Muligheder mht. CPU i Gigabyte GA-7VTXH+ b~
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-08-04 10:46

Hej gutter!

Jeg har et Gigabyte bundkort model GA-7VTXH+ bundkort med VIA KT266A
chipset og mangler en CPU til det, da jeg uheldigvis kom til at brænde
min Athlon XP 1800+ af igår :,-(

Spørgsmålet er nu hvilke CPU'er jeg kan benytte...

Har jeg ret i, at jeg kun kan bruge Athlon CPU'er med en FSB på maks.
266MHz og ergo _ikke_ dem med 333MHz FSB?

Dvs. en XP CPU med Barton kerne er vel udelukket?

Her er et link til Gigabyte's list af BIOS-updates til mit mobo hvis det
kan hjælpe:

http://tw.giga-byte.com/Motherboard/Support/BIOS/BIOS_GA-7VTXH+.htm

PS: Jeg har fundet en "straight" Athlon XP 2400+ m. 266MHz FSB til 538,-
i en butik og denne vil jeg smutte ud og købe om ikke så lang tid, så
svar venligst hurtigt :)

--
Mvh, Kim

Fra : JK ( at mail dot dk)

Dato : 16-08-04 12:02

On Mon, 16 Aug 2004 11:45:55 +0200, Kim Voss Schrader
<usenet1@mumbojumbo.dk> wrote:

> [...]
>

>PS: Jeg har fundet en "straight" Athlon XP 2400+ m. 266MHz FSB til 538,-
>i en butik og denne vil jeg smutte ud og købe om ikke så lang tid, så

Ja, det har du ret i. Det kan man da finde hos gigabyte:

http://www.giga-byte.com/Motherboard/Support/CPUSupportList/CPUSupportList_GA-7VTXH+.htm

Nu ved man jo aldrig. Når en cpu står af, - er det så en
domino-effekt, og p.gr.a. hvad.

Med andre ord, du tager en chance ved at sætte en ny cpu i det gamle
bundkort.

mvh

John

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-08-04 14:39

Hej!

JK ( at mail dot dk) wrote:

> Ja, det har du ret i. Det kan man da finde hos gigabyte:
>
> http://www.giga-byte.com/Motherboard/Support/CPUSupportList/CPUSupportList_GA-7VTXH+.htm

LOL, ja det første man bliver blind på er jo øjnene Jeg har faktisk været
deres site igennem, men fandt ikke svar på mit spørgsmål. Der stod intet i
FAQ'en jeg kunne bruge.

Nå, men tak :)

> Nu ved man jo aldrig. Når en cpu står af, - er det så en
> domino-effekt, og p.gr.a. hvad.

Well, køleren sad ikke ordentligt monteret, så jeg har allerede årsagen.

> Med andre ord, du tager en chance ved at sætte en ny cpu i det gamle
> bundkort.

Selvfølgelig.

Update: Jeg har skiftet til en Athlon XP 2000+ m. en stor fed Zalman køler. Nu
er systemet atter online (skriver fra det nu :)) og CPU-temperaturen faldt fra
65 grader til ca. 40 :)

Skulle have skiftet køler for læææænge siden...

Tak for hjælpen :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : JK

Dato : 16-08-04 20:14

On Mon, 16 Aug 2004 15:39:18 +0200, Kim Voss Schrader
> [...]

>65 grader til ca. 40 :)
>
>Skulle have skiftet køler for læææænge siden...

Jeg købte en xp 2000+ hos BJ-Trading fornylig for 402 kr. Godt køb !

Men det har vist sig at være en fantastisk chip. Hvis du kan skrue
lidt op for fsb (for den er multiplier låst). Min kørte med fsb166 ved
standard spænding ! det er 25% OC lige ud af æsken.

mvh

John

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-08-04 21:10

Hej!

JK wrote:

> Jeg købte en xp 2000+ hos BJ-Trading fornylig for 402 kr. Godt køb !

Jeps, fin pris. Men hvis jeg lægger porto oveni den pris lander det ca. på
Zitechs pris :)

> Men det har vist sig at være en fantastisk chip. Hvis du kan skrue
> lidt op for fsb (for den er multiplier låst). Min kørte med fsb166 ved
> standard spænding ! det er 25% OC lige ud af æsken.

Eh, hvori ligger OC'en så? Er FSB ikke 266MHz på en 2000+?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : JK ( at mail dot dk)

Dato : 17-08-04 07:59

On Mon, 16 Aug 2004 22:10:03 +0200, Kim Voss Schrader
> [...]

>Zitechs pris :)

>Eh, hvori ligger OC'en så? Er FSB ikke 266MHz på en 2000+?

FSB266, som du nævner, skal læses som det halve 133. Så fsb166 på
bundkortet er oc med 25% og svarer til fsb333.

Fsb400 cpu'er kører også kun med 200 MHz på bundkortet, og ram kører
med 200 MHz, men da det er DDR, kalder man det DDR400.

mvh

John