Græske hunde
Fra : Nitsen

Dato : 15-08-04 11:20

Hej alle

Jeg har lige fået en lille snøftetur over at læse om dyremishandling i
Grækenland.

Det er barske sager grækerne udsætter hunde og katte for. Hurra for de
dyreelskere der gør en forskel for nogle af disse dyr - også i andre lande.
Det er jo desværre ikke kun i Grækenland dyr behandles på en uværdig måde.

Jeg er selv den lykkelige ejer af en lille græker fra Chios. Nogle af hendes
fætre og kusiner mangler gode og kærlige hjem.

http://www.graeskehunde.dk/aktuellehunde.htm

Jeg kan kun anbefale en hund derfra. Vores Nicki er noget af det sødeste,
blideste og meget lærenem. Nåja hun er jo også min, så jeg er jo nok ikke
helt objektiv

Mvh

Anita og Nicki (som lige nu tester kvaliteten på mors seng)

Fra : Pwh

Dato : 15-08-04 14:40

Nitsen wrote:
> Hej alle
>
> Jeg har lige fået en lille snøftetur over at læse om dyremishandling i
> Grækenland.

Ja det er jo altid trist læsning ;-(

> Jeg kan kun anbefale en hund derfra.

På mig virker det fjollet at man importerer hunde hunde fra Grækenland
når vi har masser af hunde herhjemme der også trænger til et nyt hjem.
Personligt kender jeg til 2 hunde der er hentet i Grækenland, den ene er
blevet aflivet da den havde en sygdom på skellettet, den anden møder jeg
jævnligt og den fejler altid det ene eller det andet. Jeg fatter ikke at
man frivilligt
tager en hund der måske er vokset op på pølsebrød og pizzarester, det er
da
at opsøge problemerne mht hundens helbred når den bliver voksen.

/Jens

Fra : Nitsen

Dato : 15-08-04 16:50

> På mig virker det fjollet at man importerer hunde hunde fra Grækenland
> når vi har masser af hunde herhjemme der også trænger til et nyt hjem.

Det er så din holdning Jeg vil dog hellere adoptere en hund fra
Grækenland eller hente en på internat end støtte dem der opdrætter useriøst
her i landet.

> [...]
> da
> at opsøge problemerne mht hundens helbred når den bliver voksen.

Triste eksempler du nævner ;-( , men det betyder heldigvis ikke det er
generelt for de hunde der kommer her til landet. Min er gudskelov sund og
rask også mentalt. Hun er 2 år nu. Jeg mener heller ikke man blindt og af
romantiske grunde skal tage en "affaldshund" til sig. Det skal gøres efter
moden overvejelse.

Mvh

Anita og Nicki

Fra : Susanne Drews

Dato : 15-08-04 17:50

On Sun, 15 Aug 2004 17:49:55 +0200, " Nitsen" <nitsen@yahoo.com>
wrote:

>Det er så din holdning Jeg vil dog hellere adoptere en hund fra
>Grækenland eller hente en på internat end støtte dem der opdrætter useriøst
>her i landet.

Nej - nu må jeg sgu be' om mine himmelblå! Du kan da ikke i ramme
alvor sammenligne en kultur, der ikke pyssenysser hunden, med, at
nogle i en kultur, der gør, ikke er interesserede i stambøger?

Eller - jo, det kan du vel tilsyneladende ;-(.

Grow up - get real! Jeg har også set de der "19-Direkte"- historier
om, hvordan en (over)følsom præteenager fik sin faaaar til at bekoste
adskillige tusinde kroner på at importere et loppebefængt skravl med
smukke øjne fra et turiststed - og så skide være med dens hundredvis
af lidelsesfæller.

Så længe vi ikke har ordentlige dyreværnsforhold herhjemme, virker det
på mig grotesk at ville løse grækernes problemer før vore egne. Men
det er selvfølgelig nemmere, fordi de er endnu mere iøjenfaldende...

/Sus
- kyniker

Fra : Nitsen

Dato : 15-08-04 19:02

> [...]
> nogle i en kultur, der gør, ikke er interesserede i stambøger?
>
> Eller - jo, det kan du vel tilsyneladende ;-(.

Tak for kaffe!!!! Så vidt jeg kan se udtaler jeg mig ikke for eller imod
stambøger.

Mvh

Anita og Nicki som nu er kravlet under bordet ovenpå den svada.

Fra : Susanne Drews

Dato : 16-08-04 13:22

On Sun, 15 Aug 2004 20:01:43 +0200, " Nitsen" <nitsen@yahoo.com>
wrote:

>Tak for kaffe!!!! Så vidt jeg kan se udtaler jeg mig ikke for eller imod
>stambøger.

Jamen velbekomme . Det gør jeg heller ikke. Jeg stejlede nok bare
over, at vi, der prioriterer sunde og raske hunde højere end fine
stambøger, nu åbenbart skal løse problemerne i f.eks. Grækenland. Det
kan vi sgu ikke. End ikke alverdens "unioner" kan udjævne
kulturforskelle på én nat.

Jeg er ikke vild med f.eks. grækernes forhold til hunde. Men heller
ikke ubetinget vild med "vores", hvor somme af os går mere op i hunde,
end vi gør i f.eks. børns velfærd. Al sandsynlighed taler dog for, at
det bliver homo sapiens fremfor hunde, der også fremover skal prøve at
styre denne forvirrede verden.

Jeg er typen, der snildt kunne falde for en græsk gadehvalp. Men da
jeg ikke kan tage dens tusinder af lidelsesfæller med mig, ville det
at tage dén ene være en daglig påmindelse om alle de andre sæt
bedende, brune øjne, jeg lod bag mig. Derfor må de klare sig selv! Og
jeg holder mig fra steder, hvor de færdes. Ikke for at lukke øjnene
for verdens ondskab, men i simpel erkendelse af, at jeg sgu ikke kan
frelse den.

Vi skal virkelig passe på ikke at blive pladderhumanister.

/Sus

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 16-08-04 15:15

Sus skrev

<Vi skal virkelig passe på ikke at blive pladderhumanister>

Blot fordi vi ikke kan redde alt og alle, skal vi vel heller
ikke lande i den modsatte grøft og lukke øjnene for dem vi _kan_ redde,
hvad enten det er hund, kat eller papegøje, græsk, kinesisk eller dansk.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Nitsen

Dato : 16-08-04 16:04

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> skrev

> Blot fordi vi ikke kan redde alt og alle, skal vi vel heller
> ikke lande i den modsatte grøft og lukke øjnene for dem vi _kan_ redde,
> hvad enten det er hund, kat eller papegøje, græsk, kinesisk eller dansk.

