hvorfor er det....
Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-08-04 00:36

at man altid ender med at forelske sig i sit "eget" afkom??

Dizzy er bare noget af det dejligste.... selv kæresten der brummede grundigt
over parringen er dybt og inderligt forelsket..... en rigtig
charmetrold.....

i kan se hende her :
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=7&folder=974&limit_start=0&limit_user=15

og det gør ikke noget hvis i skamroser hende*G*
--
Knus, Sabina
Jeg har en skøn somalihunkat der savner et nyt hjem.... send mig en mail

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 18-08-04 08:12

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> --
> Knus, Sabina
> Jeg har en skøn somalihunkat der savner et nyt hjem.... send mig en mail

Hej Sabina.

Altså helt ærligt.....hende kan du da ikke gå af med, hva´ .

Godt nok er jeg ikke specielt perser-fan, men sådan en lille uldtot er da
ikke til at stå for! Skal også lige love for, at der er skruet helt op for
charmen, som hun ligger der foran computeren .

Og jeg tror ikke du behøver at bede om at få hende skamrost. Jeg gør det i
hvert fald gerne frivilligt .

Held og lykke med hende.......og gys og gru for den dag hun skal afsted
(hvis altså hun skal )!

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-08-04 08:41

Helle Frederiksen wrote:
> Hej Sabina.
>
> Altså helt ærligt.....hende kan du da ikke gå af med, hva´ .

altså... du ved...... argh ;)

> Godt nok er jeg ikke specielt perser-fan, men sådan en lille uldtot
> er da ikke til at stå for! Skal også lige love for, at der er skruet
> helt op for charmen, som hun ligger der foran computeren .

hun kører indimellem de VILDESTE charme offensiv*G* hun har fundet sin helt
egen vej op på bordet (kærestens og mit hænger sammen), hvor hun starter med
at stille sig HØJT spindende foran ham (som er allergisk*G*) og får hun
ingen opmærksomhed der vader hun stadigt højt spindende hen til mig og
ligger sig ved tastaturet (indimellem PÅ tastaturet) indtil hun bliver
skamnusset*G*

> Og jeg tror ikke du behøver at bede om at få hende skamrost. Jeg gør
> det i hvert fald gerne frivilligt .

hehe, det gør de fleste heldigvis.....

> Held og lykke med hende.......og gys og gru for den dag hun skal
> afsted (hvis altså hun skal )!

ærligt.... jeg tror sku det ender med at vi beholder hende.....
ALLEJjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjju
heh, det var lige en dizzyhilsen....
nej, alle der har set hende siger det samme.... altså at "hende kan i da
ikke gå af med"...... den slags borer sig ind og sætter sig fast... også
fordi vi har fundet ud af hvordan det er når man selv har præget katten til
at være præcis som man ønsker...
hun har alle de samme små hyggelige "qirks" som sin mor, men er den
ultimative kælehyggehængekat....
vi har allerede snakket om at det kunne være sjovt at prøve at få hende
parret om et par år...... og så pensionere linda som avlskat (hvilket jo var
den oprindelige plan ;) )
skulle det ende med et lille hyggeopdræt er hun da ihvertfald den ultimative
stammor ;)

vi har jo valgt at omplacere rasmine..... og har allerede fået to
henvendelser på hende, men desværre var de ikke det rette hjem..... men vi
har ikke travlt... Rasmine fortjener at vi venter og finder det helt rigtige
hjem...

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 18-08-04 09:40

> ærligt.... jeg tror sku det ender med at vi beholder hende.....

Hæ....netop derfor skal jeg aldrig avle! Jeg ville lynhurtigt få fyldt hele
hytten med katte, for jeg ville ikke kunne nænne at skulle af med dem .

> [...]
var
> den oprindelige plan ;) )
> skulle det ende med et lille hyggeopdræt er hun da ihvertfald den

HA, HA.....hold da helt op, hvor du prøver at overbevise dig selv om, at I
bare er NØDT til at beholde hende. Og argumenterne er i orden - JEG er i
hvert fald overbevist .

