MS Windows
briani 27239
Win2000 vs XP
Fra : Ukendt

Dato : 17-08-04 19:53

Jeg gøre lige nu Windows 98 på min PC på en HD og på en anden HD kan den
starte op i Xp

Nu skal jeg snart have ny PC og vil således installer mit styre system fra
bunde af

Nu er man jo blevet tudet ørene fulde af at XP er så og så mere stabil ...
ja ...
Norman komme aldrig igemme sin scan uden at skulle send en fejl!
SP2 anbefaler IBM man ikke installere !
Min printer net-box fines uden problemer under W98 men er noget bøvl med
XP!
Jeg syndes at man høre mere om virus angreb på XP frem for W98

Og ser så ser man:
Sønderjyllands amt bruger Win2000
Åbenrå kommune bruger Win2000 (med Novel netværk på)
Haderslev komunne(skole) bruge Win2000 (med Novel netværk på)
....... og det SKAL vel bare virke
(Novel er så vidt jeg ved til at betale ... 400kr for 5 bruger)

Så jeg overvejer da KARFTIK at bruge WIN2000 .... eller bare blive ved W98
?

MEN .... Er WIN2000 lige så god til spil som Win98
Er Win98 så langt bagud af dansen som man gør det til?
(man kender jo efter hånden dens fejl rapotering !)

..... hvad bør jeg gøre i følge dig og hvorfor?

--
Mojn der
Kai LJ Rasmussen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-08-04 20:38

Kai LJ Rasmussen wrote:

> MEN .... Er WIN2000 lige så god til spil som Win98

Både ja og nej. Der er noget der virker på Win98 som ikke virker på
Win2000 og vice versa. Men der ikke noget der virker på XP som heller
ikke virker på 2000.

> Er Win98 så langt bagud af dansen som man gør det til?

Doom3 virker ikke på Win98.

> .... hvad bør jeg gøre i følge dig og hvorfor?

Du bør kaste dig over Win2000. Win2000 stiller færre krav til din
hardware (XP kan også komme derhenaf, men det kræver et seriøst
"fodarbejde"). XP er ikke mere stabilt end 2000. XP med SP2 er endnu
dårligere stillet end Win2000. De problematiker der nævnes i
nedenstående link findes SVJV ikke med Win2000 SP4.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;884130

Jesper G. Poulsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 17-08-04 21:30

Kai LJ Rasmussen skrev:

> Norman komme aldrig igemme sin scan uden at skulle send en
> fejl!

Hvilken version af Norman. Hvis det er samme version, som du
bruger på Win98, så er det klart at den kommer med fejl.

> SP2 anbefaler IBM man ikke installere !

Sikkert fordi at den kræver mere opsætning end tidligere
versioner. Det er den første version, som har indbygget
firewall f.eks. Det havde den første udgave af WinXP og SP1
også, men den var ikke tændt som standard. Det er den derimod
i SP2. Langt størsteparten af programmerne på denne liste:
<http://support.microsoft.com/?kbid=884130>, omhandler
programmer, som vil have problemer med at fungere, fordi
firewallen blokerer for trafik til dem, indtil brugeren får
konfigureret firewallen.

IBM kan nok levende forestille sig, hvor meget deres support-
afdeling kommer på arbejde når kunderne nu skal til at tage
stilling til et par dialogbokse fra en indbygget firewall,
og så er det jo nemmere at sige til dem, at de skal holde
sig væk fra SP2.

> Min printer net-box fines uden problemer under W98 men er
> noget bøvl med XP!

Definer "noget bøvl". Hvad har du prøvet? Det er alfa og omega
at man sidder med de rigtige drivere. At forsøge at installere
Win98-drivere på XP (eller Win2000) er dømt til at gå i kage.
Hvis producenten til printer-boxen ikke har drivere til WinXP,
er det på tide at skifte printer-boxen ud.

> Jeg syndes at man høre mere om virus angreb på XP frem for
> W98

De fleste malware-skribenter målretter efterhånden deres angreb
mod WinXP ja, men regn ikke med at det er anderledes for
Win2000, for der er mig bekendt intet af den slags, som kun kan
ramme WinXP, men ikke Win2000. De to systemer har trods alt
nogenlunde samme kerne og med introduktionen af WinXP SP2, er
det vist ved at være Win2000, som er den mest sårbare af de to,
hvis vi sammenligner standardinstallationer.

> Sønderjyllands amt bruger Win2000

De har sikkert også betalt et tocifret millionbeløb for at få
Win2000 og diverse programmer op og køre for et par år siden
og har derfor ikke lyst eller råd til at punge et lige så stort
beløb ud for at få opgraderet og da slet ikke hvis det de har,
virker fint nok.

> MEN .... Er WIN2000 lige så god til spil som Win98

Formentlig, hvis du installerer den nyeste service pack til
Win2000, men det kommer an på, hvilke spil der er tale om.

> Er Win98 så langt bagud af dansen som man gør det til?

MS sender vist stadigvæk opdateringer ud til Win98, så vidt
jeg ved.

> .... hvad bør jeg gøre i følge dig og hvorfor?

Det kommer efter min mening an på, hvilken computer du køber.
Køber du en topmoderne computer med over 512 MB RAM og
harddisk(e) på flere hundrede GB, ville det i mine øjne være
fjollet at installere Win98 på den. Det er jo et styresystem
som slet ikke er gearet til den størrelse og ydelse.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-04 16:25

> Hvilken version af Norman. Hvis det er
> samme version, som du
> bruger på Win98, så er det klart at den
>kommer med fejl.
OK du siger noget jeg skal tjække !

> [...]
> at man sidder med de rigtige drivere. At forsøge
>at installere
> Win98-drivere på XP (eller Win2000) er dømt
Jeg hade den rette driver men ejg måte ind og lave/oprette en port!

> Hvis producenten til printer-boxen ikke har
>drivere til WinXP,
> er det på tide at skifte printer-boxen ud.
Den er lige blevet løbt og virker fint .... men det var fandes bøvlet udner
XP og pisse nemt under W98!

Men jeg takker dig og Jesper