Nej - for hvis vi alle lukker øjnene, så sker der da ingen ændring til den
gode side.

Mvh og vuf

Anita og Nicki

Fra : Nitsen

Dato : 16-08-04 16:00

"Susanne Drews" <igenia@ofir.dk> skrev

> [...]
> stambøger, nu åbenbart skal løse problemerne i f.eks. Grækenland. Det
> kan vi sgu ikke. End ikke alverdens "unioner" kan udjævne

Jeg siger ikke at de der prioriterer sunde og raske hunde højt skal redde
hunde i Grækenland. Jeg siger man kan adoptere en hund fra Grækenland hvis
man føler for det.

Jeg har så den helt personlige holdning, at man ikke bevidst skal avle
blandingshunde og at en stambog er garanti for en racetypisk hund og sund
hund hvis man køber hos en seriøs opdrætter. I DK er der svjv ikke ret mange
hunde der daffer rundt og bliver drægtige i flæng - her er der som regel
homo sapiens indblandet for at den mission kan lykkes

Et kig på diverse formidlingssider for hunde fortæller det klare budskab, at
langt de fleste hunde der skal omplaceres er blandingshunde. Det burde give
stof til eftertanke hos os alle. En blandingshund koster ofte en brøkdel af
hvad en racehund gør.

> [...]
> jeg holder mig fra steder, hvor de færdes. Ikke for at lukke øjnene
> for verdens ondskab, men i simpel erkendelse af, at jeg sgu ikke kan

Her er jeg så typen der hellere vil mindes om virkeligheden og forsøge at
gøre noget ved den. Gudskelov er vi alle forskellige

> Vi skal virkelig passe på ikke at blive pladderhumanister.

ja - det har du ret i - men det gør nu ikke noget at turde se lidt længere
end sin egen andedam - selvom det man ser er ubehageligt.

Mvh
Anita og Nicki

Fra : Pwh

Dato : 16-08-04 16:27

Nitsen wrote:
> Jeg har så den helt personlige holdning, at man ikke bevidst skal avle
> blandingshunde og at en stambog er garanti for en racetypisk hund og
> sund hund hvis man køber hos en seriøs opdrætter.

Der er du nok en smule naiv, jeg kender da til et par eksempler på racehunde
fra seriøse opdræt der har udviklet den ene eller den anden defekt.
Den eneste form for garanti du kan forvente er da af økonomisk art.

> I DK er der svjv
> ikke ret mange hunde der daffer rundt og bliver drægtige i flæng -
> her er der som regel homo sapiens indblandet for at den mission kan
> lykkes

Der er nok en hel del smutter rundt omkring, begge mine hunde,
en Lab/Schæfer og en Lab/Rotte er da resultatet af 'smuttere' og ikke
resultatet af målrettet avl.

> Her er jeg så typen der hellere vil mindes om virkeligheden og
> forsøge at gøre noget ved den. Gudskelov er vi alle forskellige

Hvad er det så lige du prøver at gører, så vidt jeg har forstået har du ikke
selv fået din Græske hund i direkte fra Grækenland.

> ja - det har du ret i - men det gør nu ikke noget at turde se lidt
> længere end sin egen andedam - selvom det man ser er ubehageligt.

Der er nok mere forskel på hvilke metoder man vælger at bruge, og jeg
tror ikke på at metoden med at importerer en Græsk hund ændrer ret meget.

/Jens

Fra : Susanne Drews

Dato : 16-08-04 16:22

On Mon, 16 Aug 2004 16:59:59 +0200, " Nitsen" <nitsen@yahoo.com>
wrote:

>Jeg siger ikke at de der prioriterer sunde og raske hunde højt skal redde
>hunde i Grækenland. Jeg siger man kan adoptere en hund fra Grækenland hvis
>man føler for det.

Netop det er sgu da pladderhumanisme af værste skuffe, når der
samtidig er tusinder af andre hunde i en kummerlig situation, som man
skider på, blot ens egen lille verden føles frelst.

I stedet for at slæbe så meget som én græsk hvalp med hjem, var det
bedre at se på dyrvelfærden herhjemme - og hvis man endelig føler for
global velgørenhed - sende penge til andre lande, der halter endnu
mere på det område, end vi gør herhjemme.

/Sus

Fra : Pwh

Dato : 16-08-04 20:49

Nitsen wrote:
> [...]

Der er nok mere forskel på hvilke metoder man vælger at bruge, og jeg
tror ikke på at metoden med at importerer en Græsk hund ændrer ret meget.

begin 666 wink.gif
M1TE&.#EA#P`/`+,``````+^_O___````````````````````````````````
M`````````````````````"'Y! $```$`+ `````/``\```0T,$@):ITX5,'Y
MQ4 G>E,XC@`EF.MJIJSEQ>PI;C9:YZYGOQK?C12<R8C%7P;7^60TEA0F`@`[
`
end

Fra : Winther

Dato : 17-08-04 07:52

" Nitsen" <nitsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> I DK er der svjv ikke ret mange
> hunde der daffer rundt og bliver drægtige i flæng - her er der som regel
> homo sapiens indblandet for at den mission kan lykkes

Lige som her;

Hej NG.
Skriver på vegne af min mor, som søger en hanhund til parring af 1 måske 2
tæver.
Helst fra midt og vestjylland.
Mvh Susanne.

Vh. Winther

Fra : Pwh

Dato : 15-08-04 19:27

Nitsen wrote:

> Det er så din holdning Jeg vil dog hellere adoptere en hund fra
> Grækenland eller hente en på internat end støtte dem der opdrætter
> useriøst her i landet.

Jeg burde have udtrykt mig lidt klarere, jeg mente også hunde fra internater
herhjemme eller de andre steder at folk prøver at vidreformidle deres hunde
som de af en eller anden grund ikke kan have mere. Dem er der masser af
herhjemme det er der ingen grund til at fise til udlandet for at finde.

/Jens

Fra : Nitsen

Dato : 15-08-04 20:25

> [...]
> som de af en eller anden grund ikke kan have mere. Dem er der masser af
> herhjemme det er der ingen grund til at fise til udlandet for at finde.

Nope - sådan fandt jeg også min lille græker - på internettet - hun var i
Danmark Der var ingen unghund at finde på internat da vi skulle have
hund. Åbenbart bad timing fra vores side - men positivt trods alt. Vi
kunne derimod have fået x antal mange katte.

Jeg har det så ok med at slå et slag for Nickis fætre og kusiner - hvad
enten de skal have nye hjem her i DK eller kan få en ordentlig tilværelse i
hjemlandet. Derudover synes jeg stadig vi skal slå rigtig mange slag for, at
vi i Danmark tager ansvar for de dyr vi tager til os, så et fåtal havner på
internater eller andre formidlingssteder.