> [...]
> henvendelser på hende, men desværre var de ikke det rette hjem..... men vi
> har ikke travlt... Rasmine fortjener at vi venter og finder det helt

Held og lykke med det.
Jeg er sikker på, at det rette hjem nok skal dukke op.

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-08-04 10:27

Helle Frederiksen wrote:

> Hæ....netop derfor skal jeg aldrig avle! Jeg ville lynhurtigt få
> fyldt hele hytten med katte, for jeg ville ikke kunne nænne at skulle
> af med dem .

altså nu VAR det jo faktisk sådan at vi allerede inden parringen var en
realitet havde aftalt at skulle vi have flere katte skulle det være eget
opdræt*G* godt nok havde jeg sat min næse op efter en blå dreng, men nu
ville skæbnen det jo anderledes.... så en creme (sølv) pige er da lige til
at leve med*G*

> ultimative stammor ;)
>
> HA, HA.....hold da helt op, hvor du prøver at overbevise dig selv om,
> at I bare er NØDT til at beholde hende. Og argumenterne er i orden -
> JEG er i hvert fald overbevist .

hehe, ja man grubler jo som en gal for at finde alle de rette argumenter så
folk IKKE kan komme og sige "ej det har i da slet ikke plads til".... ikke
at det vedkommer andre hvor meget vi har plads til*G*

> Held og lykke med det.
> Jeg er sikker på, at det rette hjem nok skal dukke op.

det er jeg også..... desværre er rasmine ret specifik i sine
præferancer......
den første familie der var interesseret har jeg desværre ikke hørt mere fra
efter jeg fortalte hudløst ærligt om hendes temprament og behov..... den
anden kontaktede mig vis DBA men hun var ude efter en kat som ville finde
sig i at lege dukke og blive båret på til sin datter som inden for to dage
havde mistet BÅDE sin højtelskede somali og sin mormor.... desværre er
rasmine ikke den kat...... selvom jeg godt nok ville ønske det havde været
det for barnets skyld..... fik helt en klump i halsen da jeg hørt det :(

men det skal nok gå... ligepludselig dukker det rette hjem op, helt uden at
vi er forberedte på det......

Fra : Denise

Dato : 18-08-04 10:36

Hej Sabina

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in message
> [...]
til
> at være præcis som man ønsker...
> hun har alle de samme små hyggelige "qirks" som sin mor, men er den

He he, jo hun er skøn og dejlig, så selvfølgelig beholder du hende da. Her
har du netop grundet til, at jeg aldrig er blevet opdrætter trods fine
tilbud om avlshunner

--
Hilsen Denise

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-08-04 10:42

Denise wrote:
> He he, jo hun er skøn og dejlig, så selvfølgelig beholder du hende
> da. Her har du netop grundet til, at jeg aldrig er blevet opdrætter
> trods fine tilbud om avlshunner

det er faktisk ret sjovt.... for det er jo ikke første gang jeg har
killinger i hjemmet.... faktisk er hun mit 5 kuld på ca 10 år..... men det
er anden gang jeg har overvejet at beholde en selv..... første gang gik jeg
alligevel af med killingen trods jeg var voldsomt forelsket i den lille
dreng som jeg så kærligt havde døbt "Klump"*G*

godt nok var alle de andre huskatte og det var inden jeg blev "klogere" og
fik interessen for racekatte, men alligevel.....

men indrømmet.... der ER noget specielt ved at vide man SELV har valgt hvem
hunkatten skulle parres med, og ved at have fulgt med i hele processen.....
men sjovt nok tror jeg det havde været nemmere at skille sig af med
killinger hvis der havde været flere til at terrorisere hjemmet.... nu har
det jo bare været smadder sjovt og hyggeligt ;)

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 18-08-04 11:18

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> writes:

> men indrømmet.... der ER noget specielt ved at vide man SELV har valgt hvem
> hunkatten skulle parres med, og ved at have fulgt med i hele processen.....

