Lopper
Fra : Mel A

Dato : 16-08-04 15:53

Vi har både hund og kat, og de har lopper. Den 21. juli opdagede vi dem, og
gav dem straks Program Vet (eller hvad det nu hedder.) Vi har lagt mærke til
at de begge kløede sig igen, og gav dem det derfor igen i dag. Kort efter
fandt min man en loppe i vores seng, og jeg havde kløe i håret, og der faldt
en loppe ned på mit ben.

Hvordan slipper vi af med de lopper?

Mvh Mel

Fra : Heidi Jensen

Dato : 16-08-04 16:16

"Mel A" <melanie@_slettes_dinven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at de begge kløede sig igen, og gav dem det derfor igen i dag. Kort efter
> fandt min man en loppe i vores seng, og jeg havde kløe i håret, og der

Det hjælper ikke kun at dryppe dyrerne, når der er mange, lopperne også kan
være i tæpper osv. Så hele huset skal have en grundig gang rengøring og
støvsugning, for bagefter lige at sprøjtes for både levende lopper og
larver!

Heidi

Fra : Mel A

Dato : 16-08-04 17:25

"Heidi Jensen" <beardie_s@mail.dk> wrote in message

> [...]
> være i tæpper osv. Så hele huset skal have en grundig gang rengøring og
> støvsugning, for bagefter lige at sprøjtes for både levende lopper og

Med hvad???

> Heidi

Mvh Mel

Fra : Susanne Drews

Dato : 16-08-04 17:43

On Mon, 16 Aug 2004 18:25:00 +0200, "Mel A"
<melanie@_slettes_dinven.dk> wrote:

>Med hvad???

Det mest brugte er nok "Absolut D", som du kan købe hos bl.a. Matas og
Harald Nyborg. Vær opmærksom på, at det godt kan betale sig at købe en
dunkfuld og selv fylde over på f.eks. en gammel sprayflaske fra
rengøringsmiddel. Hvis du "skifter emballage", så vær omhyggelig med
at tegne/skrive på den, så du ikke tager fejl.

Derudover skal du bare følge den brugsanvisning, der er med. Lad for
Guds skyld være med at støvsuge, inden den anbefalede tid er gået -
det kan man blive noget så dårlig af.

/Sus

Fra : Mel A

Dato : 16-08-04 18:20

"Susanne Drews" <igenia@ofir.dk> wrote in message

> [...]
>
> Derudover skal du bare følge den brugsanvisning, der er med. Lad for
> Guds skyld være med at støvsuge, inden den anbefalede tid er gået -

Det lyder giftigt...? Er det dyrt?

Hvor lang tid skal der gå fra man har sprayet til der skal støvsuges? (Jeg
har støv allergi.)

Mvh Mel

Fra : Susanne Drews

Dato : 16-08-04 18:47

On Mon, 16 Aug 2004 19:19:31 +0200, "Mel A"
<melanie@_slettes_dinven.dk> wrote:

>Det lyder giftigt...? Er det dyrt?

Ja, vel er det giftigt *G* Helt billigt er det ikke, men der er som
sagt en del sparet ved at købe en dunkfuld fremfor kun en sprayflaske.

>Hvor lang tid skal der gå fra man har sprayet til der skal støvsuges? (Jeg
>har støv allergi.)

Jeg kan faktisk ikke huske det - nogle timer. Men det står altsamment
i den temmelig udførlige brugsvejledning.

/Sus

Fra : Mor Karen

Dato : 17-08-04 07:29

Hej
Ja det er frygteligt at få lopper i huset.
Når du har overstået dette så giv din hund og kat en hvidløgspille i maden
hver aften så undgår du lopperne i fremtiden.
Vi har gjort det med vores Lonnie (labador) siden vi fik hende hjem 8 uger
gammel og hun er nú over 1 år.

Vores tidligere hunde (har haft 3 ) fik de togså og vi er altid sluppet for
lopper. Det er noget med at lopper ikke kan lide hvidløg og når pillerne er
"gået i blodet" så damper lopperne af igen og derved undgår du det du er
udsat for lige nu.

