Turbomotor - stand?
Fra : Ukendt

Dato : 18-08-04 10:20

Hej NG,

Jeg skal, i morgen, prøvekøre en bil m. turbomotor med køb for øje.

Det skal foregå hurtigt, hvis der skal handles - fredag morgen kan det
risikeres at den er afsat til anden side.

Hvad skal jeg være opmærksom på mht motor+lader? Motoren skulle være helt
standard og gået i omegnen af 100-120.000 km. Jeg kan sagtens finde ud af at
kigge efter væskestande og oliespind :)

Jeg har aldrig prøvet en bil med denne type motor, så hvordan kan jeg sikre
mig at den yder det den skal? Kan jeg sikre mig at den lader fuldt tryk
(aner ikke om der er et manometer i den).

Ellers noget nævnelsesværdigt jeg kan kigge efter?

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-08-04 10:20

Bjørn telepaterede følgende til sin PC:
> Hvad skal jeg være opmærksom på mht motor+lader?

Hvilken bil?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : John Sahl

Dato : 18-08-04 10:26

Morten Fruergaard wrote:
> Bjørn telepaterede følgende til sin PC:
>
> Hvilken bil?

Noget Opelskidt

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-08-04 10:29

Morten Fruergaard wrote:
> Bjørn telepaterede følgende til sin PC:

> Hvilken bil?

Forhåbentlig da en Calibra 4x4 turbo ikke Bjørn?

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-04 10:40

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Forhåbentlig da en Calibra 4x4 turbo ikke Bjørn?

Det var da lige godt s*tans - i er slet ikke til at holde hemmeligheder for
;)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-08-04 10:55

Bjørn wrote:
> "Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Det var da lige godt s*tans - i er slet ikke til at holde hemmeligheder for
> ;)

Findes der andet fabriksturbo i Opel der er værd at kigge efter?

En Lancia Delta Integrale 4x4 16v er heller ikke at kimse af, hvis det
skal være med mølle, men de hænger dælme ikke på træerne.

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-08-04 10:59

Roberto Saldo telepaterede følgende til sin PC:
> Findes der andet fabriksturbo i Opel der er værd at kigge efter?

Ja, da...

Der er lavet en Opel Astra Coupe 2,0 16v turbo med 190 hk...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-04 11:10

> Findes der andet fabriksturbo i Opel der er værd at kigge efter?

Ja, massere...

Astra G, Astra Coupé, Vectra A (også 4x4), Vectra C, Zafira findes med turbo
og benzin :)

Kadett E er rent faktisk også produceret m. turbomotor - dog ikke solgt i
Europa.

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : Brian S Jensen

Dato : 18-08-04 11:41

"Bjørn" <bjorn[at]norgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse
> Kadett E er rent faktisk også produceret m. turbomotor - dog ikke solgt i
> [...]

Hej

Ja, vi bliver af og til snydt her i Europa - f.eks. blev Toyota Previa
leveret med den 2.4i motor som vi kender dem med her i Europa
men i USA var kompressor standard fra årg. 95

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 525i 24v - uden turbo
Toyota Previa 2.4i - uden kompressor

Fra : Claus Fabritius

Dato : 18-08-04 17:36

> Ja, massere...
>
> Astra G, Astra Coupé, Vectra A (også 4x4), Vectra C, Zafira findes med
turbo
> og benzin :)

Du glemmer den (efter sigende) sjoveste af dem alle: Opel Speester OPC :)
Personligt kunne jeg godt tænke mig en Vectra A 4x4 T, men synes stadig at
prisen er lige over budgettet.
--
MVH
Claus Fabritius

Fra : Alias

Dato : 18-08-04 17:45

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse
> MVH
> Claus Fabritius
> Millioner af ferskner. Ferskner til mig.
> Millioner af ferskner. Ferskner for gratis.

