ST200 udstødning :o)
Fra : Ukendt

Dato : 17-08-04 19:28

hihi

Så fik jeg lige hentet et dobbelt originalt mondeo st200 udstødning i
tyskland. Jeg vandt det i en auktion på ebay for sølle 400 Kr.
Hold da fast hvor det var billigt når det ellers koster en 5-6.000 Kr og det
fejler intet.
Så nu har jeg 2 stk af dem.

Det var faktisk en ophugger i Eckernfõrde som havde det til salg.
UAAAAA så mange flotte "nye" biler som tyskerne smider ud. Flere af dem var
end ikke 10 år gamle og kun med en mindre bule. Disse biler kunne overleve
mindst 10-15 år mere i danmark

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 17-08-04 20:36

Tom wrote:
> [...]
> tyskland. Jeg vandt det i en auktion på ebay for sølle 400 Kr.
> Hold da fast hvor det var billigt når det ellers koster en 5-6.000 Kr

Hmm, ser vi så snart en ST400 på gaden ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Roberto Saldo

Dato : 18-08-04 07:42

Per Beer Hansen wrote:

> Hmm, ser vi så snart en ST400 på gaden ?

Heh heh, men alle fire afgange skal igennem den samme astmatiske kat.
Det ville nok være for gruppe-B agtigt, men een motorstyring til hver
prop :)

--
/ Roberto Saldo (ST191 GLi l/b 1998ccm 93kW/183Nm)

Fra : anders

Dato : 18-08-04 07:51

Hej Tom

vedr. st200 udstødning

du skriver at du har hentet 2 stk i tyskland af denne udstødning, er
du interesseret i at sælge den ene? Jeg har selv en mondeo 5dørs fra
1993

Ved godt det ikke er en salgsgruppe, men skrev til din email og fik
mailen retur fra postmaster??

Mail mig evt. på anhen90@hotmail.com

Hilsen

Anders

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-04 16:39

"anders" <anhen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1993
>
> Ved godt det ikke er en salgsgruppe, men skrev til din email og fik

Nej da, den skal jeg bruge selv om nogle år når den anden er rustet igennem.
Men nu skulle jeg have udstødning til de næste 10 år hvis jeg er heldig.

--
Tom

Fra : Martin Vollert

Dato : 18-08-04 14:55

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message news:41224e35$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> tyskland. Jeg vandt det i en auktion på ebay for sølle 400 Kr.
> Hold da fast hvor det var billigt når det ellers koster en 5-6.000 Kr og det

Den ville jo sikket passe godt på min Mondeo V6er .
Har du nogensinde haft nogle probler med at handle på Ebay, har nemerlig
luret på en tripcomputer, men da jeg ikke er så god til tysk kigger jeg mest
på den englske Ebay, men de vil tit ikke sælge til DK.

Og Ang. Tripcomputer virker din så stadig fint ?, har nemelig kigget bag på
mit ur i Deoen og der sider et stik med en masse ledninger (ca10-12stk)
Så efter hvad jeg har læst på forskellige sites, så skulle det bare være lige til
at flytte over ?.
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-04 18:23

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse

> Den ville jo sikket passe godt på min Mondeo V6er .

Ja da, den ville passe perfekt på en V6'er i forhold til en 1.8

> [...]
mest
> på den englske Ebay, men de vil tit ikke sælge til DK.

Har aldrig haft problemer med at handle på ebay. Hvis man holder sig til
folk med en positiv feedback på > 96% så er det ganske fint.
Har selv købt min tripcomputer ved en tysker.

> Og Ang. Tripcomputer virker din så stadig fint ?,

Ja og jeg bruger den endda

> [...]
> mit ur i Deoen og der sider et stik med en masse ledninger (ca10-12stk)
> Så efter hvad jeg har læst på forskellige sites, så skulle det bare være

Ja hvis der er SÅ mange ledninger på stikket, så er alle ledninger trukket i
forvejen og man skal ikke selv igang med det. Til min var kun 5-6 ledninger
trukket i forvejen så jeg måtte selv trække resten.
Du kan da bare sende en mail til sælgeren og spørge om ikke han vil sende
til danmark, jeg har ALTID fået et ja.

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 18-08-04 21:48

Hej!

Tom wrote:
> Du kan da bare sende en mail til sælgeren og spørge om ikke han vil sende
> til danmark, jeg har ALTID fået et ja.

Handlede du ikke en udstødning med Fly som mellemmand fordi sælger ikke ville
sende til Dänemark?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-04 22:13

> Hej!

> Handlede du ikke en udstødning med Fly som mellemmand fordi sælger ikke
ville
> sende til Dänemark?

Jo det var den som sidder på bilen nu

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 18-08-04 22:34

Hej!

Tom wrote:
> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse

> Jo det var den som sidder på bilen nu

Er din ovenstående udtalelse så ikke løvn og latin? :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Martin Vollert

Dato : 18-08-04 23:07

"Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> wrote in message news:4123cb32$0$73941$14726298@news.sunsite.dk...
> Hej!

