Pessar eller P-piller
Fra : Per

Dato : 18-08-04 00:15

Hej!

Min kæreste var hos lægen forleden for at få et pessar, men han mener, at
det er en usikker metode. Hun er dog ikke meget for at tage p-piller, da hun
er bange for bivirkninger.

Hvad er jeres erfaringer med hhv. pessar og p-piller?

- Er pessar usikkert?

- Er der bivirkninger ved p-piller?

- Hvad med p-piller til mænd? Nogen erfaringer?

/Per

Fra : Christina

Dato : 18-08-04 09:18

Per wrote:
> [...]
> p-piller, da hun er bange for bivirkninger.
>
> Hvad er jeres erfaringer med hhv. pessar og p-piller?

Ja, hvis det ikke sidder ordentligt...og hvis man glemmer at putte det i/op
Og så er det skidebesværligt i øvrigt, man skal altid huske at have det
med sig, og bruge tid på at sætte det op, inden...

> - Er der bivirkninger ved p-piller?

Jeg har prøvet forskellige p-piller, og nogle af dem gav bivirkninger af
migræne, (især "yasmin") andre gav forøget svedtendens. Jeg tror det er
forskelligt, hvad man reagerer på - dog vil jeg anbefale mini p-piller, de
skulle være de mildeste mod kroppen, dog er eneste ulempe at det skal tages
RET præcist hver dag, for at virke optimalt. Andre p-piller kan man godt
sjuske lidt med (ca. 12 timer)

Dem jeg bruger nu hedder "novynette" og de skulle være de mildeste af de
"rigtige" p-piller, og jeg oplever ikke nogen bivirkninger ved disse.

Fra : Corax

Dato : 18-08-04 09:25

"Christina" <Christin(remove)@os.dk> wrote in message

[..]

> Dem jeg bruger nu hedder "novynette" og de skulle være de mildeste af de
> "rigtige" p-piller, og jeg oplever ikke nogen bivirkninger ved disse.

Dem tager jeg også, og jeg har aldrig haft problemer med dem. Jeg nyder
desuden at p-pillerne giver mig en helt stabil cyklus, hvilket jeg ikke har
uden piller.

- Corax

Fra : Christina

Dato : 18-08-04 09:36

Corax wrote:
> [...]
>
> Dem tager jeg også, og jeg har aldrig haft problemer med dem. Jeg
> nyder desuden at p-pillerne giver mig en helt stabil cyklus, hvilket

Same here, det er sq fedt at vide, at en hvid lårkort, uden trusser, ikke
liiige er et godt valg, _den_ dag *g*

....og så er der jo lige den der fede seksuelle frihed ved
p-piller...anywhere, anytime (MED KÆRESTEN, altså) *g*

Fra : Corax

Dato : 18-08-04 10:13

> [...]
>
> ...og så er der jo lige den der fede seksuelle frihed ved
> p-piller...anywhere, anytime (MED KÆRESTEN, altså) *g*

Jo, det er rigtigt. Måtte bruge anden form for prævention mens jeg ammede.
Nåede godt nok at blive træt af det! Blandt andet var jeg nødt til at ty til
"fortrydelsespille" pga. en kondom der gik i stykker, hvilket fik mit lokale
apotek til med løftet pegefinger at forklare mig om prævention, som om jeg
havde brug for det, efter at have været seksuelt aktivt i 10 år, fået to
børn og levet i det samme forhold i årevis. *fnys*. P-piller er helt klart
vejen frem, hvis man kan tåle dem, og har en fast partner.

- Corax

Fra : Christina

Dato : 18-08-04 11:32

Corax wrote:

> [...]
> have været seksuelt aktivt i 10 år, fået to børn og levet i det samme
> forhold i årevis. *fnys*. P-piller er helt klart vejen frem, hvis man

Jeg har altid være imod p-piller førhen, men jeg kunne godt se at det trods
alt var det bedste bud på markedet hvis man ikke vil være gravid, og have et
frit og behageligt sexliv, uden for meget forstyrrelse - med sin faste
partner...og da jeg så fandt dem uden bivirkninger, blev sexlivet altså
noget helt andet..i den positive retning Så ja....p-pillerne vandt
tilsidst Om jeg så ender med at dø af dem, som nogle jo nok vil mene, så
er jeg glad og tilfreds med at jeg da i det mindste nød sex'en mens jeg var
her *g*

Fra : Bhatu Peter

Dato : 18-08-04 17:39

Christina wrote:
> [...]
[snip]

>Om jeg så ender
> med at dø af dem, som nogle jo nok vil mene, så er jeg glad og
> tilfreds med at jeg da i det mindste nød sex'en mens jeg var her *g*

lol! Det er en indstilling jeg kan lide

--
Bhatu Peter
"May all beings be blessed with happiness..."

Fra : Jens.

Dato : 18-08-04 18:47

Corax wrote:

> [...]
> ammede. Nåede godt nok at blive træt af det! Blandt andet var jeg
> nødt til at ty til "fortrydelsespille" pga. en kondom der gik i

han starter tidligt den lille.

--
Jens.

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 18-08-04 23:14

"Jens." <sikker_sex@hotmail.com-postkasse_66@hotmail.com> wrote in message

> han starter tidligt den lille.

ROFLMAO

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 18-08-04 23:41

"Feeling 102, acting 17" <@> skrev i en meddelelse
> "Jens." <sikker_sex@hotmail.com-postkasse_66@hotmail.com> wrote in message

> ROFLMAO

Det kan du da ikke mene, de er jo ikke gift!

Lars

Fra : Corax

Dato : 19-08-04 06:57

"Jens." <sikker_sex@hotmail.com-postkasse_66@hotmail.com> wrote in message

[..]

> han starter tidligt den lille.

Det er godt nok ikke meget du har at bidrage med....

- Corax

Fra : Jens.

Dato : 19-08-04 22:45

Corax wrote:
> [...]
>
> [..]

> Det er godt nok ikke meget du har at bidrage med....

er du da til små børn siden du føler dig truffet.

--
Jens.

Fra : Corax

Dato : 20-08-04 07:50

> er du da til små børn siden du føler dig truffet.

Jeg undre mig bare over folk som føler et så stærkt behov for at bidrage med
*så* lidt. Men hvad, folk som ikke har noget fornuftigt at bidrage med, kan
vel også have behov for at høre deres egen stemme - om det så skal være på
bekostning af andres fornuftige dialog. Føler jeg mig truffet? Hvorfor
skulle jeg det? Det er dig der har nogle sære associationer. Vi andre havde
en fornuftig snak om prævention til kvinder.

- Corax

Fra : Christina

Dato : 20-08-04 08:00

Corax wrote:
> [...]
> Føler jeg mig truffet? Hvorfor skulle jeg det? Det er dig der har
> nogle sære associationer. Vi andre havde en fornuftig snak om

Jeg har slet ikke fattet meningen eller pointen med ">>>> han starter
tidligt den lille." Men det er vist meget godt, ser det ud til

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 20-08-04 13:54

> Jeg har slet ikke fattet meningen eller pointen med ">>>> han starter
> tidligt den lille." Men det er vist meget godt, ser det ud til

I har åbenbart ingen humor!

Fra : Christina

Dato : 20-08-04 14:56

Feeling 102, acting 17 wrote:
> "Christina" <Christin(remove)@os.dk> wrote in message

> I har åbenbart ingen humor!

Jo jo, hvis man forstår den

Fra : vadmand

Dato : 20-08-04 23:52

> I har åbenbart ingen humor!

Eller hvem det nu er...

Per V.

Fra : ¤

Dato : 21-08-04 13:09

On Sat, 21 Aug 2004 00:52:09 +0200, "vadmand"
<perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:

>"Feeling 102, acting 17" <@> skrev i en meddelelse

>Eller hvem det nu er...
>
>Per V.

Jeg synes nu at bemærkningen var ret sjov.
Er det virkelig nødvendig at forklare den ?
Torben

Fra : Christina

Dato : 21-08-04 17:47

¤ wrote:

> Jeg synes nu at bemærkningen var ret sjov.
> Er det virkelig nødvendig at forklare den ?
> Torben

Ja tak

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 21-08-04 19:41

> Ja tak

Tænk selv!

Fra : Christina

Dato : 21-08-04 19:51

Jamen for h****** - det kan jeg jo åbenbart ikke *g*

Fra : Jens.

Dato : 22-08-04 07:30

Christina wrote:

> Jamen for h****** - det kan jeg jo åbenbart ikke *g*

"Måtte bruge anden form for prævention mens jeg ammede.

(ok der hænger en lille gut ved patten.)

Nåede godt nok at blive træt af det! Blandt andet var jeg nødt til at ty til
"fortrydelsespille" pga. en kondom der gik i stykker"

(hun dyrker vel ikke sex med sin mand mens hun ammer, altså må det være den
lille gut der er startet tidligt.)

--
Jens.

