Caravelair (og Sterckeman) - erfaringer ?
Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 15-08-04 20:34

Hej med jer
Efter kun at have brugt 3-4 år på at se på CV'ere, leje dem og tale om dem
har vi nu fået reserveret en
Og så melder ovenstående spørgsmål sig jo straks; de to mærker fabrikeres
begge af Trigano og er - på nær udstyrs detaljer - fuldkommen ens.
Og forhandlerne lægger heller ikke skjul på det. Dog mener begge lejre at
have de best udstyrede modeller...
Nu er ingen af mærkerne særligt kendt herhjemme - endnu. Jeg er ikke i tvivl
om at de gåe temmeligt målrettet efter Adria's kunder, både mh.t. modeller
og priser. Caravelair har dog kunnet findes herhjemme gennem en del år har
jeg set. Og i de sidste 4-5 år i lidt større antal.
Jeg mener dog ikke at kvaliteten af deres indbo for blot 3-4 år siden kan
stå mål med deres 03 og 04 modeller.

Men til sagen: er der nogen af jer der har praktiske erfaringer med dem ?

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Jens-Peder Rasmussen

Dato : 16-08-04 00:26

> [...]
> stå mål med deres 03 og 04 modeller.
>
> Men til sagen: er der nogen af jer der har praktiske erfaringer med dem ?

Hej Jesper
Har set nedenstående indlæg og vil gerne give dig lidt mere viden.
Jeg ville svare direkte og privat for ikke at blive beskyldt for reklame i
NG, men serveren kender ikke din adresse, så "vi vover det ene ben".

Vi er lige kommet hjem fra 14 dages tur med en Caravelair Antares Luxe
Special 400 til godt 75.000,- kr.
http://www.campingferie.dk/h2_rejseinspiration/s/caravelariogfinland_2004_s01.asp

Jeg har selv en Adria og har altid haft det, selv om vi måske skifter mærke
næste gang. På turen til Finland fandt vi den samme campingglæde, som vi fik
i 1996, da vi købte vores første fabriksnye Adria. I forhold til prisen
synes jeg man får ret meget ny campingvogn for pengene. Men tjek lige
størrelsen på dinetten. Den er ikke så stor, og hvis du er over 175 cm. høj,
så kniber det med pladsen. Et godt alternativ vil i stedet for være en
Antares Luxe 440, der ikke koster så meget mere. Resten af vognen synes vi
fungerer godt, selv om lyset er meget sydeuropæisk og der mangler varmt vand
og blæsevarme.

Om det skal være Caravelair eller Sterckeman er først og fremmet et
spørgsmål om hyndestof. Tag en brochure for begge vogne og gennemgå udstyret
trin for trin, så kan du let finde frem til din favorit.

Held og lykke med købet.

Med venlig hilsen

Jens-Peder Rasmussen
Campingvognsredaktør ved www.Campingferie.dk
E-mail: jpr@campingferie.dk
------------------------------------
I NG udtaler jeg mig altid som privatperson.

At være optimist er at se et elendigt tv-program og håbe, at genudsendelsen
bliver bedre.
Sven Sabroe

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 16-08-04 19:39

"Jens-Peder Rasmussen" <sletmigførst.post@it-entre.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Hej Sven
Håber du har ca 2 ben endnu
Og har godt set din artikel-serie på nettet - og lagt mærke til mindre
forskelle i køkken-sektionen, som ikke er magen til den almindelige model.
Og at din leverandør - sjovt nok - ikke har din model på lager. Og heller
ikke andre i den serie ?!
Anyway - vor oplevelse i dag med Jyderup Campingcenter gør at vi næppe ender
i en Caravelair.
Trods en soleklar aftale har de sat ca ingenting ind på at kontakte os som
lovet - og solgt vognen til anden side !
Da jeg foreholdt den iøvrigt temmelig gnavne madamme min mening om den
behandling foreslog hun først at vi ku' snakke om en ny vogn i stedet.
Det viste sig at de ville levere et fortelt med u/b som plaster på såret. Er
det ikke lissom det man får hos alle forhandlere på denne årstid - bare man
kommer ind ad døren ?
Det tog jeg ikke just som en egentlig indrømmelse fra deres side, så jeg
spurgte hende direkte om vi i virkligheden bare ku' rende og hoppe.
Og det svarede hun faktisk ganske uden blusel "Ja" til !
Det skal lige tilføjes at jeg ikke har råbt ad hende eller kaldt hende blot
nogle af de ting, der ellers faldt ret nært - det er åbenbart hendes
naturlige måde at håndtere kundepleje på.....
Har skrevet til info@jcc.dk 2 gange i dag for at få be- eller afkræftet om
det virkelig er deres normale måde at behandle kunder på, men har ikke fået
svar. Jeg ku' mistænke hvem i butikken der læser deres mails - det er nok
ikke lige ledelsen...

Også - har vi talt om herhjemme i dag - lidt sjovt at deres yngre,
kvindelige sælger (meget venlig, forresten) skrev vore foreløbige aftaler
omhyggeligt ned - men vi fik altså ikke gennemslaget....hmmm.

Har besøgt butikken nogle gange i løbet af de sidste par år og egentligt
ikke rigtigt vidst om jeg syntes godt om den eller ej. Bl.a. på grund af
denne ældre kvinde. Nu er jeg ikke i tvivl; red sig hvo der kan for at
handle der - jeg ku' let grue for hvordan de vil håndtere en garatisag !

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller

Fra : Steen ?bel?e

Dato : 17-08-04 19:33

Vi har nu haft en Sterckeman 486 CE i to år. Vognen bruges til
udlejning, så den kører i mange uger, hvert år, og vi har kun haft
gode erfaringer med den. Selvfølgelig er kvaliteten ikke den samme som
i vores nye LMC, men det er prisen jo heller ikke. Sterckeman er
blevet lavet i ca 30 år, men har en overgang været ude af markedet,
men kom så tilbage for et par år siden.

Vi har købt den hos www.kronecamping.dk hvor vi har fået en udmærket
proff service. Også hvis der lige har været ting der skulle laves i
en fart, mellem to kunder.

mvh
Steen Æbeløe
www.kloster-trailerudlejning.dk

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 25-08-04 20:13

For at korte en lang historie lidt af: vi har nu købt en ny Adria i stedet.
Nu har vi kigget på dem så længe at det næsten ville være forrædderi at købe
et andet mærke. Især med en forhandler som Jyderup Klamping Center.
Men vi får den altså først næste lørdag......

--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller