MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Password-beskyttelse til delt mappe ?
Fra : JN

Dato : 16-08-04 12:48

Jeg bruger Win XP Pro og deler en mappe på det interne netværk (er medlem af
en arbejdsgruppe).

Delingen ER foretaget, men hvordan password-beskytter jeg adgangen til
mappen ?

vh
Jakob

Fra : Richard Thune

Dato : 16-08-04 13:05

JN wrote:
> Jeg bruger Win XP Pro og deler en mappe på det interne netværk (er
> medlem af en arbejdsgruppe).
>
> Delingen ER foretaget, men hvordan password-beskytter jeg adgangen til
> mappen ?
I win NT ligger al adgangskontrol i login til win.
Dvs du skal have oprettet en bruger (den samme, på samtlige maskiner i
netværket) per fysisk bruger og de skal logge på med password.
Så skal du i et mappevindue under funktioner/mappeindstillinger/vis slå brug
enkel fildeling fra.
Nu vil der komme et faneblad der hedder sikkerhed under egenskaber for
mapperne og her kan du indstille præcis hvad de enkelte brugere må og ikke
må.
Det anbefales at inddele dem i grupper og så definere hvad grupperne må.
Er dette ikke hvad du vil må du bruge ekstra-programmer der tilføjer
sikkerhedsfunktioner, der kommer sikkert et andet indlæg der henviser til et
sådanne.
RT

Fra : JN

Dato : 16-08-04 15:28

Øv, er der ingen simplere måde at ordne det på?

Delingen er, som sagt, foretaget og det eneste jeg mangler er således blot
at password-beskytte mappen!

Jeg bruger forresten IKKE Win NT, men Win XP Pro.

vh
Jakob

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-08-04 16:45

JN skrev:

>Delingen er, som sagt, foretaget og det eneste jeg mangler er således blot
>at password-beskytte mappen!

F.eks. Folder Guard
http://www.winability.com/folderguard/

>Jeg bruger forresten IKKE Win NT, men Win XP Pro.

Som også er Win NT.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.
--
Knud

Fra : JN

Dato : 16-08-04 18:56

> F.eks. Folder Guard
> http://www.winability.com/folderguard/

OK, men findes der andre alternativer ?

Nogle, som er freeware (Folder Guard kommer kun i free trial, og jeg agter
ikke at skulle betale...)

vh
Jakob