Mvh og vuf

Anita og Nicki

Fra : Pwh

Dato : 15-08-04 22:16

Nitsen wrote:

> [...]
> skulle have hund. Åbenbart bad timing fra vores side - men
> positivt trods alt. Vi kunne derimod have fået x antal mange katte.

Jamen så har du jo i princippet jo også fået en Dansker, eller har Nicki
ikke fået asyl endnu
Da jeg skulle have min første hund for ca 2 år siden kunne jeg heller ikke
finde en der passede til mig på det lokale (Rødovre) internat, jeg endte så
op med at få en hvalp i stedet for og det har jeg aldrig fortrudt, jeg fik mig
også lige en hvalp mere for 12 uger siden, jeg har fundet ud af at jeg foretrækker
at præge dem fra starten selv og vil heller ikke snydes for fornøjensen ved en hvalp

> [...]
> rigtig mange slag for, at vi i Danmark tager ansvar for de dyr vi
> tager til os, så et fåtal havner på internater eller andre

Så synes jeg stadig at det havde været mere passende at du havde linket
til deres donationsside i stedet for, der er rigeligt med triste hundeskæbner
herhjemme til at der er en god grund til at importerer flere som så måske
ender med at skulle formidles en gang mere, ligesom med din egen.
Du kan se mine vuffere her
http://megapixel.dk/vis/billede/170480/3//107_0743.JPG

/Jens

Fra : Nitsen

Dato : 16-08-04 22:31

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev

> Jamen så har du jo i princippet jo også fået en Dansker, eller har Nicki
> ikke fået asyl endnu

Nix - hun er på tålt ophold og har stadig græsk pas. Jeg havde fået
Nicki uanset hvad - jeg faldt først for billedet af hende - siden for
hunden - og så fik jeg hendes baggrundshistorie bagefter. Efterfølgende har
jeg så fået kontakt til de mennesker der står bag www.graeskehunde.dk fordi
de følger med i hvad der sker med hundene efter adoptionen.

> [...]

foretrækker
> at præge dem fra starten selv og vil heller ikke snydes for fornøjensen

Jeg var nu indstillet på at få en "brugt" hund - Nicki var ca. 9 mdr. da hun
kom til os - men vi taler da om at hund nummer 2 nok skal være en lille
vapper så vi får bebsetiden med også

> [...]
> herhjemme til at der er en god grund til at importerer flere som så måske
> ender med at skulle formidles en gang mere, ligesom med din egen.

Jow - måske - men nu har jeg så smidt et link til hovedsiden højere oppe

> Du kan se mine vuffere her
> http://megapixel.dk/vis/billede/170480/3//107_0743.JPG

Dejlige vuffer du har - den store ligner min salig Buller (han var også
lab-blanding, genbrugshund fra internat og utrolig dejlig)

mvh

Anita og Nicki som egentlig er rimeligt ligeglad med om hun er græsk eller
dansk - bare vi forstår hundsk

Fra : Pwh

Dato : 17-08-04 08:53

> Jeg var nu indstillet på at få en "brugt" hund - Nicki var ca. 9 mdr.
> da hun kom til os - men vi taler da om at hund nummer 2 nok skal være
> en lille vapper så vi får bebsetiden med også

Det kan klart anbefales med en hund nr 2, jeg har indtil videre (Anger er 20 uger)
kun haft gode erfaringer med at få en mere. Bare det at sidde og studerer samspillet
mellem en voksen (Tyson er 2 1/2 år) og en hvalp bliver jeg aldrig træt af, det er
utroligt
at se hvordan Angel simpelthen ubevidst kopierer Tysons opførsel ind imellem,
når jeg går bagved dem er det tit som at se et par synkronsvømmere
Og det "arbejde" der har været med at kører Angel ind har simpelthen været minemalt,
det var faktisk kun de første 2-3 uger at hun var tidskrævende, og Tyson har jo hende
at fornøje sig med så han ikke keder sig når vi er hjemme.

/Jens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-08-04 09:34

" Nitsen" <nitsen@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> vi i Danmark tager ansvar for de dyr vi tager til os, så et fåtal havner

> internater eller andre formidlingssteder.

Nu er vi jo nogen som ikke bare ville have en hund, men havde sat nogle
bestemte krav og ønsker til vores hund, og så kan man ikke bare tage til
Grækenland, Bulgarien eller Dansk Dyreværn. Det er da fint at der er nogen
som bliver glad for deres import fra Grækenland, men det hjælper intet.

--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil: http://www.012.dk/holdf1.jpg

Fra : Nitsen

Dato : 16-08-04 10:46

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev

> Nu er vi jo nogen som ikke bare ville have en hund, men havde sat nogle
> bestemte krav og ønsker til vores hund, og så kan man ikke bare tage til
> Grækenland, Bulgarien eller Dansk Dyreværn.

Nej så håber jeg sandelig man sørger for at få lige netop den hund via en
seriøs opdrætter, hvad enten den opdrætter befinder sig i Danmark eller
udlandet. Der er jo opdrættere der burger deres liv og formue på at
fremelske racetypiske og sunde hunde. Disse mennesker har jeg stor respekt
for.

>Det er da fint at der er nogen
> som bliver glad for deres import fra Grækenland, men det hjælper intet.

Det er så din holdning og den skal du have lov at ha'. Jeg vil så tillade
mig naivt at glæde mig over at nogle få liv reddes og den focus og
medieomtale det medfører, måske på sigt kan betyde politiske dønninger der
afføder krav om at man indenfor EU skal have ordentlige dyreværnsforhold.

Mvh

Anita og Nicki

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-08-04 11:47

> [...]
> udlandet. Der er jo opdrættere der burger deres liv og formue på at
> fremelske racetypiske og sunde hunde. Disse mennesker har jeg stor respekt

Selvfølgelig, ellers er hele idéen jo dødfødt.

> [...]
> afføder krav om at man indenfor EU skal have ordentlige dyreværnsforhold.

Det vil jeg også håbe., men lad os først løse vores indenlandske
dyreværnsproblemer inden vi kaster os over andre landes.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-08-04 09:31

> Det er så din holdning Jeg vil dog hellere adoptere en hund fra
> Grækenland eller hente en på internat end støtte dem der opdrætter
useriøst
> her i landet.

Men allerbedst må være at støtte dem der opdrætter seriøst her i landet.

> [...]
> romantiske grunde skal tage en "affaldshund" til sig. Det skal gøres efter

Nej, men mon ikke andelen af problemhunde er større i importer af den type
end i køb gjort ved ordentlige opdrættere i DK ?

