P-sprøjte
Fra : Chresta Lyholm

Dato : 15-08-04 17:07

Er der nogen der har erfaring med p-sprøjte, og evt en ca pris.

Chresta

Fra : F Andersen & J Peder~

Dato : 15-08-04 18:43

Hejsa.

En p-sprøjte er ikke 100 % sikker.
En af mine venners hund, fik en p-sprøjte, da naboens hund, havde været på
besøg. 9 uger efter fødte hun 6 hvalpe.

Hilsen Janni

Fra : Chresta Lyholm

Dato : 15-08-04 19:04

Jeg har søgt oplysninger på nettet, og læst mig til at dyrlægen giver tæven
en p-sprøjte hver 5 måned for at undgå løbetid, den skal altså ikke bruges
hvis uheldet har været der, men som mere permanent løsning, ligesom katte
får p-piller. Kender i til evt. bivirkninger ved det, og hvad prisen ca
ligger på.

Chresta

Fra : Pwh

Dato : 15-08-04 19:47

Chresta Lyholm wrote:
> [...]
> ikke bruges hvis uheldet har været der, men som mere permanent
> løsning, ligesom katte får p-piller. Kender i til evt. bivirkninger

Hvis det er tænkt som en permanent løsning, var det så ikke bedre at
få hende stereliceret i stede for at fylde hende med kemiske stoffer som
kan værer skadelige.
Tæver har faktisk flere helbredsmæssige fordele af at blive stereliceret.
Check forøvrigt lige http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

/Jens

Fra : René Kofoed

Dato : 15-08-04 20:35

--
VIGTIGT:
Ved besvarelse af denne mail fjern -NOSPAM i email adressen
"Chresta Lyholm" <chresta@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har erfaring med p-sprøjte, og evt en ca pris.
>
> Chresta

Hej Chresta.

Fordele ved p-sprøjte : Undgår løbetid.

Ulemper ved p-sprøjte :- Mange hormoner på en gang, virker frustrerende på
tæven.
- mindsker ikke risikoen for
livmoderbetændelse og/eller kræft.
- dyrt.
Min erfaring, er at det er meget bedre for tæven at lade hende
sterilliserer. MEGET bedre.
Mvh Susanne.

Fra : Karina

Dato : 16-08-04 04:52

>Er der nogen der har erfaring med p-sprøjte, og evt en >ca pris.

Hej

Min gamle tæve fik P-Sprøjte hele hendes liv. Jeg er RET sikker på at hun
havde mælkekirtelkræft til sidst, men hun blev desværre aflivet pga.
sukkersyge før jeg kunne få det bekræftet.
Jeg tror vi gav ca 400 kr for sprøjten hver 5 mdr.

Efter jeg nu har læste en del om P-Sprøjter bla. på www.netdyredokter. dk og
ved at søge på google, er jeg blevet enig med mig selv om, at min nye tæve
skal have fjernet livmoderen istedet.
Det mindsker chancen for underlivskræft og mælkekirtelkræft betydelig.
Det gør faktisk også at hunden få en længere levealder.

Jeg synes du nøje skal overveje om P-Sprøjte er den bedste løsning for dig.

Mange hilsner

Karina

Fra : joke

Dato : 16-08-04 12:42

"Karina" <ingen@email.her> skrev i en meddelelse

> [...]
> sukkersyge før jeg kunne få det bekræftet.
> Jeg tror vi gav ca 400 kr for sprøjten hver 5 mdr.

De 400 kroner lyder som et ok leje, men igen er det i hvertfald hos vores
dyrlæge et spøgsmål om hundes vægt vores vejer 60 kg så skal have et
ordenligt skud hver 5 mdr.

Grunden til vi valgte p-sprøjten var at vi regnede med at lave hvalpe på
hende, men det blev aldrig til noget så nu har hun fået det gennem hele
hendes indtil videre 9 år gamle liv, (det er en skt. bernhard).

Heldigvis har hun ikke haft nogen gener af p-sprøjterne, og har et suværent
helbred rask og rørig som nu er bernhard kan være.

