Hvordan laver man et "underdomæne"
Fra : Zup Zuip

Dato : 18-08-04 08:12

Hejza.

På fx. www.dr.dk kan man også fx. bruge www.dr.dk/sport og så kommer man til
den side direkte.

Hvordan laver man det ?

Fra : Jakob Højlev Jørgens~

Dato : 18-08-04 08:22

> På fx. www.dr.dk kan man også fx. bruge www.dr.dk/sport og så kommer man
til
> den side direkte.
>
> Hvordan laver man det ?

Du laver blot en mappe på dit site, der hedder fx "minmappe". I den mappe
placerer du en index-fil (index.html eller index.htm). Denne side åbnes
automatisk, når du besøger www.minside.dk/minmappe

(Jeg tror forresten, at et underdomæne følger en lidt anden stuktur:
www.minmappe.minside.dk)

/Jakob Højlev Jørgensen
http://bugtaling.dk

Fra : jopa

Dato : 18-08-04 08:31

Jakob Højlev Jørgensen skriblede bla følgende:

> (Jeg tror forresten, at et underdomæne følger en lidt anden stuktur:
> www.minmappe.minside.dk)

Et underdomæne er vel www.minside.dk/minmappe

Detter er et subdomæne
www.minmappe.minside.dk

--
Mvh. John Paulsen
www.jp-web.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-08-04 11:32

jopa skrev:

>Et underdomæne er vel www.minside.dk/minmappe

>Detter er et subdomæne

Jeg kalder ikke en mappe for et underdomæne.

--
Bertel

Fra : jopa

Dato : 18-08-04 11:43

Bertel Lund Hansen skriblede bla følgende:

> Jeg kalder ikke en mappe for et underdomæne.

Det er også første gang jeg hører udtrykket.
Kender kun til subdomæner.

<klip>
Jakob Højlev Jørgensen skriblede bla følgende:
> (Jeg tror forresten, at et underdomæne følger en lidt anden stuktur:
> www.minmappe.minside.dk)

</klip>

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-08-04 12:54

jopa skrev:

>Det er også første gang jeg hører udtrykket.
>Kender kun til subdomæner.

"Sub-" betyder "under-". Fra engelsk kender man f.eks. "subway"
og "submarine".

--
Bertel

Fra : Zup Zuip

Dato : 18-08-04 15:32

Bertel Lund Hansen wrote:

> "Sub-" betyder "under-". Fra engelsk kender man f.eks. "subway"
> og "submarine".

Og kan det ikke være ligegyldigt, underdomæne er jo også anført i " " af
samme årsag.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-08-04 16:33

Zup Zuip skrev:

>Og kan det ikke være ligegyldigt, underdomæne er jo også anført i " " af
>samme årsag.

Jo, det er sådan set også min pointe.

--
Bertel

Fra : Zup Zuip

Dato : 18-08-04 11:32

Jakob Højlev Jørgensen wrote:

> Du laver blot en mappe på dit site, der hedder fx "minmappe". I den
> mappe placerer du en index-fil (index.html eller index.htm). Denne
> side åbnes automatisk, når du besøger www.minside.dk/minmappe

Tak, det virker.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-08-04 09:50

Zup Zuip skrev:

> På fx. www.dr.dk kan man også fx. bruge www.dr.dk/sport og så
> kommer man til den side direkte.

Jeg ved ikke helt hvad du mener med "den side" - bruger man
ovenstående link kommer man til <http://www.dr.dk/sporten/>.

På ethvert site kan man gå direkte til alle sider der har deres
egen adresse - på DR.dk kan man således fx gå direkte til
<http://www.dr.dk/sporten/>, <http://www.dr.dk/nyheder/>, og mange
flere.

Men derudover har DR valgt at lave nogle "pseudolinks" - hvis man
fx skriver <http://www.dr.dk/sport> bliver man viderestillet til
<http://www.dr.dk/sporten>, skriver man <http://www.dr.dk/vejr>
ryger man videre til <http://www.dr.dk/nyheder/Vejret/> - og der er
givetvis flere.

Den slags kan enten laves med et serversidescript (asp, php,
asp.net el. lign.), eller ved at sætte det op direkte på
webserveren.
--
Jens Gyldenkærne Clausen