Fra : Nitsen

Dato : 16-08-04 11:10

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev

> Men allerbedst må være at støtte dem der opdrætter seriøst her i landet.

Enig - hvis man vil have en hvalp af en bestemt race. Jeg er derimod ikke
særlig vild med at folk laver blandingshunde med vilje.

> Nej, men mon ikke andelen af problemhunde er større i importer af den type
> end i køb gjort ved ordentlige opdrættere i DK ?

Det skal jeg ikke kunne sige - det afhænger nok af den importerede hunds
alder - om den negative prægning har været for stor. Hunden skal jo heller
ikke reddes for enhver pris - forstået på den måde - er man i tvivl om
hvorvidt en gadehund nogensinde kan blive en god familiehund - så skal man
genudsætte den i steril tilstand i dens eget land eller sørge for human
aflivning.

Derudover har man jo som hundeejer et kæmpe ansvar i forhold til om ens hund
havner i kategorien problemhund - min holdning er at det som regel ikke er
hunden der er noget i vejen med, men man skulle måske lige tage et tjek på
ejeren

mvh

Anita og Nicki

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-08-04 11:50

> [...]
>
> Enig - hvis man vil have en hvalp af en bestemt race. Jeg er derimod ikke
> særlig vild med at folk laver blandingshunde med vilje.

Nu er vores hun ikke blandingshund, men jeg kender da mange blandingshunde
lavet af ansvarsfulde folk.
Men så længe der kunder vil de uansvarlige jo fortsætte.

> [...]
> genudsætte den i steril tilstand i dens eget land eller sørge for human

Helt enig.

> [...]
> hunden der er noget i vejen med, men man skulle måske lige tage et tjek på

Det er nok rigtigt. Der er mange problemer som er fører-problemer, selv om
der selvfølgelig også findes tossede hunde.

Fra : MGA

Dato : 15-08-04 17:04

> [...]
> helt objektiv
>
> Mvh
>
> Anita og Nicki (som lige nu tester kvaliteten på mors seng)

Forhåbentlig er der nogen som sponserer sterilisationer og kastrationer til
hundene dernede - eller laver kurser i dyrehåndtering til grækerne. At
importere hundene ændrer jo ikke tilstandene i Grækenland og forbedrer
dermed ikke fremtidige hundes kår. Og jeg synes hellere man skulle tage sig
af danske hunde fra internater, hvis man vil glæde en hund - lad os feje for
egen dør før vi begynder at importere.

Mette

Fra : Nitsen

Dato : 15-08-04 19:59

> Forhåbentlig er der nogen som sponserer sterilisationer og kastrationer
til
> hundene dernede

Det arbejdes der på - det nytter jo intet hvis ikke der sker forebyggelse på
stedet. Anima er her inde i billedet og der er også dyreværnsforeninger fra
andre lande inkl. Grækenland der kæmper for dyrene dernede.

> importere hundene ændrer jo ikke tilstandene i Grækenland og forbedrer
> dermed ikke fremtidige hundes kår.

Nej - det redder nogle dyreliv her og nu og forhåbentlig afføder noget
sponsorstøtte til dyreværnsforeningerne, så de kan yde det der skal til på
stedet.

>Og jeg synes hellere man skulle tage sig
> af danske hunde fra internater, hvis man vil glæde en hund - lad os feje
for
> egen dør før vi begynder at importere.

Jamen selvfølgelig skal vi da tage os af de danske hunde på internaterne -
og feje for egen dør - jeg synes det er beskæmmende at kæledyr (uanset
hvilken slags) kasseres her i landet efter forgodtbefindende. Jeg hæftede
mig særlig ved en lille hvalp i dag på Dyrenes Beskyttelses hjemmeside - 2
mdr. og 3 uger gammel og allerede på internat fordi familien havde fortrudt
hvalpekøbet - hrmpfff. Heldigvis drog jeg så den erfaring for 1½ år siden
mht. hund fra internat, at man skal være hurtig på aftrækkeren hvis man vil
have en unghund - derfor blev det så Nicki via internettet - hun var
skilsmissehund i Danmark, men kommer oprindelig fra Chios.

Derfor kan man jo godt række en hjælpende hånd til dyr i andre lande.

Mvh og vuf

Anita og Nicki

Fra : Louise

Dato : 16-08-04 10:56

Personligt synes jeg da at det var smartere at hjælpe dyrene dernede
blandt andet med neutralisationer og ikke mindst
oplysning/holdningsændringer blandt folk.

Det er et luset argument at man ikke vil støtte rådne danske
opdrættere, der opdrætter under dårlige vilkår, men fakta er jo at der
findes masser af ordentlige, seriøse opdrættere, der laver sunde hunde
herhjemme. Problemet er vist snarere at visse folk gerne vil spare
penge og samtidig kunne prale af at have leget mother Theresa.

Det behov har jeg så ikke. Jeg har ikke noget imod at betale prisen
for at få en hund, der er opdrættet under ordentlige forhold og ej
heller betale for det.

Louise

Fra : Nitsen

Dato : 16-08-04 11:25

"Louise" <egdal@sporty.dk> skrev
> Personligt synes jeg da at det var smartere at hjælpe dyrene dernede
> blandt andet med neutralisationer og ikke mindst
> oplysning/holdningsændringer blandt folk.

Hvilket jo også er dyreværnsforeningernes absolutte mål - adoptioner er kun
dråber i havet - og som nævnt tidligere - redder det kun et fåtal - det
giver dog medieomtale - og medieomtale har det med at kunne vække
politikere - som igen kan skubbe til andre politikere osv.

> Det er et luset argument at man ikke vil støtte rådne danske
> opdrættere, der opdrætter under dårlige vilkår,

Det er muligt, men jeg nægter altså at købe en hund fra en useriøs opdrætter

>men fakta er jo at der findes masser af ordentlige, seriøse opdrættere, der
laver sunde hunde
> herhjemme.

Jeg har såvidt jeg ved ikke påstået at der ikke gjorde.

>Problemet er vist snarere at visse folk gerne vil spare
> penge og samtidig kunne prale af at have leget mother Theresa.

Det er så din holdning.

> Det behov har jeg så ikke. Jeg har ikke noget imod at betale prisen
> for at få en hund, der er opdrættet under ordentlige forhold og ej
> heller betale for det.

Fint nok - jeg har skam heller ikke noget imod at betale prisen for hvad
lige netop den hund jeg gerne vil have koster, men jeg har bare heller ikke
noget imod at betale for en hund der allerede er født og kasseret.

