Erfaringer med Nissan Primera
Fra : Hans Pedersen

Dato : 15-08-04 20:57

Jeg skal ud og kigge på en Primera fra 95, der har gået ca. 190k km.
Kan vel få den for 35-37k.

Nogen der har erfaringer med Primera'er af den årgang, og er der noget
jeg skal være særlig opmærksom på ikke mindst km. taget i betragtning?

--
Hans Pedersen
Esbjerg

Fra : Morten Linder Petter~

Dato : 15-08-04 21:24

Hej Hans

Hvis du kan få fat i det seneste nummer af Motor, er der faktisk en
beskrivelse af Nissan Primera - bedste brugtbilskøb :)

Der står så vidt jeg husker en del.

/Morten

Fra : Hans Pedersen

Dato : 15-08-04 21:31

On 15 Aug 2004 22:23:39 +0200, "Morten Linder Pettersson"
<morten@linder.dk> wrote:

>Der står så vidt jeg husker en del.

Hej Morten!

Interessant!

Kan du, eller andre, scanne artiklen, da jeg ikke er medlem af FDM?

--
Hans Pedersen
Esbjerg

Fra : Fly Christensen

Dato : 15-08-04 21:40

On Sun, 15 Aug 2004 22:30:43 +0200, Hans Pedersen <h2ns@nospam.dk>
wrote:

>Kan du, eller andre, scanne artiklen, da jeg ikke er medlem af FDM?

Heller ikke her, men hvis du har mod på tysk:

http://www.autobild.de/suche/artikel.php?artikel_id=828

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : TDN

Dato : 15-08-04 22:00

> Kan du, eller andre, scanne artiklen, da jeg ikke er medlem af FDM?
>

> --
> Hans Pedersen
> Esbjerg
> http://h2ns.dk

Hej !

Check din mail (hvis din mailadresse virker)

Mvh
Thomas

Fra : Hans Pedersen

Dato : 16-08-04 12:43

On Sun, 15 Aug 2004 23:00:17 +0200, "TDN"
<tdn.fjern.dette@tele2adsl.dk> wrote:

>Check din mail (hvis din mailadresse virker)

1000 tak.

--
Hans Pedersen
Esbjerg

Fra : TDN

Dato : 15-08-04 21:26

> [...]
>
> Nogen der har erfaringer med Primera'er af den årgang, og er der noget
> jeg skal være særlig opmærksom på ikke mindst km. taget i betragtning?

Hej !

Du finder dit nyeste nummer af FDM's motorblad frem (August 2004) eller
finder det nærmeste familiemedlem eller nabo der er medlem. I dette er der
en brugtbilstest af Primera (dog kun fra 1996-2002) Overskriften på
artiklen: "Stærkt undervurderet, Nissan Primera er bilen, du skal købe, hvis
plads, pris og driftsikkerhed er vigtigere end naboens misundlige blik "

På FDM's hjemmeside kan du finde en brugtbilstest af den første generation
Primera fra 1990-1995, det kræver dog et medlemsnummer.

Ifølge FDM starter brugtpriserne på den "nyere" generation Primera som kom i
1996 ved ca. 37.000 så var det ikke værd at gå efter den ?

Mvh
Thomas

Fra : Lykke

Dato : 16-08-04 06:34

> [...]
>
> Nogen der har erfaringer med Primera'er af den årgang, og er der noget
> jeg skal være særlig opmærksom på ikke mindst km. taget i betragtning?

Jeg har haft en Nissan premiere 2,0 fra 92 og kørte 348 kg i den.
Den havde gået 48 kg da jeg købte den og har aldrig været i stykker.
Det er den bedste bil jeg nogen sinde har haft, men har desværre ikke
længere råd til modellen.

Kører nu Peugeot 206 diesel 2,0 pg,a diesel økonomi og 50 kg om året.

Poul

Fra : TG4600

Dato : 16-08-04 08:01

"Lykke" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> længere råd til modellen.
>
> Kører nu Peugeot 206 diesel 2,0 pg,a diesel økonomi og 50 kg om året.

