Positionering af div problem
Fra : Ukendt

Dato : 17-08-04 07:27

På denne side:

http://www.brinch.it/mapicssolutions/index.asp

Har jeg i den øverste box (med logoet), en menu som er placeret i en
anden DIV. Denne menu vil jeg gerne have til at "klæbe" sig til højre
side af bunden af DIV'en med logoet.

Jeg har forsøgt med bottom, men den virker ikke som jeg vil.

Nogen med en god idé?

Mvh. Brian

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-04 07:50

On Tue, 17 Aug 2004 08:26:39 +0200, Brian B. Christensen <b r i a n
s n a b e l a b r i n c h d o t i t> wrote:

>Nogen med en god idé?

Jeg ændrer lige mit spørgsmål

Menuen skal stå nede i bunden og til venstre. Men det er stadig det
med at "klæbe" sig til bunden der er problemet.....

Mvh. Brian

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 17-08-04 08:00

Brian B. Christensen wrote:

> Jeg ændrer lige mit spørgsmål
>
> Menuen skal stå nede i bunden og til venstre. Men det er stadig det
> med at "klæbe" sig til bunden der er problemet.....
>
> Mvh. Brian

der er sikkert en masse muligheder, men en af dem kunne være, at sætte
padding-top:130px eller der omkring alt efter hvor høj din menulinje
skal være. Du overlapper derfor også dine div's og det vil nok være en
god ide, at du anvender z-index på dem for at være sikker på lag
strukturen af dem. (.menubox skal have højere end .topbox)

En anden ting er at du bruger classer til at lave css med. Det ville
måske være mere semantisk korrekt, at anvende unikke id's (da du jo kun
har boxene 1 gang per side.) og gemme klasserne til hvis du får brug for
at style dem alle sammen (hvis de fx. alle skal se ens ud med eks.vis en
border)

Claus

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-04 08:06

On Tue, 17 Aug 2004 08:59:32 +0200, Claus Jacobsen <cj@gate58.dk>
wrote:

> [...]
>god ide, at du anvender z-index på dem for at være sikker på lag
>strukturen af dem. (.menubox skal have højere end .topbox)

Jeg har nu lavet en absolut positionering, da jeg altid ved hvor høj
min div er.

Det har du ret i. Tak for hjælpen.

Mvh. Brian