Mvh

Anita og Nicki

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 15-08-04 21:51

" Nitsen" <nitsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige fået en lille snøftetur over at læse om dyremishandling i
> Grækenland.

Ja, det er en barsk hverdag mange hunde lever under rundt om i verden. Og
kunne vi hunde elsker redde alle hunde, er jeg sikker på vi gjorde det, men
sådan er virkligheden jo desværre ikke

Jeg kan se mange har en anden holdning end dig Anita. Jeg deler nu din
holdning. Ikke sagt at vi ikke skal hjælpe de hunde der sidder mange af på
landet internater, men hvis man har mulighed for også at hjælpe de stakkels
hunde der befinder sig på mange ferie steder er der så de færre hunde der
har det skidt.

En dame her i kvarteret hvor vi bor har også fået en hund fra Grækenland,
den sødeste lille hund er der ikke fejler spor.

Mange hilsner fra Bolette ( der også har en vovse der hedder Nicki )
www.bolettes.dk

Fra : Nitsen

Dato : 16-08-04 10:34

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev

> Ja, det er en barsk hverdag mange hunde lever under rundt om i verden. Og
> kunne vi hunde elsker redde alle hunde, er jeg sikker på vi gjorde det,
> [...]

Nej - desværre findes der mange steder hvor et dyreliv ikke regnes og man
hellere lægger gift og mad med glasskår ud for at slå gadehunde og katte
ihjel end at sørge for at der etableres ordentlige aflivnings- og
genudsætningsprogrammer i værk. Desværre kan vi ikke redde verden, men så må
vi jo nøjes med at redde en lille flig af den og håbe på at focus på
problemet på sigt kan ændre holdningen til dyr.

> [...]
stakkels
> hunde der befinder sig på mange ferie steder er der så de færre hunde der

Nej - jeg skal love for at jeg fik kam til mit hår - men det sikker nu fast
endnu Jeg synes nu også at forskellige holdninger kan give anledning til
gode diskussioner, hvis bare meningsudvekslinger kan foregå på en sober
måde.

> En dame her i kvarteret hvor vi bor har også fået en hund fra Grækenland,
> den sødeste lille hund er der ikke fejler spor.

Dejligt

Mvh
Anita og Tøsehunden Nicki der blinker skælmsk til hanhunden Nicki

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 16-08-04 11:15

" Nitsen" <nitsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

Hej Nitsen

Hvis du syntes vi skal redde verden. Så skal vi starte med vores egen lille
plet. Hvis den er sikker, så kan den hjælpe andre, som er mindre sikre.
Men så længe 50 % af Danskerne, har så pokkers travlt med at bruge deres løn
i de andre EU lande, fordi varen eventuelt er lidt billigere der, har vi
altså ikke råd til at dykke så langt ned i problemerne, at vi bekymrer os om
Græske hunde. I øvrigt er der da vist også mange mennesker, som faktisk
behandles dårligere end hundene dernede. Så lad os starte med, at lære at
Danskere med dyr, at behandle dem ordentligt, samt at Danskere uden dyr,
lærer at respektere andres dyr.
Eller endnu bedre.... Lære Danskerne, at man kan altså godt være uenige,
uden at den ene skal ende med en kniv i maven. Jeg syntes vi har mere end
rigeligt i vore egne problemer, uden at blande Græske hundehvalpe ind i
billedet. Der er vist rigeligt med hvalpe i Danmark.
Så hvis man ikke har kunnet finde en, så har man vist ikke ledt godt nok.

M.V.H.....Benny..

Fra : Nitsen

Dato : 16-08-04 11:41

"Benny Mortensen 9380" <wrapup1@kittymail.com> skrev

En hel masse politiske holdninger og meget lidt om dyr....derfor klippet væk

>Så lad os starte med, at lære at Danskere med dyr, at behandle dem
ordentligt, samt at Danskere uden dyr,
> lærer at respektere andres dyr.

Der er der skam også rigtig mange danske dyreelskere der kæmper for - og
noget er gudskelov lykkedes - men det kan stadig blive bedre. Det betyder
dog ikke, at man ikke behøver at kigge længere ud end sin egen
næsetip/andedam.

mvh

Anita og Nicki

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 16-08-04 11:44

" Nitsen" <nitsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

Jamen Anita

Nu forstår jeg dig slet ikke længere. Fordi du begrænser dit indlæg til at
omhandle hunde. Har du på ingen måder fjernet det politiske.
Så hvorfor lige pludseligt den interesse for Græske hunde. Hvis vi skulle
gå efter nødvendigheds princippet, så er der da virkeligt langt mere brug
for hjælp til hundene, mange andre steder.

M.V.H.....Benny..

Fra : Nitsen

Dato : 16-08-04 12:00

> [...]

> gå efter nødvendigheds princippet, så er der da virkeligt langt mere brug
> for hjælp til hundene, mange andre steder.

nej - jeg syntes nu også at dit indlæg var en anelse skudt ved siden af -
derfor nøjedes jeg med at kommentere det der havde med dyreværn at gøre -
jeg nægter slet og ret at diskutere indlandske voldsproblemtatikker og
menneskerettigheder i en hundegruppe. Det hører hjemme i et helt andet forum

Interessen for Græske Hunde - tjah - min egen grækerhund og danskere bosat i
Grækenland der knokler for dyrevelfærd dernede - OL hvor vi danskere sidder
og glor i timevis og savler over hvor flot showet er - så syntes jeg lige
det var sundt at minde om bagsiden af medaljen set med en hunds synspunkt.

mvh
Anita

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 16-08-04 19:17

> [...]
> det var sundt at minde om bagsiden af medaljen set med en hunds synspunkt.

Altså, hvis du mener OL har noget med det at gøre, så har hundene virkeligt
haft det skidt længe... Eller også er det en meget kort historie.