Interessant, hvordan måler man kørsel i kg (kilogram)

/TG

Fra : Lykke

Dato : 16-08-04 11:43

"TG4600" <no @ where . dk> skrev i en meddelelse

> "Lykke" <FUCK*SPAM!@get2net.dk> wrote in message

> Interessant, hvordan måler man kørsel i kg (kilogram)
>
> /TG

På samme måde som 2 kilo kartofler gange med 2 pund kartofler.
Jeg har fattet spørgmålet

Poul

Fra : Jan Nielsen

Dato : 16-08-04 15:09

"Hans Pedersen" <h2ns@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal ud og kigge på en Primera fra 95, der har gået ca. 190k km.
> Kan vel få den for 35-37k.

Gå efter 2,0 motoren, den kar kædetrukket knast, hvorimod 1,6'eren er med
rem, som jo så skal skiftes en gang imellem

Brormand kører i en 91'er 2,0 og er ovenud tilfreds, støjsvag, og godt
overskud i motoren

Jan

Fra : Hans Pedersen

Dato : 16-08-04 16:10

On Mon, 16 Aug 2004 16:08:44 +0200, "Jan Nielsen"
<jan@campingvognen.dk> wrote:

>Gå efter 2,0 motoren, den kar kædetrukket knast, hvorimod 1,6'eren er med
>rem, som jo så skal skiftes en gang imellem

Den model, jeg konkret har i kikkerten, er med en 1,6 102 HK som iflg.
sælger er med kædetrukket knast.

--
Hans Pedersen
Esbjerg

Fra : Rasmus Bojsen

Dato : 16-08-04 17:01

<jan@campingvognen.dk> wrote:

>Gå efter 2,0 motoren, den kar kædetrukket knast, hvorimod 1,6'eren er med
>rem, som jo så skal skiftes en gang imellem

Der er kun rem i de første modeller indtil ca. 92-93 - hvorefter de
bliver med kæde - men den skal dog også serviceres engang imellem - en
kædestrammer kan blive nødvendig.

Men ellers en ganske udemærket bil, men man skal som altid holde øje
med rust.

mvh.
Rasmus Bojsen
Sydjylland.
bojsen@vejen-net.dk

Fra : Lauge Søndergaard

Dato : 16-08-04 17:04

> Gå efter 2,0 motoren, den kar kædetrukket knast, hvorimod 1,6'eren er med
> rem, som jo så skal skiftes en gang imellem

1,6 er også med kæde.

Jeg har en primera 1,6 som kører udemærket, især styrtøjet er ret præcist og
køreegnskaberne gode. Benzinøkonomien er ret god i 1,6 (ved ikke hvordan 2.0
er), jeg har i det sidste stykke tid kørt ca. 14,8km/l, og det er med ret
meget bykørsel i københavn.
Mht. til holdbarhed ved jeg ikke så meget endnu, da jeg ikke har haft min
bilen så længe, men jeg har haft en knækket trækakse.

Mvh.

Lauge

Fra : Hans Pedersen

Dato : 16-08-04 17:36

On Mon, 16 Aug 2004 18:04:15 +0200, "Lauge Søndergaard"
<nospam@nospam.hotmail.com> wrote:

>men jeg har haft en knækket trækakse

"Sjovt" det synes jeg snart jeg har hørt rigtig mange sige. Hvad
koster det at få skiftet?

--
Hans Pedersen
Esbjerg

Fra : Lauge Søndergaard

Dato : 16-08-04 21:03

> "Sjovt" det synes jeg snart jeg har hørt rigtig mange sige. Hvad
> koster det at få skiftet?

Jeg har også hørt det skulle være en ret typisk fejl på dem. (Ellers skulle
primera'erne vist være ret pålidelige).

Jeg måtte slippe 3500kr i kbh, men så blev den skiftet med en brugt
trækakse.

Mvh.

Lauge