MS Windows
briani 27239
hvad er appcompat-filen?
Fra : Poul Jensen

Dato : 17-08-04 07:02

Hejsa

Jeg har lige et spørgsmål til jer, der sikkert har en del mere forstand på
de ikke så kendte filer, end jeg har.

Det drejer sig om, at jeg var ved at foretage en online-trojan scanning, som
dog crashede midt i det hele. Jeg fik dog den besked af Windows XP Pro, at
"det var et eller andet med filen appcompat.txt. (ja, det troede jeg i
første omgang der stod, men jeg gik ind og fandt filen i Temp. Internet
files, hvor den dog hed appcompat.mspx

Jeg ville lige prøve at fjerne filen midlertidigt fra den mappe, hvis det
var den der skabte problemer, så jeg kopierede den der allerede lå i mappen
hen på skrivebordet, hvor jeg p.t. har en kopi, og så slettede jeg den, der
lå i temp. internet files.

Men, så gik jeg på nettet, hvor jeg fandt en masse på engelsk, og hvor jeg
kunne forstå at det ikke var en problemfil, men en fil som skulle være
der... UPS!

Nå, men jeg havde jo en præcis kopi på skrivebordet og jeg prøvede derefter
at flytte den tilbage til temp. internet files mappen, men uden held. Mappen
var skrivebeskyttet og selvom jeg ophævede denne midlertidigt kunne jeg ikke
føre kopien fra skrivebordet over i temp mappen.

Nu må jeg indrømme, at jeg ikke er særligt god til det tekniske engelsk i
forbindelse med windows o.l., så egentlig ved jeg ikke om det har nogen
betydning for min drift af pc'en at jeg slettede den og jeg ved heller ikke
hvad den virkelig står for, den fil altså..... Jeg skimmede hen over en
masse sider og syntes det altsammen virkede meget forvirrende, hvorfor jeg
lige vil høre om der er en venlig sjæl der vil hjælpe mig med spørgsmålet
omkring den fil.

mvh

Poul Jensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-08-04 07:05

Poul Jensen skriver:

> [...]
> hen på skrivebordet, hvor jeg p.t. har en kopi, og så slettede jeg den, der

_Alt_ i temp internet files er ikke så vigtigt at det ikke må/kan
slettes, så vær bare rolig.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe