SMS Gateway
Fra : author

Dato : 17-08-04 21:54

En billig sms gateway søges...

Jeg skal kunne afsende en 10-20 sms'er /dag. Det skal bruges i
forbindelse med en mail server, hvor der skal sendes en sms, når der
modtages mail.

Jeg har kontakt med SureSMS, men hvad er der af alternativer ??

TIA

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 18-08-04 09:41

"author" <none@available.com> wrote in message
> [...]
> modtages mail.
>
> Jeg har kontakt med SureSMS, men hvad er der af alternativer ??

http://www.coolerhverv.dk - har også noget.
Men SureSMS løsningen er genial :) - har selv haft det hjemme til test. Det
er desvære en anelse pepret hvis du vil købe hardwaren

/Dennis

Fra : author

Dato : 18-08-04 20:58

> http://www.coolerhverv.dk

Er det noget du har erfaring med ??
-evt. priser ?? - kan ikke finde nogen på deres site.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 19-08-04 11:20

> Er det noget du har erfaring med ??

Ingen erfaring ->kun med deres 'private' sms sender Coolsms.dk

> -evt. priser ?? - kan ikke finde nogen på deres site.

Giv dem et ring eller drop en mail?

/Dennis

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-04 09:44

> Jeg har kontakt med SureSMS, men hvad er der af alternativer ??
et alm modem, og en tlf linie !

Mvh
Morten

Fra : author

Dato : 18-08-04 20:56

> et alm modem, og en tlf linie !

Kan du fortælle lidt mere ??

Fra : VIP

Dato : 18-08-04 10:27

sæt et GSM-modem med taletidskort på din server og send SMS den vej.

--
Venlig hilsen

Viggo

Fra : author

Dato : 18-08-04 20:46

> sæt et GSM-modem med taletidskort på din server og send SMS den vej.

Hvor får man fat i sådan et ?

Fra : VIP

Dato : 18-08-04 21:08

Prøv at søge efter Wavecom WMOD2 eller Siemens TC-35

Fra : author

Dato : 18-08-04 21:20

> Prøv at søge efter Wavecom WMOD2 eller Siemens TC-35

Antal sms'er holdt op mod prisen på sådan et modem, der kan jeg se at
det ikke er den løsning jeg skal gå efter.

Tak for dit input.

Fra : VIP

Dato : 18-08-04 21:45

Du kan også anvende en alm. gsm mobil telefon med datakabel.
Mange af dem har en "AT" kommando snitflade lige gsm-modemet

Fra : Fischer

Dato : 18-08-04 10:36

> Jeg skal kunne afsende en 10-20 sms'er /dag. Det skal
> bruges i forbindelse med en mail server, hvor der skal
> sendes en sms, når der modtages mail.

Til hvor mange forskellige modtagere (mobilnumre)?

*Fischer

Fra : author

Dato : 18-08-04 20:50

> Til hvor mange forskellige modtagere (mobilnumre)?

I starten vil det være 2-3 stykker... med tiden tænkes det dog brugt i
anden sammenhæng, og her kan det være alle.

Men hvad er det du har i tankerne ??

Fra : Fischer

Dato : 19-08-04 07:34

> I starten vil det være 2-3 stykker... med tiden tænkes
> det dog brugt i anden sammenhæng, og her kan det
> være alle.
>
> Men hvad er det du har i tankerne ??

Hvis det kun var en enkelt eller 2 modtagere kunne man overveje at købe et
par TDC mobiltid startpakke og få besked-robot på disse. Det giver et par
Email->SMS muligheder.

*Fischer

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 18-08-04 19:37

Hej!
Hvis det er til en Sonofon mobil, kan du sende det gratis. Bare hvis du ikke
vidste det... Ring og snak med kundeservice...

Lasse

Fra : author

Dato : 18-08-04 20:54

> Hvis det er til en Sonofon mobil, kan du sende det gratis. Bare hvis du ikke
> vidste det...

Ok, det viste jeg ikke. Troede kun det var i forbindelse med Telia man
kunne det. Jeg har dog ingen Sonofon numre, men nysgerrig, kan du kort
fortælle hvordan det lader sig gøre ??

Fra : Lasse Rønlev

Dato : 19-08-04 17:12

> Ok, det viste jeg ikke. Troede kun det var i forbindelse med Telia man
> kunne det. Jeg har dog ingen Sonofon numre, men nysgerrig, kan du kort
> fortælle hvordan det lader sig gøre ??

Jeg ved ikke om man selv kan gøre det. Men en gang i mellem ringer en
Sonofon tøs og spørger om man er tilfreds med sit abbonnement. Jeg sagde så
at jeg var træt af at jeg ikke kunne få besked på mobilen, når jeg fik en
mail, og så sagde hun, at det kan jeg sagtens.

Hun oprettede et GRATIS Sonofon internet abb. til mig, hvor jeg fik en mail
adresse med. Når jeg videresender mails til den adresse, får jeg en besked
på telefonen. Skide smart, fungerer helt upåklageligt og hurtigt.

Med venlig hilsen
Lasse Rønlev

Fra : Lou Dobbins

Dato : 18-08-04 23:11