Killinger?
Fra : Lykke Duelund

Dato : 16-08-04 18:29

Hej alle i kære katte-elskere!

Jeg ville lige høre lidt om hvor meget folket tager for Orientaler-killinger
nu til dags? - Og har katte i stamtavlen meget at sige?

Hilsen Lykke

Fra : Battlefield´s

Dato : 16-08-04 18:53

Hej Lykke
Det er lidt svært at svare på, vi har jo ikke fastlagte priser på katte. Men
hvis du regner med 3000 - 3500 kr. er det nok nogenlunde gennemsnittet for
en kælekat. Det er lidt forskel på hvor i landet det er, og naturligvis også
forskel på kattene individuelt. Hvis du ikke skal bruge katten til avl eller
udstilling kan du muligvis finde en med en lille skønhedsfejl, som gør at
prisen er lidt lavere.
Jeg ved ikke helt hvad du mener med katte i stamtavlen, men selvfølgelig
skal du regne med at killinger efter toppræmierede katte vil være dyrere.
Men hvis du søger en killing er det bedste du kan gøre, at få en
killingeliste fra en af de tre hovedklubber eller endnu bedre: fra en af de
to specialklubber for siamesere og oreintalere, tilsendt. Her kan du finde
nuværende og kommende kuld og adreeser/tlf.nr. på opdrætterne.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Lykke Duelund

Dato : 17-08-04 17:09

Nu tænkte jeg på avl. - Har overtaget en kat, som har haft killinger før,
en 1½ år gammel Orientaler (DK Feles Grata Xpuisuite Elf).

Hilsen Lykke