P4T-E med 3.0 Ghz ?
Fra : Ukendt

Dato : 17-08-04 11:07

Hej.

Jeg har en PC monteret med et Asus P4T-E.
Den kører med en P4 2,0 Ghz.
Jeg overvejer at købe en 3,0 Ghz, og spørgsmålet
er så om den kan køre på det mobo ?
På Asus hp, står der flg. :

http://usa.asus.com/mb/socket478/p4t-e/overview.htm
Supports socket 478 Pentium® 4 processors up to 2.4GHz and beyond
400MHz Front Side Bus Support

Men en P4 3,0 kører jo 800 MHz

Hvad gør man ?

Venligst
Palle Jørgensen

Fra : RLJ

Dato : 17-08-04 14:40

Hej Palle

Jeg synes jo du selv har svaret på dit spørgsmål.
Hvis der står, at det kan køre "op til 2,4GHz" ja så kan
den jo ikke køre med 3,0 GHz.
Altså køber man et nyt MB også - ja man gør.

Ralph

Fra : Grandt

Dato : 17-08-04 15:04

> Jeg synes jo du selv har svaret på dit spørgsmål.
> Hvis der står, at det kan køre "op til 2,4GHz" ja så kan
> den jo ikke køre med 3,0 GHz.
> Altså køber man et nyt MB også - ja man gør.

Nej ikke helt rigtigt.....

Prøv at klikke her:
http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx
søg efter MB og du får en komplet liste over supportede cpu'er på det
pågældende MB... Altså P4T-E klarer op til 2.8 GHz (Celeron) med bios
1008.004

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-04 22:41

"Grandt" <grandt@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> søg efter MB og du får en komplet liste over supportede cpu'er på det
> pågældende MB... Altså P4T-E klarer op til 2.8 GHz (Celeron) med bios

Hey.

Den side havde jeg ikke fundet
Jeg ville egentligt bare vide om man kunne køre med en 3.0 Ghz
hvor man så bare kørte med 400 FSB. Klart det ikke ville være
optmalt, men sikkert være en forbedring. Kører nok bare videre
med det som det er.
Tak for hjælpen.

Palle Jørgensen

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-04 19:48

Du kunne jo også prøve at sætte dit motherboard til fsb på 533 hvis det kan
det,
så kører du 2667 mhz, min kone har kørt med en p4 celeron 2.0@2.667 et par
år,
så mon ikke en rigtig p4 også kan.

Så ved jeg ikke lige om det er den gamle p4 du har, eller northwood.

Sander.
www.overclockers.com