Hilsen

Johnny

Fra : Susanne Drews

Dato : 16-08-04 13:00

On Mon, 16 Aug 2004 13:42:26 +0200, "joke"
<freya1995haderspam@stofanet.dk> wrote:

>Grunden til vi valgte p-sprøjten var at vi regnede med at lave hvalpe på
>hende, men det blev aldrig til noget så nu har hun fået det gennem hele
>hendes indtil videre 9 år gamle liv, (det er en skt. bernhard).

Jeg vil godt advare mod P-sprøjter! Min fraskilte Labradorblanding fik
dem - det var mindre drastisk end at lade hende sterilisere, syntes
vi. Da hun samtidig tydeligvis ikke kunne fordrage at være i løbetid,
syntes det som en god løsning.

For fanden, hvor jeg dog græd den dag, min eksmand ringede og
fortalte, at Tøsen var død kun otte år gammel. Fordi dyrlægen havde
taget fejl af hendes cyklus, og sprøjten derfor forårsagede en stille
død af indre blødninger. Jeg har stadig ondt af hans kones datter, som
fandt sin elskede hund død om morgenen.

Ikke at det er noget, der sker i tide og utide. Men det *kan* ske. Så
en anden gang vil jeg klart vælge sterilisation, hvis jeg ved, jeg
ikke vil avle på tæven - eller alternativt tage svineriet. Som ikke er
nær så slemt, som mange tror.

/Sus

Fra : Chresta Lyholm

Dato : 16-08-04 14:23

Tak for svarene.

Jeg har idag snakket med dyrlægen, og vi vælger i første omgang p-sprøjten,
da jeg gerne vil have muligheden for at få hvalpe på hende senere. Med det
som hun skal bruges til, og da hun samtidig tit er sammen med en hanhund (af
samme race, som skal være far til evt hvalpe) synes jeg det er den bedste
mulighed i hendes første leveår. Men jeg vil samtidig tage jeres svar til
mig som en stor hjælp. Rart at høre andres erfaringer, både de gode og
dårlige.

Chresta

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 16-08-04 18:54

"joke" <freya1995haderspam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Hej Alle

Jeg har ingen erfaring med P sprøjter, men vil da også, som Susanne advare
mod dem. Det er vist mere almindeligt, end din eksmands døde hund, at de
aldrig igen kommer i løbetid, eller i hvert fald aldrig bliver avls duelige
igen. Så mit råd må være. Tag en beslutning, enten skal der kunne avles på
hende, eller også skal der ikke. Skal der, så lev med risikoen, at det
måske bliver før den tid i havde planlagt. Så er der da spillet sikkert.
Hvis der ikke skal, så lad hende sterilisere.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 16-08-04 20:46

Benny Mortensen 9380 wrote:
> Jeg har ingen erfaring med P sprøjter,

Jeg tror nu heller ikke at de ville hjælpe på dig Benny

/Jens

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 16-08-04 21:49

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror nu heller ikke at de ville hjælpe på dig Benny
>
> /Jens

Hej Jens

Det kunne da være jeg kunne få nogle flotte øhhhh,,,,,Hvad er det du er ved
at lokke mig ud i )

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 17-08-04 12:58

> Hej Jens
>
> Det kunne da være jeg kunne få nogle flotte øhhhh,,,,,Hvad er det du
> er ved at lokke mig ud i )
>
> M.V.H.....Benny..

Jeps, og når det nu er hundehormoner ville du måske få 8 stk af slagsen

/Jens

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 17-08-04 16:47

> Jeps, og når det nu er hundehormoner ville du måske få 8 stk af slagsen

> /Jens

Kors i skuret.... Hvor pokker får man sådan en BH

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 17-08-04 16:58

> Kors i skuret.... Hvor pokker får man sådan en BH
>
> M.V.H....Benny..

Det må jeg hellere skynde mig at finde ud af inden Angel bliver kønsmoden,
jeg kan jo ikke have at hun render rundt og frister alle hanhundene

/Jens

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 17-08-04 18:25

> [...]
>
> Det må jeg hellere skynde mig at finde ud af inden Angel bliver kønsmoden,
> jeg kan jo ikke have at hun render rundt og frister alle hanhundene

Det gør hun nu nok alligevel, så du må hellere give hende stænklapper i
stedet.....

M.V.H.....Benny..

