Solfilm og bilsyn
Fra : Gunnar007

Dato : 15-08-04 19:55

Jeg prøver lige igen, da jeg ikke fik et svar første gang.

Jeg har "ulovlig" solfilm på ruderne ved bagsædet, bilen skal til syn til
vinter,
Når synsmanden ser denne film ,skal jeg så regne med en anmærkning, eller
skal jeg forvente at
skulle til syn igen (omsyn)

Hilsen G

Fra : K ö n i g

Dato : 15-08-04 20:07

"Gunnar007" <007c@teamsos.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vinter,
> Når synsmanden ser denne film ,skal jeg så regne med en anmærkning, eller

Jævnfør "Vejledning for SBI, kapitel 14.03" så kan lysgennemgang kun give en
omstiller . . . . dvs. at hvis du har monteret solfilm der ikke overholder
de gældene krav mht lysgennemgang så kan du ikke få den synet . . . !

MVH König

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 15-08-04 20:12

Gunnar007 wrote:
> [...]
> til vinter,
> Når synsmanden ser denne film ,skal jeg så regne med en anmærkning,

Dete er normalpraksis at taksere det til omsyn.

Men du kan da være heldig, at få en "betinget godkendt", hvis det er eneste
punkt, og - konen ikke har drillet ham forinden.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 15-08-04 20:11

Gunnar007 telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> til vinter,
> Når synsmanden ser denne film ,skal jeg så regne med en anmærkning,

Tja, kommer vel an på hans humør. Men du får i hvert fald en anmærkning, og
bilen er i så fald ikke lovligt, før det er fikset. Dvs. næste gang du
bliver slået op af politiet kan de se, at du har været til syn og fået en
anmærkning, som ikke er blevet rettet.. = syn igen og sikkert en bøde...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Kim Kristensen

Dato : 15-08-04 20:47

> [...]
> vinter,
> Når synsmanden ser denne film ,skal jeg så regne med en anmærkning, eller

Sidst jeg skulle til syn kiggede jeg på top 10 på www.bilsyn.dk. Ruder med
utilstrækkelig lysgennemgang var nummer et, så de lægger mærke til det.
Udfaldet af det kender jeg ikke noget til, jeg har ikke selv solfilm i min.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Gunnar007

Dato : 16-08-04 06:07

JEg takker for svarene,
Min konklusion må være at jeg piller filmen ud og
sætter noget lysere i (som er lovligt)

Takker mange gange for hjælpen. !

Hilsen G

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 16-08-04 06:51

"Gunnar007" <007c@teamsos.dk> wrote in message
> [...]
> vinter,
> Når synsmanden ser denne film ,skal jeg så regne med en anmærkning, eller

Som de andre har nævnt kommer det meget an på hans humør.
Jeg fik min synet i Ringkøbing (velvidende at den sikkert blev dumpet på
filmen da den toner en anelse mere end forskrifterne + ruden er tonet af
fabrik) - uden bemærkninger overhovedet.
Han sagde "aaah den er da vist lige mørk nok - men det går vist lige" :)

--
/Dennis
Pug 106GTI

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 16-08-04 07:39

Dennis Pedersen wrote:

> [...]
> på filmen da den toner en anelse mere end forskrifterne + ruden er
> tonet af fabrik) - uden bemærkninger overhovedet.

Konen har nok været medgørlig.)

> Han sagde "aaah den er da vist lige mørk nok - men det går vist
> lige" :)

Eller han har glemt sammenligningsglassene lå i skabet)

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 16-08-04 15:03

Hans L. Jørgensen wrote:

> Konen har nok været medgørlig.)

> Eller han har glemt sammenligningsglassene lå i skabet)

Stop press.

Det vurderes standard til omsyn i følge reglerne.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg