Pris på udskifting af motorophæng pål en V~
Fra : Lone L.

Dato : 17-08-04 22:12

Hej.

Ved du tilfældigvis hvad prisen ca. er for udskiftning af motorophæng på
værksted på en VW Polo '96??

Snakker vi 2000 kr. eller skal vi meget højere?? Jeg har købt en brugt bil
med 100% garanti på motor og gearkasse, men sælger vil ikke skifte
ophængene, da han ikke mener det er dækket af garantien. Hvad mener du?

Tusind tak hvis du gider gi' et skud :)

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-04 06:45

> Snakker vi 2000 kr. eller skal vi meget højere?? Jeg har købt en brugt bil
> med 100% garanti på motor og gearkasse, men sælger vil ikke skifte
> ophængene, da han ikke mener det er dækket af garantien. Hvad mener du?

Hvornår har du køt bilen - og er det af forhandler eller af privatperson..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : Lone L.

Dato : 18-08-04 19:22

Hos en forhandler for under 3 måneder siden (jeg har kørt ca. 1000 km.). Jeg
mener jeg har 6 mdr. reklamationsret, hvor forhandleren skal bevise at
defekten ikke var tilstede ved overdragelsen af bilen. Problemet er at han
ikke vil vedkende sig sit ansvar jf. købeloven, og han påstår hårdnakket at
hans 3 måneders "garanti" kun dækker motor, og dermed mener han altså ikke
at han skal skifte motorophænget. Noget af en tolkning må man sige, men en
mindre bilforhandler prøver vel altid at snakke sig fra sit ansvar.

Det er derfor jeg er ude for at finde ud af, om det overhovedet kan betale
sig at klage til forbrugerklagenævnet osv. hvis prisen på reparationen ikke
er så høj. Jeg er i øvrigt ikke engang sikker på at det er motorophænget
(jeg er jo altså ikke lige mekaniker :), men gearkassen ryster ved fremdrift
ved omkring 2000 omdrejninger/min., primært i 3. og 4. gear. Kobler man ud
løber bilen fint. Jeg synes jeg kan udlede af min informationssøgning på
internettet at det kan være motorophæng, gearkasseophæng eller en trækaksel.

Kan du hjælpe?

Hilsen Lone

Fra : Lone L.

Dato : 18-08-04 19:32

Fra : Niels Skaaning

Dato : 18-08-04 22:03

"Lone L." <lone@admin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at han skal skifte motorophænget. Noget af en tolkning må man sige, men en
> mindre bilforhandler prøver vel altid at snakke sig fra sit ansvar.

Prøv at true ham med en retsag, så laver han det nok. Han er nok klar over,
at han ikke vil kunne vinde den.

NS