Præcist som med flygtninge, hjælp dem, hvor de er. Jeg ser absolut ingen
grund til at flytte dem ud på usikker grund, og hjælpe dem der. Men det er
jo selvfølgelig så pokkers nemt, og man ser let resultatet. Du ser det bare
kun på en hund, medens resten stadig har det lige dårligt. Du kan kun give
Græske hunde et bedre liv, ved at ændre grækernes syn på hunde.... Så det er
slet ikke hundene du skal kigge på, men Grækerne.... Samt en masse andre
folkefærd. Har du noget tal på, hvor mange Grækere er der, og og hvor mange
hunde er der i Grækenland.... Her hjemme, er der ca 1 hund, for hver 10
indbyggere.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 16-08-04 15:00

Benny Mortensen 9380 wrote:
> [...]
> Danmark.
> Så hvis man ikke har kunnet finde en, så har man vist ikke ledt godt

Som altid er vi jo enige Benny
Lidt firkantet stillet op kan man jo også sige at for hver Græsk hund som
der bliver reddet er der sikkert en Dansk hund der så skal aflives, forstået
på den måde at hvis vedkommende havde adopteret en Dansk hund i stedet
for en Græsk, så ville den Danske jo værer blevet reddet.
Der er stadig lidt for megen romantiseren i det der med at skulle redde andre
landes hunde ved at adopterer dem, doner dog nogle penge eller tid hvis det ligger
en så meget på sinde, det batter også langt mere end at redde et par enkelte hunde.
Jeg kan heller ikke sige mig lidt fri for at mistænke nogle (ikke specielt Anita) for at
det lyder utroligt spændende at man har fået en hund fra Grækenland, det er der da
mere kød på end at sige at man har en fra det lokale internat, kald det bare snobberi.

/Jens

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 16-08-04 19:08

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
er der da
> mere kød på end at sige at man har en fra det lokale internat, kald det

Hej Jens

Ja fra at afskrive sig det politiske, så begyndte hun da vist at trække
vejret gennem begge næsebor ... Nej sådan noget giver jeg ikke en flad
femmer for. Ingen er da mere politisk end hende selv, som annoncerer efter
folk, som er villige til at importere Græske hunde. Så det var nok lige
lidt mere end familiemedlemmer til hendes egen )..
Hun har sågar en hjemmeside om det... Så johhh, hun tager vist munden
fuld... Så lad os beskytte de Danske hunde, og holde de Græske hunde nede i
Grækenland. Uden at tage hensyn til, om tilskuerne ved OL savler. Hvis de
så skulle have lyst, så kunne de jo oprette disse, indfangnings og
genudsættelses programmer, som der måske mangler i Grækenland. Italienerne
lavede en stor fejl, med kattene i Venedig, så der er vel ingen grund til
at risikere en gentagelse.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 16-08-04 20:59

> [...]
> som annoncerer efter folk, som er villige til at importere Græske
> hunde. Så det var nok lige lidt mere end familiemedlemmer til hendes

Jeg tror også at Anitas indlæg gav hende en noget anden respons end hun havde
regnet med, alle her i gruppen kan jo hurtigt blive enige om at man skal behandle
hunde ordenligt i hele verden, det ville næsten svarer til at jeg havde lavet et indlæg
i Mc-gruppen hvor jeg også kommer og havde skrevet at det er kedeligt at kører i bil.
Jeps, det ville de da allesammen give mig ret i, men faktisk rimeligt intetsigende at
skrive.
Dem jeg på mine ture har diskuteret problemet omkring import af stakkels Grækerhunde
er faktisk i de fleste tilfælde helt enige med flertallet i denne tråd, at vi skal hjælpe
de danske først.

/Jens

Fra : Nitsen

Dato : 16-08-04 22:03

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev

> Jeg tror også at Anitas indlæg gav hende en noget anden respons end hun
havde
> regnet med,

Nah - det vil jeg nu ikke sige - jeg har været læser i gruppen længe nok til
at vide, at her kan man risikere at få verbale øretæver - nogle skribenter
er så bedre til at sætte sig ind i hvad de svarer på end andre er Under
alle omstændigheder kan forskellige holdninger der drøftes på et værdigt
niveau kun være spændende og givtige

Jeg har da fulgt mangen ophedet snak her fra sidelinien.

En ting er dog dejligt - vi vil alle dyrenes bedste - og vi har hver især
verdens bedste hund/hunde

mvh

Anita som har munden fuld - af kaffe -

Fra : Pwh

Dato : 17-08-04 09:02

> Nah - det vil jeg nu ikke sige - jeg har været læser i gruppen længe
> nok til at vide, at her kan man risikere at få verbale øretæver -

Ja det må man tage med så længe der kan foregå på en sobert niveau
Det vil måske så sige at du faktisk havde forventet at der er en lidt negativ
indstilling til det med at hente stakkels udenlandske hunde til Danmark :-?

> Jeg har da fulgt mangen ophedet snak her fra sidelinien.

Til tider kan man få helt ondt i maven af grin af at læse hvordan nogen gider
at puste sig op over ingenting

> En ting er dog dejligt - vi vil alle dyrenes bedste - og vi har hver
> især verdens bedste hund/hunde

Anita, du ved jo godt at jeg har DK's 2 bedste hunde

/Jens

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 17-08-04 09:55

> [...]
gider
> at puste sig op over ingenting

> Anita, du ved jo godt at jeg har DK's 2 bedste hunde

Vrøvl Jens..... Det er jo mig der har dem ))) Det ved du også godt..
Du vil bare provokere mig.

M.V.H....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 17-08-04 13:00

> Vrøvl Jens..... Det er jo mig der har dem ))) Det ved du også
> godt.. Du vil bare provokere mig.
>
> M.V.H....Benny..

Benny du ved jo godt at det er en indiskutabel sanhed at mine hunde
er og bliver landets dejligste, dine kommer måske ind på en flot 2-plads

/Jens (hvis vuffere giver ham helt ret)

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 17-08-04 18:19

> Benny du ved jo godt at det er en indiskutabel sanhed at mine hunde
> er og bliver landets dejligste, dine kommer måske ind på en flot 2-plads

> /Jens (hvis vuffere giver ham helt ret)

Du bliver nok nødt til at begrænse dig lidt... Sjællands bedste, ( Måske )
Men de bedste er nu heroppe i det nordlige.... Nå skal lige ud og kigge
efter et nyt ramkort til mit kamera, så der kan blive plads til nogle flere
billeder.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 17-08-04 20:39

> [...]
> Måske ) Men de bedste er nu heroppe i det nordlige.... Nå skal lige
> ud og kigge efter et nyt ramkort til mit kamera, så der kan blive

Ok vi mødes på 1/2 vejen og sige jeg har sjællands bedste vuffere
Jeg købte selv for nylig ramkort til mit kamera på nettet, det var ca 1/2 pris
i forhold til hvad de ville have hos fotohandleren
Check på http://www.edbpriser.dk/forsiden.asp hvis du ikke kender den allerede.

/Jens

Fra : Nitsen

Dato : 17-08-04 12:28

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev

> Ja det må man tage med så længe der kan foregå på en sobert niveau

Nemlig - og så kan det egentligt være ret hyggeligt - der er jo ingen grund
til at bruge 1000 indlæg på at give hinanden ret - men 1000
velargumenterende indlæg om et emne der ikke har et på forhånd fastlagt
facit kan jo kun være berigende

> Det vil måske så sige at du faktisk havde forventet at der er en lidt
negativ
> indstilling til det med at hente stakkels udenlandske hunde til Danmark
:-?

