Tomcat som NT service?
Fra : Joergen Ramskov

Dato : 09-05-01 15:23

Jeg prøver at få Tomcat til at køre som en service på en Win2k server.

Det er næsten lykkedes. Det eneste "lille" problem jeg har er at den
åbenbart ikke kan få en database forbindelse når jeg starter den som
en service. Hvis jeg starter den "almindeligt" vha.
\tomcat\bin\startup.bat, så fungerer det fint!?

/Joergen

Fra : Morten Jensen

Dato : 09-05-01 16:09

Joergen Ramskov wrote:

> [...]
> en service. Hvis jeg starter den "almindeligt" vha.
> \tomcat\bin\startup.bat, så fungerer det fint!?

Måske database driverne ligger i en jar, som ikke er i CLASSPATH, når
der startes som service?

--
CAPUT A/S Morten Jensen Phone +45 70 12 24 42
Nygade 6 Senior Developer Fax +45 70 11 24 42

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 10-05-01 11:37

On Wed, 09 May 2001 17:09:03 +0200, Morten Jensen <jensen@caput.com>
wrote:

>Måske database driverne ligger i en jar, som ikke er i CLASSPATH, når
>der startes som service?

Tak, det var lige netop det der gjorde det?

/Joergen

Fra : Janus Klok Lauritsen

Dato : 10-05-01 11:53

Hej Joergen
Kunne du måske lokkes til at forklare hvad du egentlig gjorde for at få
Tomcat til at køre som en service på win2000 ?
Jeg går selv med en ide om at lege lidt med servlets, jsp og lignende så en
(meget lille) tutorial ville være appriciated !
Hvis du ikke har tid, ja, så poster jeg jo nok bare herinde efterhånden som
problemerne opstår
Mvh
Janus

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 10-05-01 12:31

On Thu, 10 May 2001 12:53:26 +0200, "Janus Klok Lauritsen"
<janus@mcb.dk> wrote:

> [...]
>(meget lille) tutorial ville være appriciated !
>Hvis du ikke har tid, ja, så poster jeg jo nok bare herinde efterhånden som

Du skal såmen blot følge den "NT-service-howto" der følger med Tomcat.
Det er faktisk ret simpelt...

Det var via den jeg fik det til at fungere, det eneste problem jeg
havde var at den ikke kunne finde min DB-driver, men det var fordi den
ikke var tilføjet i wrapper.properties filen - se i den fil - den er
rimeligt nem at finde rundt i - ellers spørg...

/Joergen

Fra : Janus Klok Lauritsen

Dato : 10-05-01 13:12

Takker !
Det lyder jo til, at være lige til at gå til, så det vil jeg gøre
Mvh
Janus