Fra : vadmand

Dato : 22-08-04 10:50

"Jens." <postkasse_66@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> (hun dyrker vel ikke sex med sin mand mens hun ammer, altså må det være
den
> lille gut der er startet tidligt.)

Der kan man se. Det VAR det, der var meningen. Så er vi alligevel ikke gået
glip af noget morsomt, kun af noget plat.
Per V.

Fra : Gitte

Dato : 22-08-04 11:08

On Sun, 22 Aug 2004 08:30:16 +0200, "Jens." <postkasse_66@hotmail.com>
wrote:

>"Måtte bruge anden form for prævention mens jeg ammede.
>
>(ok der hænger en lille gut ved patten.)

Javist....

> [...]
>"fortrydelsespille" pga. en kondom der gik i stykker"
>
>(hun dyrker vel ikke sex med sin mand mens hun ammer, altså må det være den

Hvorfor dog i alverden ikke? Den ligger nok alligevel for langt væk
fra de fleste kvinders verden, til at vi lige kan fange den....

MVH
Gitte

Fra : ¤

Dato : 23-08-04 15:52

>Hvorfor dog i alverden ikke? Den ligger nok alligevel for langt væk
>fra de fleste kvinders verden, til at vi lige kan fange den....
>
>MVH
>Gitte

Ikke generalisere. Måske hører du bare ikke til de skarpeste *S*
Mvh. Torben

Fra : Gitte

Dato : 23-08-04 17:08

>Ikke generalisere. Måske hører du bare ikke til de skarpeste *S*

Måske ikke, men jeg klarer mig trods alt fint Og mit sexliv er
også ganske udmærket - på trods af børnefødsler, amning, dårlig
nattesøvn og hvad der ellers hører med....

MVH
Gitte

Fra : ¤

Dato : 23-08-04 17:40

On Mon, 23 Aug 2004 16:07:54 GMT, gajb@ofir.dk (Gitte) wrote:

> [...]
>også ganske udmærket - på trods af børnefødsler, amning, dårlig
>nattesøvn og hvad der ellers hører med....

*S*
Torben

Fra : Christina

Dato : 22-08-04 19:43

Jens. wrote:

> [...]
>
> (hun dyrker vel ikke sex med sin mand mens hun ammer, altså må det
> være den lille gut der er startet tidligt.)

Ok - tak for forklaringen af pointen....jeg ser det nu, og haha...når man
ser bort fra det 'umoralske' i det, så var det da meget sjovt "set"....mange
ting er jo sjove i sig selv, hvis man altså ikke forarges af det dét handler
om

Fra : vadmand

Dato : 22-08-04 10:49

"¤" <¤@image.dk> skrev i en meddelelse
> On Sat, 21 Aug 2004 00:52:09 +0200, "vadmand"

> Jeg synes nu at bemærkningen var ret sjov.
> Er det virkelig nødvendig at forklare den ?

Ja tak.

Per V.

Fra : Anita

Dato : 18-08-04 18:23

Christina wrote:
> Dem jeg bruger nu hedder "novynette" og de skulle være de mildeste af
> de "rigtige" p-piller, og jeg oplever ikke nogen bivirkninger ved
> disse.

Heller ikke jeg.

Jeg har taget p-piller i 10 år nu og har aldrig haft problemer. Højest et
par ekstra kilo på sidebenene - men det kan lige så let skyldes alt muligt
andet.

Jeg tog tidligere en anden slags, men de blev ikke længere fremstillet,
hvorefter jeg fik disse Novynette. De er også blandt de billige. Ca. 130
kr./3 mdr.

Men både p-piller, pessar m.v. er usikkert, hvis man ikke andvender det
korrekt. Så følg altid vejledningen.

Men Per (og kæreste), spørg gerne igen, hvis der er noget du vil have
uddybet.

Venligst Anita

Fra : Per

Dato : 18-08-04 18:57

> Men både p-piller, pessar m.v. er usikkert, hvis man ikke andvender det
> korrekt. Så følg altid vejledningen.
>
> Men Per (og kæreste), spørg gerne igen, hvis der er noget du vil have
> uddybet.

Det vil jeg gøre. Tak til dig og jer andre for nogle gode svar.

/Per

Fra : LLK

Dato : 26-08-04 21:19

Har brugt pessar i mange år, men blev træt af det tilsidst. Synes de
begynder at lugte grimt efter et par måneder. Hvad med en spiral? Der er
ingen bivirkninger, og det er nu det bedste jeg har prøvet indtil nu.
omkring 250 kr og den holder i 5 år...