domænet... men AD'eren vil man ikke

Hmm. Har du prøvet at pinge Ip adressen på "AD" direkte.?

--
Venlig Hilsen
Henrik Sørensen

Fra : Jesper Ravn

Dato : 19-08-04 19:16

"Søren Jensen" <jensen"ingen-spam"@csite.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> samme, så det kan næsten ikke være et klientbetonet problem.
>
> Jeg har tidligere i gruppen haft et lignende indlæg, men det løste ikke

Det lyder som om du har et DNS problem.
Den rigtige løsning er som følger:
Opsæt en DC/GC på lokation 2 med DNS og DHCP
Konfigurer herefter site-link
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/windows2000serv/technologies/activedirectory/howto/adsites.mspx
Inden du går i gang med ovenstående, kan du som test tilføje IP og
servernavn ned i en hostfil på en workstation fra lokation2.
IP og servernavn skal være = DC i lokation1

/Jesper