ændre fejlmeddelelser...
Fra : Simon Moore Højer

Dato : 15-08-04 17:41

Har hørt af omveje at man kan ændre de fejlmeddelelser som browseren
viser når f.eks. at et link referere til en side der ikke eksisterer.
Er der nogen der kan fotælle mig hvordan man gør det?

FUT: dk.edb.internet.software.browser (tror jeg nok, er ikke helt sikker
på at jeg kan få det til at virke)
--
Simon Moore Højer

Man lære så længe man lever
Når man ikke længere lære, lever man ikke mere.

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 15-08-04 17:42

> FUT: dk.edb.internet.software.browser (tror jeg nok, er ikke helt
sikker
> på at jeg kan få det til at virke)

Test af FUT

Fra : Jane

Dato : 15-08-04 17:51

Simon Moore Højer skrev i <news:411f9218$0$73940$14726298@news.sunsite.dk>:

> Er der nogen der kan fotælle mig hvordan man gør det?

søg på google efter htaccess

> FUT: dk.edb.internet.software.browser (tror jeg nok, er ikke helt sikker
> på at jeg kan få det til at virke)

mere relevant i et webdesign gruppe imho

Jane - har ikke adgang til htaccess hos sit webhotel
--
æbleskrog.dk
xn--bleskrog-i0a.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 15-08-04 18:44

Jane wrote:

> mere relevant i et webdesign gruppe imho

Eller en gruppe som onhandler den webserver der bruges.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-08-04 20:38

Simon Moore Højer skrev:

>Har hørt af omveje at man kan ændre de fejlmeddelelser som browseren
>viser når f.eks. at et link referere til en side der ikke eksisterer.
>Er der nogen der kan fotælle mig hvordan man gør det?

Det skal sættes op på serveren, så en af
webdesign.serverside-grupperne er den rigtige til dine spørgsmål.

Enten news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp eller
news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.php, alt efter om du
kan bruge asp eller php.
--
Knud

Fra : Per

Dato : 15-08-04 20:59

Simon Moore Højer < simonhoejer@hotmail.com > skrev følgende:

> Har hørt af omveje at man kan ændre de fejlmeddelelser som browseren
> viser når f.eks. at et link referere til en side der ikke eksisterer.
> Er der nogen der kan fotælle mig hvordan man gør det?

Hej Simon,

Er ikke helt klar over, hvad du mener - men et gæt kunne være, at du
gerne vil se detaljeret, hvorfor f.eks. en side ikke kan vises i din
browser. Hvis det er korrekt, og hvis du benytter IE6 som browser, så
gør følgende:

Funktioner -> Internetindstillinger -> Avanceret

Fjern flueben i "Vis meddelelser om uskadelige HTTP-fejl"

Per

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-08-04 21:54

Simon Moore Højer wrote:
> Har hørt af omveje at man kan ændre de fejlmeddelelser som browseren
> viser når f.eks. at et link referere til en side der ikke eksisterer.
> Er der nogen der kan fotælle mig hvordan man gør det?

Det forudsætter, at dit webhotel tillader dig at lave dine egne fejlsider.
Undersøg det og spørg så i php-gruppen, da det især er på apache-servere, at
den slags kan laves - og apache kører mest med php.

FUT: news:dk.edb.internet.webdesign.serverside.php

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : TheCrow

Dato : 16-08-04 14:42

> Har hørt af omveje at man kan ændre de fejlmeddelelser som browseren
> viser når f.eks. at et link referere til en side der ikke eksisterer.
> Er der nogen der kan fotælle mig hvordan man gør det?

Dette gøres på den pågældende webserver der hoster ens website.

/TheCrow

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 16-08-04 16:41

> Har hørt af omveje at man kan ændre de fejlmeddelelser som browseren
> viser når f.eks. at et link referere til en side der ikke eksisterer.
> Er der nogen der kan fotælle mig hvordan man gør det?

Ehh... mener du som webmaster eller som almindelig bruger?
Som webmaster gør du det ved at tilføje

ErrorDocument 404 /404.html

i filen .htaccess, hvor 404.html så ændres til den side du vil sende brugere
der får 404 fejlen videre til.

--
Michael
Få de seneste konkurrencesvar direkte i din indbakke

Fra : Tommy Ipsen

Dato : 16-08-04 17:41

Simon Moore Højer wrote:

> Har hørt af omveje at man kan ændre de fejlmeddelelser som browseren
> viser når f.eks. at et link referere til en side der ikke eksisterer.
> Er der nogen der kan fotælle mig hvordan man gør det?

Det styres af webserveren for det pågældende website - og afhænger
dermed også af, hvilken webserver der benyttes. Det er dog muligt at IE
bruger nogle hjemmestrikkede fejlmeldinger til bestemte fejlkoder og dem
ved jeg ikke, hvordan man i givet fald ændrer.

Mvh Tommy