Der er nok en der hører Presidents of the United States of America

--
Brian Sørup

Fra : Claus Fabritius

Dato : 18-08-04 17:48

"Alias" <kursisten@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Der er nok en der hører Presidents of the United States of America

Yes yes. Og du er vist den første der har kommenteret det med andet end at
jeg måtte fejle et eller andet mentalt

Fra : Alias

Dato : 18-08-04 17:50

> Yes yes. Og du er vist den første der har kommenteret det med andet end at
> jeg måtte fejle et eller andet mentalt

Hvis det er tilfældet er jeg også smittet
Det er ret skægt at høre dem en gang imellem.
--
Brian Sørup

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 23-08-04 20:05

On Wed, 18 Aug 2004 18:50:11 +0200, "Alias" <kursisten@hotmail.com>
wrote:

>"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> skrev i en meddelelse

>Hvis det er tilfældet er jeg også smittet
>Det er ret skægt at høre dem en gang imellem.

Hvad er det lige for nogle bizarre fyre, lidt lige som danske RW eller?
Flemming Jacobsen

Fra : Claus Fabritius

Dato : 23-08-04 20:11

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det lige for nogle bizarre fyre, lidt lige som danske RW eller?

Det er et grunchrock band fra Seattle. Der er ikke noget bizart over dem,
men enkelte af deres tekster giver mindre mening en... Tja... Min signatur
siger vist det hele :)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-08-04 21:56

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> En Lancia Delta Integrale 4x4 16v er heller ikke at kimse af, hvis det
> skal være med mølle, men de hænger dælme ikke på træerne.

Hvis den hang oppe i et træ, så ville jeg kigge efter en anden

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Henrik B.

Dato : 18-08-04 18:01

> Det var da lige godt s*tans - i er slet ikke til at holde hemmeligheder
for
> ;)

Jeg ville være mere bekymret for 4-hjulstrækket.

M.v.h.

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-04 07:40

> for
>
> Jeg ville være mere bekymret for 4-hjulstrækket.

Det skal du ikke være :) Det virker ikke :)

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-08-04 07:39

Bjørn telepaterede følgende til sin PC:
> Det skal du ikke være :) Det virker ikke :)

LOL

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Torben Jørgensen

Dato : 18-08-04 16:31

Hej Bjørn - det lyder noget risikabelt det du er på vej i. Hvis du vil købe
en bil - i dette tilfælde med turbomotor - så mangler du fuldkomment at
sætte dig ind i hvordan den du ser på er indrettet og jeg kan ikke
forestille mig en bil med turbo uden måler for bar. Desuden er der for alle
biler mange steder at finde tekniske data m.h.t. hk og turbotryk og der må
IKKE komme røg fra udstødningen når du accelererer eller slipper speeder og
igen giver gas. Gør dit forarbejde grundigt før du skal afgøre noget fredag.
Torben ( Delta Integrale EVO )

Fra : Cosworth POWER

Dato : 18-08-04 18:06

> Jeg har aldrig prøvet en bil med denne type motor, så hvordan kan jeg
> sikre mig at den yder det den skal? Kan jeg sikre mig at den lader
> fuldt tryk (aner ikke om der er et manometer i den).

Tag et ladetryksur + slange med og sæt det til.

> Ellers noget nævnelsesværdigt jeg kan kigge efter?

Pil turboslangen af og mærk for slør i akslen. Der må være minimalt slør
op/ned og til siderne, men absolut INTET slør ud/ind! Bilen skal ligeledes
trække rent hele vejen op uden udsættere.

4-hjulstrækket er meget dårligt på en Calibra Turbo, så tjeck det godt
igennem for slør. Lyde i gearkasse osv. OG nu det er en Opel så tjeck en
ekstra gang for rust!

Hvorfor tager du ikke en af dine kammi'er med? F.eks. ham der har en
Calibra m. turbo eftermonteret?

