Kællinger - biler og mobiltelefoner !
Fra : Per O.

Dato : 17-08-04 14:14

I dag på vej hjem fra arbejde, holdt jeg i svingbåsen i et kryds i Vejle, og
ventede på at svinge til venstre. Da der endelig bliver gult lys, kører
bilen foran mig af sted og jeg følger efter (begge holdt på den anden side
af stoplinien). Der bliver rødt, og fra den modsatte side kommer der en sort
Avensis stationcar med en kvindelig chauffør. Hun har så travlt med at tale
i mobiltelefon, at hun bare fortsætter over for rødt, og lige ind imod
undertegnede. Jeg bremser op, men er foran, så jeg kører videre. Men får den
oplevelse kællingen til at smide telefonen .... ikke på vilkår, hun taler
uanfægtet videre. Så blev jeg f... sur. En ting er at tale i mobilos, men
når man ikke kan kapere mere end een ting af gangen, så er det sku ikke
smart at tale i mobiltelefon og glemme hvor man placerer sin bil når det
bliver rødt. Jeg bremsede op, og steg ud, men kællingen skyndte sig at låse
bildøren, hvilket nok var heldigt nok, for så fik jeg ikke sagt noget, som
jeg senere ville fortryde. Men nåede da at konstatere, at der sad et barn i
barnestol bag i bilen. Sådan en kælling skulle sku have lov at gå i stedet
for !

Per O.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 17-08-04 14:16

Per O. wrote:
> barnestol bag i bilen. Sådan en kælling skulle sku have lov at gå i stedet
> for !

Eller også skulle hun bare ha' lov til at køre galt.

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 17-08-04 16:20

Hans Joergensen skrev:

> Eller også skulle hun bare ha' lov til at køre galt.

Hårdt men sandt. Desværre nok med fare for skade på andre end hende
selv.

Sådan en kvinde har ikke megen omløb i hjernen og spørgsmålet er om
hun lærer noget af det for det er vel i hendes hovede stadig de andre
der er fjolserne.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Klaus G.

Dato : 17-08-04 14:56

> [...]
> barnestol bag i bilen. Sådan en kælling skulle sku have lov at gå i stedet

Ja det er skræmmende.

Jeg blev selv i dag, på motorvejen, overhalet af en kvindelig billist i en
Golf som sad og skrev SMS, dvs. hun kigger på telefonen nogle sek, så lige
hurtigt op, så skriver hun lidt igen, osv.. Jeg kørte selv 130km/t(omkring
135-140km/t på speedo), så mit bud var at hun nok kørte omkring 140-145km/t,
og ved den hastighed skal der ikke megen uopmærksomhed til, før det går
galt. Jeg dyttede helt vildt af hende, men det fattede hun ikke, eller også
var hun bare ligeglad...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-04 16:36

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message

KLIP

> [...]
> og ved den hastighed skal der ikke megen uopmærksomhed til, før det går
> galt. Jeg dyttede helt vildt af hende, men det fattede hun ikke, eller

Hvad koster en mobiljammer der rækker et par hundrede meter ?
Man skulle måske købe eller bygge sig en
--
Møller

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 18-08-04 08:11

"Møller" <eam_host_g2n_dot_dk> wrote in message news:<412226da$0$177$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...

> Hvad koster en mobiljammer der rækker et par hundrede meter ?

En anselig bøde samt risiko for konfiskation af alt udstyr, den er
tilsluttet. Så du skal ihvertfald ikke strømforsyne den fra
cigarettænderen

Ebbe

Fra : Niels Skaaning

Dato : 17-08-04 16:42

> [...]
> og ved den hastighed skal der ikke megen uopmærksomhed til, før det går
> galt. Jeg dyttede helt vildt af hende, men det fattede hun ikke, eller

Jeg har på motorvejen ved Vejle set en dame, der, mens hun forsøgte at styre
sin bil, spiste en burger og madede sit barn, som lå på forsædet. Det blev
jeg noget foraget over må jeg sige.

NS

Fra : Klaus G.

Dato : 17-08-04 17:39

> Jeg har på motorvejen ved Vejle set en dame, der, mens hun forsøgte at
styre
> sin bil, spiste en burger og madede sit barn, som lå på forsædet. Det blev
> jeg noget foraget over må jeg sige.

Min storesøster og hendes mand, har netop for at undgå sådanne sager, og
andet der kan minde om det, valgt at placere deres barn lige bagved
føresædet, for lige meget hvad, så er man nød til at standse bilen, for at
kigge til barnet. Og på den måde undgår man "jeg-skal-bare-liiiiiige.....",
som kan resultere i frygtelige ulykker.

Fra : Niels Skaaning

Dato : 17-08-04 18:08

> [...]
> føresædet, for lige meget hvad, så er man nød til at standse bilen, for at
> kigge til barnet. Og på den måde undgår man

Fornuftigt

NS

Fra : Anders Houmark

Dato : 17-08-04 19:31

Klaus G. wrote:

> [...]
> megen uopmærksomhed til, før det går galt. Jeg dyttede helt vildt af
> hende, men det fattede hun ikke, eller også var hun bare ligeglad...

Jeg har oplevet at blive overhalet på motorvejen.. Vi kørte 130, den anden
bil nok 140-150..Kællingens 3-5årige? barn stod på sædet mellem hendes
ben.... hvad laver sådan et barn der? Ikke spændt fast, og stående lige midt
i moderens synspunkt.. ARGH!

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-04 16:34

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> wrote in message
> [...]
tale
> i mobiltelefon, at hun bare fortsætter over for rødt, og lige ind imod

Og så siger man at strålinger fra mobiltelefon ikke giver hjerneskader (hvis
man ellers har en)
--
Møller

Fra : ~~Wing~~

Dato : 18-08-04 17:19

Hejsa

Der har lige været Tall ships race her i Aalborg, så vi var også ude og se
på sagerne. Vi går over limfjordsbroen og nyder alle de flotte skibe, og
hvad ser jeg så.. En sort Peugeot med en kvinde bag rattet komme kørende i
den modsatte vognbane, jeg bemærker at hun løfter sin mobilos op til øret og
begynder at snakke, så langt så godt. Den lyshårede kvinde "tænker" hvad er
det nu man gør når mobillen ringer, jo man blinker ind til højre og holder
stille for at snakke. Det kan jeg jo heller ikke anfægte.. Det eneste
problem er som i kan se i på billedet i DK.Binaer at det hele foregår på
limfjordsbroen.

Hygge herfra

Petersen

Fra : Per O.

Dato : 19-08-04 11:35

~~Wing~~ wrote:
> [...]
> jeg jo heller ikke anfægte.. Det eneste problem er som i kan se i på
> billedet i DK.Binaer at det hele foregår på limfjordsbroen.

Du har skjult nummerpladen ... du er simpelthen for flink !
Da jeg tidligere havde en netside som hed DTP - Danmarks Tåbeligste
Parkeringer, kunne man altid se nummerpladen, det var ligesom en del af
idéen !

Per O.