Nej - det havde jeg nu ikke just forventet - ikke _så_ negativ - men på den
anden side kan jeg ikke lade mig gå på af at 7 i gruppen er mere eller
mindre imod - 2 er positive - og 1 vælger at smide en efterlysning på
hanhunde til parring i tråden. Du vinder så med flest indlæg - jeg kan
også sagtens leve med at vi ikke er enige - vores diskussion er jo med til
at sætte focus på dyrevelfærd - og her er vi jo enige om at dyr den
onde......... osv. skal behandles ordentligt.

Derudover er der jo x antal rigtig mange der har læst med og måske nu er på
vej til at adoptere en hund fra et dansk internat/ få sig en lille hund fra
en af de foreninger der henter dyr til DK fra Grækenland, Kosovo eller et
helt andet sted/ adoptere en af de omplaceringshunde der er på f. eks.
dyrenettet.dk eller donere økonomisk/personlig støtte til dyrevelfærd. Det
er vel i bund og grund ikke så skidt endda

> Til tider kan man få helt ondt i maven af grin af at læse hvordan nogen
gider
> at puste sig op over ingenting

jepper - der er høj underholdningsværdi i gruppen til tider

> Anita, du ved jo godt at jeg har DK's 2 bedste hunde

jada - min kan ses her http://www.heldingnielsen.dk/nicki.html

mvh

Anita og Nicki

Fra : Pwh

Dato : 17-08-04 13:08

Nitsen wrote:
> [...]
> velargumenterende indlæg om et emne der ikke har et på forhånd
> fastlagt facit kan jo kun være berigende

Helt enig, det er vel netop ideen med usenet at alle synspunkter
bliver luftet.

> [...]
> mere eller mindre imod - 2 er positive - og 1 vælger at smide en
> efterlysning på hanhunde til parring i tråden. Du vinder så med flest

Hmm, jeg opfatter det egenligt ikke som at vinde men bare som en
bekrætigelse på hvad folk jeg møder mener om den sag.

> [...]
> omplaceringshunde der er på f. eks. dyrenettet.dk eller donere
> økonomisk/personlig støtte til dyrevelfærd. Det er vel i bund og

Jeg håber så at de adopterer Danske hunde og holder sig til at støtte
udenlandske økonomisk eller med frivilligt arbejde.

> jada - min kan ses her http://www.heldingnielsen.dk/nicki.html

Hun er godt nok en flot hund, er det Lab og Border, eller har du nogen
ide om hvad hun består af.

/Jens

Fra : Nitsen

Dato : 17-08-04 14:09

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev

> Hun er godt nok en flot hund, er det Lab og Border, eller har du nogen
> ide om hvad hun består af.

Tak - ja hun er en lille skønhed - lab er der muligvis et eller andet sted i
anerne - hendes ører og blide ansigtsudtryk får ihvertfald mig til at tænke
i den retning - border ved jeg ikke - men hyrdehund er hun helt sikkert i en
eller anden procentdel - hun hyrder og holder mandtal i stor stil -
derudover er der vist en stor del bjergged sådan som hun kan hoppe

Jeg har mødt flere der gerne ville have en hvalp af hende, men det sker
ikke - det vil være totalt galimatias at lave hvalpe på en overskudshund
hvor vi ingen anelser har om stamtræet. Nicki skal nok få hvalp, men det
bliver i form af hund nummer 2 hentet andetsteds fra

mvh

Anita og Nicki

Fra : Pwh

Dato : 17-08-04 14:30

Nitsen wrote:
> [...]
> hun helt sikkert i en eller anden procentdel - hun hyrder og holder
> mandtal i stor stil - derudover er der vist en stor del bjergged

Det var mere farvetegninerne der fik mig til at tænke på en Border,
og da jeg kender nogen som lige har fået en Lab/Border hvalp kunne
det jo have været sjovt at vise dem et billede af en voksen hvis det havde
været Nickis blanding.

> [...]
> overskudshund hvor vi ingen anelser har om stamtræet. Nicki skal nok
> få hvalp, men det bliver i form af hund nummer 2 hentet andetsteds

Det lyder fornuftigt, har du så gjort dig nogle tanker om hvad den næste skal værer,
jeg synes at det er en stor fornøjelse at lede efter den rigtige og ikke bare tage noget
der tilfældigvis dumper ned i hovedet på en

/Jens

Fra : Nitsen

Dato : 17-08-04 15:08

> [...]

> og da jeg kender nogen som lige har fået en Lab/Border hvalp kunne
> det jo have været sjovt at vise dem et billede af en voksen hvis det havde

Ja - der har du ret - min veninde har en Border - og hans farvetegninger er
som Nickis - nåja - han er altså brun og hvid - men ellers *ggg* - Nicki er
højdemæssigt også som en Border. Hendes temperament er nok mere som en lab
og intelligensen er som en god blanding.

> [...]
bare tage noget
> der tilfældigvis dumper ned i hovedet på en

Ja - men vi har ikke lagt os fast på noget 100 % endnu - men en Nova Scotia
Duck Tolling Retriever er favorit samen med en af samme race som Nicki.. Nu
skal vi så bare på nogle udstillinger - på nogle opdrætterbesøg osv. inden
vi beslutter os endeligt - det haster heller ikke - det bliver tidligst om 1
år - derudover er der ventetid på hvalpe - og måske skal vi til Sverige for
at få en - så det bliver sikkert en længere og særdeles spændende og
hyggelig proces.

Der er forøvrigt en nuser Dansk/Svensk gårdhundehvalp hos Dyrenes
Beskyttelse i Fredericia - så jeg er lige i gang med mantraet - der er langt
til Jylland og du skal have ny katttekilling om en uge og to dyrebabyer på
en gang tager pusten fra enhver og så er der sikkert mange der gerne vil
have hende og så har du altså lovet manden at hans får lov at være med til
at anskaffe hund nummer 2 - puha - den var lang *grin*

mvh
Anita og Nicki

Fra : Pwh

Dato : 17-08-04 17:12

> Ja - men vi har ikke lagt os fast på noget 100 % endnu - men en Nova
> Scotia Duck Tolling Retriever er favorit

Dem kender jeg ikke meget til, der kommer en enkelt ned på Engen
og den er meget sexfikseret og alt andet end lydig.
Så jeg kan vel sige at alle dem jeg kender er smaskliderlige og ulydige

> [...]
> på hvalpe - og måske skal vi til Sverige for at få en - så det bliver
> sikkert en længere og særdeles spændende og hyggelig proces.