--
Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Low_

Dato : 18-08-04 21:20

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> op/ned og til siderne, men absolut INTET slør ud/ind! Bilen skal
ligeledes
> trække rent hele vejen op uden udsættere.

Laderen stand er ikke altafgørende, men virker den kan den jo sælges...

> 4-hjulstrækket er meget dårligt på en Calibra Turbo, så tjeck det godt
> igennem for slør. Lyde i gearkasse osv. OG nu det er en Opel så tjeck en
> ekstra gang for rust!

Jeg vil ikke sige 4x4 er dårligt på en vectra/calibra, men det kan ikke
holde til hårde starter fra 0, når den ikke er gennemvarm. Dertil er ford´s
system bedre, da det jo er med tandhjul...
Rust i denne calibra er underordnet, da den skal bruges til dele...

Fra : Cosworth POWER

Dato : 18-08-04 21:55

"Low_" <LowVÆKMEDDET@calibra.dk> wrote in message
> "Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Laderen stand er ikke altafgørende, men virker den kan den jo
> sælges...

Nu spørger Bjørn direkte til turbo motorer og jeg svarer ham - hvad
forventer du, hvis jeg ikke fortæller ham om turbo'en?????? Det hænger sgu
da sammen!!!

> Jeg vil ikke sige 4x4 er dårligt på en vectra/calibra, men det kan
> ikke holde til hårde starter fra 0, når den ikke er gennemvarm.

Så er det da også dårligt! Du modsiger dig selv - bilen kan ikke holde til
det den bl.a. er bygget til at kunne holde til!

Fra : Low_

Dato : 18-08-04 21:58

Skal vi nu ikke lige tage det roligt, herinde i kaffeklubben....

Fra : Cosworth POWER

Dato : 18-08-04 22:01

> Skal vi nu ikke lige tage det roligt, herinde i kaffeklubben....

Det er da dig der svarer dybt latterligt på mit indlæg, som blot svarer på
det spørgsmålet går på! Jeg er helt rolig, men forstå overhovedet ikke dit
svar!

Fra : Low_

Dato : 18-08-04 22:33

Jeg beklager at jeg har startet en "latterlig" tråd og trækker den tilbage,
da jeg ikke ville starte en "debat"...

Fra : Niels Skaaning

Dato : 19-08-04 09:15

"Low_" <LowVÆKMEDDET@calibra.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg beklager at jeg har startet en "latterlig" tråd og trækker den
tilbage,
> da jeg ikke ville starte en "debat"...

Fornuftigt, kan jeg sige ud fra egen erfaring.

NS

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-04 08:15

> [...]

> op/ned og til siderne, men absolut INTET slør ud/ind! Bilen skal
ligeledes
> trække rent hele vejen op uden udsættere.

Den med at trække rent hele vejen op uden udsættere havde jeg gættet mig
til; det vil jeg til enhver tid prøve (også på sugemotorerer) inden en evt
handel.

> 4-hjulstrækket er meget dårligt på en Calibra Turbo, så tjeck det godt
> igennem for slør. Lyde i gearkasse osv. OG nu det er en Opel så tjeck en
> ekstra gang for rust!

Der er en grund til at jeg kun har spurgt på motoren. 4x4'et er defekt på
denne, og karossen skal ikke bruges - men det var da pænt af dig at tænke på
dét :)

> Hvorfor tager du ikke en af dine kammi'er med? F.eks. ham der har en
> Calibra m. turbo eftermonteret?

Ingen af dem har tid :( Nu kender jeg så helt tilfældigvis også 2 der kører
Vectra 4x4 Turbo... Ham der skulle have kigget med kunne ikke nå fra Køge og
herover før fredag efter fyaften, og det passer så ikke helt ind i
tidsplanen...

Hvor om alting er, siger jeg tak for hjælpen. Vi har vist handlet for
langsomt, og det ser ud til at bilen allerede desværre er afsat til anden
side :(

--
Mvh Bjørn,
Opel Vectra A CDX '94