Ja det giver nogle særlige bånd til resultatet, når det så samtidig er
en lille charmetrold såe.. ;-D

> men sjovt nok tror jeg det havde været nemmere at skille sig af med
> killinger hvis der havde været flere til at terrorisere hjemmet.... nu har
> det jo bare været smadder sjovt og hyggeligt ;)

Jae det er der nok ikke den helt store tvivl om, bare spørg Birgitte
fra TrueTrust eller en af de andre opdrættere som har fået store
kuld/flere kuld ca samtidig.

Og så lige held og lykke med opdrætsplanerne, forhåbentlig er hun knap
så "sær" som sin mor hvad det angår *S*

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-08-04 14:08

Henrik Pedersen wrote:

> Ja det giver nogle særlige bånd til resultatet, når det så samtidig er
> en lille charmetrold såe.. ;-D

det er jo det ;)

> Jae det er der nok ikke den helt store tvivl om, bare spørg Birgitte
> fra TrueTrust eller en af de andre opdrættere som har fået store
> kuld/flere kuld ca samtidig.

*GGGG*

> Og så lige held og lykke med opdrætsplanerne, forhåbentlig er hun knap
> så "sær" som sin mor hvad det angår *S*

ja puha..... det har godt nok været en drøj omgang, og det er også en af
grundende til at vi pensionerer linda... ;)

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 18-08-04 11:11

> [...]

> egen vej op på bordet (kærestens og mit hænger sammen), hvor hun starter med
> at stille sig HØJT spindende foran ham (som er allergisk*G*)

Men er det slemt når det er en langhåret misser, jeg synes at have
hørt at flere allergikere godt kan tåle langhårede misser men ikke korthårede

Helt bestemt

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 18-08-04 10:16

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

altid ender med at forelske sig i sit "eget" afkom??
Dizzy er bare noget af det dejligste....

EEEEEEEEJJJJ Sabina sgu da, hvor er hun da en putte *S*
Jeg er heller ikke lige til persermis, men Dizzy vælter mig sgisme *G*

Knus
Joan
www.haarbolden.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-08-04 10:30

Joan Frederiksen wrote:

> EEEEEEEEJJJJ Sabina sgu da, hvor er hun da en putte *S*
> Jeg er heller ikke lige til persermis, men Dizzy vælter mig sgisme *G*

*fniz* sjovt nok har de fleste det sådan*G*
stort set alle siger "ej jeg er ikke til persere" men når de så ser hende så
er de bare solgt....
selv vores overbo som er TURBO allergisk overfor katte, kan slet ikke holde
grapperne for sig selv...... og hendes datter render her nærmest i døgndrift
fordi hun er så vild med alle kattene*G*

jeg har snakket lidt med en veninde om at prøve at udstille hende her til
vinter, bare for at se om hun klarer sig godt..... jeg er ikke til
konkurrenceverdenen, men med sådan en charmemis er man næsten nødt til at
prøve....
så kan jeg jo kun håbe på at jeg kan hitte ud af alt det med plespleje og
sådan inden*G* ligenu kommer hun næsten i "numsevask" dagligt fordi hun
synes det er sjovt at sætte sig OVEN på pøllerne når hun er færdig.... tsk
tsk..... mon ikke hun lærer det?

Fra : Sanni

Dato : 18-08-04 19:27

Hej Dizzy
Jeg er jo som bekendt din far (har lige tiltusket mig tasterne fra min
slave) ogjeg er STOLT af dig.
Hvordan kan du undgå at blive så dejlig, når du nu har mig som far????
Jeg håber du fortsætter din charmeoffensiv, for så er du sikret hjem hos
dine slaver. Lyt til din gamle far, det var sådan han fik sit hjem.
Kærlige og stolte hilsner
Chillipepper

P.s. Hils lige din mor, det lækre skår.