kattrfoder igen
Fra : Katrine & Bo

Dato : 15-08-04 22:19

Hej alle
jeg er faldet over noget kattemad fra "møllerens", hos "landbrugets
storkøb". Det er en stor sæk med 10 kg. i. Er der nogle af jer der har
erfaringer med dette produkt?
På forhånd tak og godnat
Katrine

Fra : Camilla Scharff

Dato : 15-08-04 23:06

Jeg kender ikke foderet som sådan, men jeg har vist en gang hørt prisen på
det, og det var meget billigt...

Den billige pris og producenten af foderet får umiddelbart mig til at tro,
at hovedingrediensen i foderet er korn eller andre ikke-animalske produkter
(jeg har IKKE set en varedeklaration) - og den går ikke, da katte er 100%
kødædere, med et meget stort behov for diverse vitaminer og mineraler mv.,
som KUN fås i kød og animalske produkter (blandt andet taurin, A og D
vitamin) - og har et meget lille behov for grønt og fibre mv. Desuden skal
man huske på, at der er visse mineraler mv., som skal være at finde i en
meget lille mængde, fx magnesium, ellers risikerer man urinvejsproblemer...

Jeg *kan* ikke forestille mig, at "Landbrugets Storkøb" kan producere et
kattefoder, der ernæringsmæssigt er på højde med de foderfabrikanters, som i
årevis har forsket i at udvikle det perfekte kattemad specielt tilpasset
kattens meget specifikke behov - og så ovenikøbet et foder, der koster (hvis
jeg husker nogenlunde ret) 1/3-1/4 af hvad kattefoder ellers generelt
koster!

Personligt ville jeg aldrig købe det, jeg tror simpelthen ikke det er godt
nok og indeholder alle de nødvendige stoffer i korrekt mængde.

Mvh. Camilla

"Katrine & Bo" <spedtsberg@c.dk> skrev...