Maren Albrechtsdatter, gift den 17 juni 17~
Fra : Kim Melchior

Dato : 17-08-04 17:28

Er der nogen der kender til disse personer?

Jeg har folgende oplysninger om familien:

Jens Nielsen:
ogsaa kendt som Jens Nielsen Hyrde. Han er fundet i Engum i 1787 og
noteret som 64 aarig. I 1801 er han 80, saa der er et sporgsmaal om
hans alder. Da de blev gift stod der at han kom fra Ildved, Hvejsel
sogn.

Hvor og hvornaar er er han fodt og dod? Hvem var hans foraeldre?

Maren Albrechtsdatter:
Hun kom fra Lindved da hun blev gift. Hun var ifolge 1787
folketaellingen 62. Hun blev begravet den 21 januar 1798 i Sindbjerg
(hvis det er den rigtige jeg har fundet.)

Hvor og hvornaar er er hun fodt? Hvem var hendes foraeldre? Det er
muligt at hendes far er den Albret Jensen der blev begravet den 23
november 1727 i Grejs og som var blevet gift med Maren Pedersdatter
den 27 oktober 1718 i Korning. Dette har jeg dog ikke vaeret i stand
til at bevise.

Jeg ved at de har folgende kendte born:

Niels Jensen dobt 16 oktober 1757 i Hvejsel
Albrecht Jensen dobt 24 august 1760 i Hvejsel (min ane)
Christen Jensen dobt 18 februar 1762 i Hvejsel
og Sidsel Jensdatter der er anfort som 13aarig i 1787 og som 30 aarig
i 1801. Jeg ved endnu ikke hvor hun er fodt.

Der er muligvis andre born.

Hvor er Sidsel fodt?

Hvis der er nogen der genkender disse personer og kan hjaelpe med
yderligere oplysninger af enhver art, saa vil jeg blive meget glad.

mvh

Kim Melchior