> Er din ovenstående udtalelse så ikke løvn og latin? :)

joo det ville jo da også mene, og mener at det kun ville være rimelig
at han solgte den udstødning til mig for en slik
--
Hilsen Martin.

Ford Mondeo 2,5 V6
Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-04 23:08

> Er din ovenstående udtalelse så ikke løvn og latin? :)

næh
her kan du se den som blev sat på i foråret før den kom blade på hækken.

her er den anden
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=7914911221&ssPageName=STRK:MEWN:IT

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 18-08-04 23:10

Hej!

Tom wrote:

> næh

Tror ikke du er helt med Du påstår at du aldrig har været ude for en tysk
sælger ikke ville sende til DK, men det var du jo ude for med din første
(dobbelt-) udstødning. Ergo er du en notorisk løvner

Anyway, det er vist ikke så vigtigt endda - beviser bare jeg kan huske "et og
andet"

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-04 23:14

> [...]
> sælger ikke ville sende til DK, men det var du jo ude for med din første
> (dobbelt-) udstødning. Ergo er du en notorisk løvner

arrrhh
Nej ham ville skam gerne sende til danmark men Die Post ville ikke sende så
store pakker til dk i flg. sælger og så blev det også vildt dyrt hvis den
skulle med special fragt til dk.
Men hvis man betaler så er sælger i princippet ligeglad.

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-08-04 09:33

Hej!

Tom wrote:

> [...]
> skulle med special fragt til dk.
> Men hvis man betaler så er sælger i princippet ligeglad.

Okay, så forstår jeg bedre... Jeg trækker mine ord i mig igen

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Niels Skaaning

Dato : 19-08-04 09:55

> [...]
> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=585
> her kan du se den som blev sat på i foråret før den kom blade på hækken.

Den ser da lidt rusten ud... udstødningen, hvis du skulle være i tvivl ;).
Kan det passe?

NS

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-04 17:13

> [...]
> =STRK:MEWN:IT
>
> Den ser da lidt rusten ud... udstødningen, hvis du skulle være i tvivl ;).

Det er vel derfor at ingen rigtig har budt på den
Men "kendere" af udstødninger vil vide at fordi et rør er rød så er det
langt fra gennemtærret. Det er rent faktisk selve kasserne som ruster først
igennem på oversiden.
Den får en let afslibning og en gang varmebestandig maling og så kunne jeg
sælge den for over 1.5 - 2.000 Kr. Jeg vil dog ikke sælge da jeg selv skal
bruge den.

--
Tom

Fra : Niels Skaaning

Dato : 19-08-04 17:41

> [...]
> Men "kendere" af udstødninger vil vide at fordi et rør er rød så er det
> langt fra gennemtærret. Det er rent faktisk selve kasserne som ruster

Ja, men potterne ruster jo som regel op indefra og det kan jo god være svært
at se standen udefra, men er rørerene rustne har man jo en ide om, hvor
gammel den er og hvornår den går i stykker.

NS

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-04 18:14

> [...]
> at se standen udefra, men er rørerene rustne har man jo en ide om, hvor
> gammel den er og hvornår den går i stykker.

Den potte jeg pillede af mondeo'en var rustet op udefra.
Moderne biler har ikke længere den sure syreholdige kondens som før
indsprøjtning kom.

Den originale potte har vel holdt 7 år og 250.000 Km. Desuden sidder
halvdelen af det originale udstødning stadig på bilen (278.000 Km), da jeg
kun har skiftet den bagerste potte med en dobbelt potte.

Det "nye" udstødning blev også savet igennem efter første potte for at det
kunne være i traileren. Man kan se at godstykkelsen er noget der ligner et
nyt (omkring 2 mm).
Jeg er ganske tryg ved at det hjemkøbte kan holde ca. 150.000 Km eller mere
alt efter hvad for nogle vintre som ligger og venter.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-04 15:48

> [...]
> tyskland. Jeg vandt det i en auktion på ebay for sølle 400 Kr.
> Hold da fast hvor det var billigt når det ellers koster en 5-6.000 Kr og

Hvis nogen vil høre den fede lyd fra mondeo'en så er den her
http://www.le-elektronik.de/Katalog/Lanz.mp3

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-08-04 16:05

Tom wrote:

> Hvis nogen vil høre den fede lyd fra mondeo'en så er den her
> http://www.le-elektronik.de/Katalog/Lanz.mp3

Er det før eller efter at du har monteret nummer 2 udstødning ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-04 16:16

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Er det før eller efter at du har monteret nummer 2 udstødning ?

Efter
Det har faktisk fuldstændig elimineret morfar lyden

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-08-04 16:19

Tom wrote:

> Efter
> Det har faktisk fuldstændig elimineret morfar lyden

Ja det tør siges, nu lyder den næsten som min bedstefars Ford T

Per
www.perbeer.ninja.dk