Fra : Winther

Dato : 18-08-04 11:38

"Benny Mortensen 9380" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

> Kors i skuret.... Hvor pokker får man sådan en BH
>
> M.V.H....Benny..

Brug Net-Op, For de der ikke ved hvad det er, så er det til yveret på
køer....

Vh. Winther

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 18-08-04 11:53

"Winther" <Falk-Petersen@invalid.dk> skrev i en meddelelse

> Brug Net-Op, For de der ikke ved hvad det er, så er det til yveret på
> køer....
>
> Vh. Winther

, Nåh Jahh, to af dem, må vel løse problemet

M.V.H....Benny..

Fra : René Kofoed

Dato : 17-08-04 06:34

--
> [...]
> Det gør faktisk også at hunden få en længere levealder.
>
> Jeg synes du nøje skal overveje om P-Sprøjte er den bedste løsning for

Hej Karina.
At sterilliserer, mindsker kun risikoen for mælkekirtelkræft, hvis du
foretager indgrebet inden, den første løbetid. -Og det vælger mange dyrlæger
at fraråde, efter min oplevelse. Altså at lade lade tæven sterilliserer
inden første løbetid.
Det blev vist noget rodet.
Mvh Susanne.

Fra : Pwh

Dato : 17-08-04 09:16

> Hej Karina.
> At sterilliserer, mindsker kun risikoen for mælkekirtelkræft, hvis du
> foretager indgrebet inden, den første løbetid.

Det er vist ikke helt korrekt
http://www.netdyredoktor.dk/Tema/Tema_Neutralisering_hund/tema_neutralisering_hund.html

/Jens

Fra : René Kofoed

Dato : 18-08-04 08:54

--

> Det er vist ikke helt korrekt

http://www.netdyredoktor.dk/Tema/Tema_Neutralisering_hund/tema_neutralisering_hund.html

> /Jens

Hejsa Jens.

UPS, der skulle have stået : Fjerner !! Altså : at sterilliserer, Fjerner
kun risikoen for mælkekirtelkræft, hvis indgrebet foretages inden første
løbetid.
Dette er ihvertfald, hvad jeg har fået af vide af dyrlægen.
Dette har noget med de "starthormoner" at gøre, som jo racer rundt i hunden,
og gør den fysisk kønsmoden.

Mvh Susanne.

Fra : Pwh

Dato : 18-08-04 13:40

> [...]
> Fjerner
> kun risikoen for mælkekirtelkræft, hvis indgrebet foretages inden

Aha, du indrømmer altså blankt at du fyldte os med løgn og løse rygter

/Jens

Fra : René Kofoed

Dato : 18-08-04 19:24

--
> [...]
>
> Aha, du indrømmer altså blankt at du fyldte os med løgn og løse rygter

Hej Jens.
Ja, det gør jeg, altså indrømmer, men kun fordi det er dig !!

Hvordan går det med vovserne ?? Så i andet indlæg, at du har de 2 bedste
hunde på sjælland ?? Det er jo løgn og latin, Jens !! Det er de 2 bedste på
østsjælland !!(mener at have forstået du bor i eller omkring KBH??) Jeg har
nemlig de 2 bedste på vestsjælland!!!
Mvh Susanne.

Fra : Pwh

Dato : 18-08-04 21:13

> Hej Jens.
> Ja, det gør jeg, altså indrømmer, men kun fordi det er dig !!

Sådan skal det være, jeg skal altid have ret

> Hvordan går det med vovserne ??

Det går rigtigt godt med begge 2, Angel vokser som sådan nogle jo gør
hun er blevet en stor pige på 20 uger og 23 kg, hun har et dejligt roligt sind
og er faktisk utroligt nem at opdrage. De kommer også godt ud af det sammen
og Tyson får sværere og sværere ved at tæve hende dag for dag, jeg regner med
at hun ender som overhunden når hun bliver voksen, hun er en bestemt dame )

> [...]
> hunde på sjælland ?? Det er jo løgn og latin, Jens !! Det er de 2
> bedste på østsjælland !!(mener at have forstået du bor i eller

Hmm, så må jeg indskrænke mig en gang mere og sige at jeg har Rødovres
2 bedste vuffere, men nu giver jeg mig heller ikke mere

/Jens