Håber du kommer af med det "skab".

Fra : Heidi Jensen

Dato : 17-08-04 10:44

"Mor Karen" <morhagen@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Ja det er frygteligt at få lopper i huset.
> Når du har overstået dette så giv din hund og kat en hvidløgspille i maden
> hver aften så undgår du lopperne i fremtiden.

Det er ikke alle hunde dette virker på! Men det er et forsøg værd!!!

Fra : karsten klaaby

Dato : 17-08-04 15:06

klip> > Når du har overstået dette så giv din hund og kat en hvidløgspille i
maden

> Det er ikke alle hunde dette virker på! Men det er et forsøg værd!!!

Har lige læst på katte siden at hvidløg (og andet løg) er giftigt for katte,
så den skal nok ikke have det...............

MVH Pia

Fra : Mor Karen

Dato : 17-08-04 18:40

Hej

Det viste jeg ikke, så må man jo ty til det middel fra apoteket der gnides
ind i nakken i stedet.
jeg har ikke meget forstand på katte, da jeg ikke er kattemenneske og gerne
holder mig væk fra dem, måske fordi jeg som barn blev revet grundigt af en
kat som ellers var sød, men jeg må have gjort noget den ikke brød sig om så
derfor INGEN katte til mig.

Karen

Fra : Karina

Dato : 17-08-04 09:15

> [...]
>hver aften så undgår du lopperne i fremtiden.
>Vi har gjort det med vores Lonnie (labador) siden vi fik hende hjem 8 uger

Hej

Giver du hvidløgspiller hver dag? Jeg har bare hørt, at man kun skal give en
mdrs tid og så holde en pause, fordi hvidløg i for store mængder er giftigt
for hunde?!?
Jeg kunne nemlig også godt tænke mig at give det som kosttilskud, men er
lidt nervøs ved det.

Hilsen

Karina

Fra : Mor Karen

Dato : 17-08-04 18:38

Hej

Ja hun får den hver dag, og det fik de andre også, alle vores hunde blev ca
10 år, selv vores sct. bernhard, så jeg giver fortsat hver dag, 100 stk for
40 kr i mit supermarked.
Det vil sige et glas i kvatalet og det må da siges at være billigt frem for
at få de små dyr inden for døren.

Karen

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 17-08-04 08:19

> Mel A skrev:

> Med hvad???

Nu er det mange år siden jeg har behøvet sprøjte mod lopper (ca. 10 år),
men dengang brugte jeg Absoulut D som kunne købes både i supermarkeder,
Matas og hos dyrehandlere. Jeg har jo ikke kigget efter sådan noget i
mange år men mon ikke det stadigvæk er på markedet ?

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir Meyer
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Mette B

Dato : 19-08-04 20:52

> [...]
> fandt min man en loppe i vores seng, og jeg havde kløe i håret, og der faldt

Heysan ;)

Når man først er angrebet af lopper, så skal der mere til end at sprøjte
katten. Nu har i godt nok lige givet dem Program Vet, så må de ikke
vaskes lige med det samme, men det ville jeg have gjort inden (med
loppeshampoo fra dyrlægen).

I skal sprøjte Jeres hjem overalt med feks Absolut (der fåes i
dyrehandler, Harald Nyborg m.m.). Det gøres smartest et rum ad gangen,
hvor der så er aflukket for mennesker og dyr, for det lugter frygteligt.
Husk også sofa, puder m.m. hvor dyrene har opholdt sig.

Jeres sengetøj osv vil jeg vaske, og de ting I ikke kan sprøjte eller
vaske skal I komme i fryseren - for det dør lopperne også af.

Og hvis I ikke vil løbe ind i problemet igen, vil jeg anbefale at
forebygge ved at give Program Vet som der foreskrives cirka hver måned :)

God fornøjelse !

Med venlig hilsen
Mette B
- Tøm kattebakken ved privat svar