indhegning af haven
Fra : Mogens Andersen

Dato : 18-08-04 11:58

hej NG

Vi får her i starten af september en dejlig lille maincoon killing,
jeg har i den anledning søgt som en gal på nettet efter en måde at
indhegne haven på, så den kan få en løbegård på, ja vel omkring
800m2.
Er der her nogle der har gjort det og/eller ved hvor det kan ses eller
hvor jeg kan læse mig til hvordan man gør, og hvad jeg skal bruge til
formålet.
Til en start laver jeg her i weekenden en løbgård på ca 14 m2 som
katten så kan bruge indtil det stor projekt er færdigt og det er nu
nok også rigtligt til hende indtil foråret, hvor jeg gerne skulle være
klar med "anlæget"

mvh

Mogens

Fra : Katja

Dato : 18-08-04 12:38

Her er da et par billeder.

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=154&folder=518&limit_start=0&limit_user=15

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=154&folder=376&limit_start=0&limit_user=15

Hilsen Katja

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 18-08-04 16:26

On 2004-08-18 12:58:08 +0200, Mogens Andersen <ma7@webspeed.dk> said:

> [...]
> Er der her nogle der har gjort det og/eller ved hvor det kan ses eller
> hvor jeg kan læse mig til hvordan man gør, og hvad jeg skal bruge til

Tjah, her: http://home1.stofanet.dk/celeste/Dk/hegn.htm er der i
hvertfald nogle anvisninger at kigge på. Der er mange, der har den
slags beskrivelser liggende på deres hjemmesider, så det skulle være
til at finde flere
--
Knus fra Ann R

Fra : David Bjergsø

Dato : 19-08-04 11:36

On 2004-08-18 12:58:08 +0200, Mogens Andersen <ma7@webspeed.dk> said:

> [...]

Ud over de gode billeder, kunne jeg måske forestille mig at det ville være
rart med lidt afstand ind til hækken, så man kunne klippe den, uden fare for
at få hækkeklipperen viklet ind i hegnet.

/D

Fra : Mogens Andersen

Dato : 20-08-04 07:09

David Bjergsø <davidb@indutek.com> skrev:
> [...]
>rart med lidt afstand ind til hækken,
>så man kunne klippe den, uden fare for
>at få hækkeklipperen viklet ind i hegnet.

Ja det er jo en af de ting jeg undre mig lidt over, hvordan man
holder hækken med et hegn foran, har også tænkt på at lave afstand
mellem hegn og hæk, og hvis der skal værer plads til at klippe
hæk, skal der da være mindst en halv meter mellem, eller..?
Tror at det måske kommer til at se lidt fængselsagtig ud, hvis det
står en hlav meter fra hækken, og det vil jeg ikke have. Så min
næste tanke var at lave plankeværk, men kors 90m plankeværk der
skal males med et par års mellemrum...hmmm

mvh

Mogens

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 20-08-04 08:02

"David Bjergsø" <davidb@indutek.com> skrev i en meddelelse

> [...]
for
> at få hækkeklipperen viklet ind i hegnet.

Hej

Man kan også gøre det omvendt, så at sige; klip hækken godt ind og sæt
hegnet helt tæt til hækken. Derpå lader man hækken gro ud igen, sådan at
hegnet nu sidder f.eks. 5-10 cm inde i hækken. Hækken kan let klippes, og
hegnet, der måske ikke ligefrem pynter, er camoufleret.

MVH Mette (hvis løbegårdshegn nogle steder er helt forsvundet i flotte
clematis)

Fra : martin b

Dato : 25-08-04 09:17

Ja, den løsning har jeg også set flere steder. Det er klart det pæneste, når
hegnet står inde i hækken, og med en moderne hækklipper er det ikke noget
problem at klippe hækken uden at komme i nærheden af hegnet.

-martin

Fra : martin b

Dato : 25-08-04 09:23

Hej Mogens,

Prøv at lave en søgning i Google på: cats enclosure design

Der kommer en masse links med gode billeder og idéer.

-martin