PC kan noget som Mac ikke kan!
Fra : Niels Nielsen

Dato : 09-05-01 23:43

PC kan noget som Mac ikke kan.

Beklager den provokerende overskrift, jeg skulle bare lige være sikker på at
mit indlæg bliver læst. Selvfølgelig kan en PC ikke noget som man ikke kan
på en Mac, og derfor må der være en løsning på følgende problem. Hvis man
vælger fuld skærm i MS Office på en PC, så får man vitterlig FULD skærm, og
man har altså fuld udnyttelse af højden på skærmen. Men når jeg gør det
samme på min Powerbook 520 med MS Office 4, er der stadig hele 2 menu
linier. Selve Apple menu linien, samt den hvor der blot står navnet på
dokumentet. Apple menu linien er jeg sluppet af med, ved at bruge et
shareware program der hedder bartender. Men jeg mangler stadig en måde at
slippe af med den menu linie hvor der blot står navnet på dokumentet. (Det
samme gør sig i øvrigt gældende i Apple Works)

Nogen forslag?

Med venlig hilsen

Mads Gorm Larsen

Fra : Sebastian Bredsdorff

Dato : 09-05-01 23:48

Niels Nielsen <nielsnielsen@hotmail.com> wrote:

> PC kan noget som Mac ikke kan.

En mail mere og der vil blive sendt en klage afted til din udbyder!

--
Sebastian Bredsdorff
Mail: sb@geomac.dk

Fra : Simon T

Dato : 09-05-01 23:03

> Nogen forslag?

Ja: Prøv at lade være med at poste det samme indslag fire gange og derefter
være fræk overfor dem der svarer!

Simon T

Fra : Jonas C. Voss

Dato : 10-05-01 01:52

10/05/01 0:52 - Simon T [mac@fjerndetterhk.dk] skrev:

> Prøv at lade være med at poste det samme indslag fire gange

hørte jeg fem. going once, going twice...fem er budt.

--
MVH Jonas

There's a fine line between fishing and standing on the shore looking like
an idiot. -- Steven Wright

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 10-05-01 16:47

Niels Nielsen <nielsnielsen@hotmail.com> wrote:

> PC kan noget som Mac ikke kan.

Og jeg har fundet ud af, at Mac kan noget som PC ikke kan.

Jeg har en HP LaserJet 4050N med en duplexenhed. På Mac'en kan jeg
bestemme at et dokument skal skrives ud i sort/hvid; det kan jeg ikke på
Windows, hvor den absolut kun vil udskrive i gråtone. Hvilket er meget
upraktisk ved manualer, der bruger farver til at fremhæve!

Yderligere kan jeg på Mac definere duplex som default-udskrivning. Det
kan jeg ikke på Windows. Her skal man manuelt [og på en ret besværlig
måde] vælge duplex /ved hver evig eneste udskrivning/.

Der er i øvrigt tale om en af de mest benyttede printere på kontorerne
rundt omkring ...

Laserprinter med PCL og postscript, 16 M RAM, to papirindføringer [den
ene med plads til 500 ark; en ekstra kan købes] og 10BaseT/100BaseT
ethernetkort. Hewlett-Packard - og jeg /har/ snakket med den tekniske
support.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-05-01 17:44

In article <1et7b36.7tmv775l54m9N%serse@diku.dk>, Per Erik Ronne
<serse@diku.dk> wrote:

> [...]
> kan jeg ikke på Windows. Her skal man manuelt [og på en ret besværlig
> måde] vælge duplex /ved hver evig eneste udskrivning/.

Jeg har erfaring med at det i al fald godt kan lade sig gøre med en
2100 (win95 og word7) omend det er temmeligt kryptisk (skal gemmes i
dokument skabelonen)

Fra : Rubini & Rasmussen

Dato : 11-05-01 16:32

> [...]
> Windows, hvor den absolut kun vil udskrive i gråtone. Hvilket er meget
> upraktisk ved manualer, der bruger farver til at fremhæve!
Vi har en 4000. Hvad mon det koster at sætte en duplexdims på?

mvh.
FR

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 12-05-01 08:33

Rubini & Rasmussen <rubini@image.dk> wrote:

> Vi har en 4000. Hvad mon det koster at sætte en duplexdims på?

Cirka 2500 incl. moms. Jeg gav 16.500 for printeren incl. moms. For et
halvt år siden.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 14-05-01 20:32

> [...]

> slippe af med den menu linie hvor der blot står navnet på dokumentet. (Det
> samme gør sig i øvrigt gældende i Apple Works)

Det er måske lidt sent at svare og jeg kan ikke helt få overblik om at
du egentligt har fået svar på hvad du spørger om i dine mange enslydene
indlæg.

Problemet er programspecifikt. Microsoft har ganske enkelt ikke valgt at
implementere funktionaliteten i Mac udgaven af MS Office. Klag til
Microsoft - Det er ikke et Mac problem!

Derudover vil jeg mene at fuldskærm ikke er "Mac måden". Det kan Henrik
Münster tale med om da han sad fast i iCab kiosk mode.
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Peter Gersmann

Dato : 14-05-01 21:37

In article <1etf1xc.1l2ergy1hhdc1cN%mta@mac.com>, mta@mac.com (Michael
Tysk-Andersen) wrote:

> Derudover vil jeg mene at fuldskærm ikke er "Mac måden". Det kan Henrik
> Münster tale med om da han sad fast i iCab kiosk mode.

Når man tænker på hvad Apple har brugt af tid på at undgå
programtilstande (modes), så virker det ganske rigtigt noget bagvendt
med vold og magt at ville genindføre dem.

//Peter