Jeg havde selv 6-8 mdr fra jeg besluttede at få en hund mere til jeg
helst skulle se at få lagt mig fast på en bestemt. Jeg fik faktisk megen
god vejledning i forskellige racer som jeg overvejede her i gruppen.
Angel som er Lab/Rotte som var en ønskeblanding ser indtil videre ud
til at udvikle sig helt efter mit hovede, selvom jeg flere gange er blevet belært
om at jeg ikke kan gå ud fra at det bliver halvt af hver race i sidste ende,
så tegner det nu godt

> Der er forøvrigt en nuser Dansk/Svensk gårdhundehvalp hos Dyrenes
> Beskyttelse i Fredericia - så jeg er lige i gang med mantraet - der
> er langt til Jylland og du skal have ny katttekilling om en uge

Katten kan jeg godt midsunde dig, jeg har selv en af slagsen
D/S Gårdhunde er aldrig rigtigt faldet i min smag, jeg har mødt for mange
uheldige eksemplarer og så er jeg også mest til lidt større hunde.

/Jens

Fra : Nitsen

Dato : 17-08-04 21:24

> [...]

> og den er meget sexfikseret og alt andet end lydig.
> Så jeg kan vel sige at alle dem jeg kender er smaskliderlige og ulydige

Tihi - jep - hanhund I presume - men det er vist ikke en racebestemt fejl på
hunden - den fejl opstår hos alle racer også hos Homo Sapiens

> Jeg havde selv 6-8 mdr fra jeg besluttede at få en hund mere til jeg
> helst skulle se at få lagt mig fast på en bestemt. Jeg fik faktisk megen
> god vejledning i forskellige racer som jeg overvejede her i gruppen.

Ja - det kan jeg godt huske nu du siger det - heldigvis er overvægten af
gode lærerige indlæg til stede i gruppen - og kill-filtret kan så æde
resten.

> [...]
belært
> om at jeg ikke kan gå ud fra at det bliver halvt af hver race i sidste

Nej - det bliver spændende og se hvad hun ender med - men du holder os vel
orienteret i gruppen forgængeren til lab/dobben Buller var schæfarudoren
Tascha - hun begyndte som en meget typisk 8 uger lab og endte med at være
ruhåret, skægget med schæferansigt og labkrop - ikke køn nej - men rar
jeg var mobbeoffer til hvalpetræningen - de påstod hun så ny ud for hver
træningsgang - pyh - hendes hørelse var til gengæld oftest bedre end de
veldrejede skønheders( hundene altså) på holdet

> Katten kan jeg godt midsunde dig, jeg har selv en af slagsen

Ja - han er dejlig den lille røde - han bliver kat nummer 2 her - vi har i
forvejen Frode på 5 år.

> D/S Gårdhunde er aldrig rigtigt faldet i min smag, jeg har mødt for mange
> uheldige eksemplarer og så er jeg også mest til lidt større hunde.

Jeg synes de er nogle små charmebøffer - stor hund i lille krop - men ellers
er jeg også mest til hunde der ikke vælter når man klapper dem.

mvh

Anita

Fra : Nitsen

Dato : 17-08-04 14:11

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev

> Hmm, jeg opfatter det egenligt ikke som at vinde men bare som en
> bekrætigelse på hvad folk jeg møder mener om den sag.

Nah - nu mente jeg altså at du vandt med flest indlæg med dit navn som
afsender

mvh

Anita og Nicki

Fra : Pwh

Dato : 17-08-04 14:32

> Nah - nu mente jeg altså at du vandt med flest indlæg med dit navn som
> afsender
>
> mvh
>
> Anita og Nicki

LOL der fik du mig

/Jens (som ikke er til at stoppe når han først er kommet igang)

Fra : Nitsen

Dato : 16-08-04 21:50

"Benny Mortensen 9380" <wrapup1@kittymail.com> skrev

> Hun har sågar en hjemmeside om det... Så johhh, hun tager vist munden
> fuld...

Nu er det her indlæg godt nok møntet på Jens - men når det indeholder
direkte forkerte oplysninger vil jeg alligevel tillade mig at hoppe ind -
jeg har linket til en hjemmeside www.graeskehunde.dk ja - men jeg vil nu
ikke tage æren for siden - det tilkommer de ildsjæle der står bag - jeg har
ikke oprettet siden - men min hund er oprindeligt bragt til landet af de
mennesker der står bag dette projekt - og uanset hvor upopulært mit
synspunkt er, så står jeg ved det.

mvh

Anita og Nicki

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 16-08-04 22:11

> [...]
> ikke oprettet siden - men min hund er oprindeligt bragt til landet af de
> mennesker der står bag dette projekt - og uanset hvor upopulært mit

Sorry... Det er bare ikke sådan helt almindeligt, at der uden begrundelse
linkes til andre sider, end sine egne....

M.V.H.....Benny..

Fra : Nitsen

Dato : 16-08-04 22:38

"Benny Mortensen 9380" <wrapup1@kittymail.com> skrev

> Sorry... Det er bare ikke sådan helt almindeligt, at der uden begrundelse
> linkes til andre sider, end sine egne....

Så synz jeg lige du skal læse mit første indlæg igen.

mvh

Anita som synes at vi nu nærmer os erotisk omgang med insekter

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 17-08-04 08:23

> [...]
>
> mvh
>
> Anita som synes at vi nu nærmer os erotisk omgang med insekter

Eh altså, som jeg skrev, så var denne adresse spottet på et indlæg i
marked.dyr, helt uden indblanding fra andre, fyrede du denne link af, under
din egen efterlysning af folk som ville importere en Græsk hund, hvilket
vist også klart fremgik, af mit indlæg til Jens. Det er da at linke
aldeles uopfordret, så derfor tager jeg det for givet, at siden er din. Jeg
har på intet tidspunkt omtalt dit første indlæg her. Jeg har vist heller
ikke udtalt mig negativt om siden, ( kan lige så godt komme det i forkøbet )
for jeg har ikke set den. Som jeg skrev, efter navnet at dømme, kun
omhandler dette emne. Jeg mener derfor stadig, at man kun reklamerer for
egne hjemmesider uopfordret.

M.V.H.....Benny..

Fra : Nitsen

Dato : 17-08-04 12:05

> [...]

> din egen efterlysning af folk som ville importere en Græsk hund, hvilket
> vist også klart fremgik, af mit indlæg til Jens.

hentyder du til dett indlæg?
news:41207f82$0$283$edfadb0f@dread12.news.tele.dk - det er dit første
indlæg i tråden.

dk.marked.privat.dyr er beregnet på køb/salg/bytte/omplacering af dyr uanset
om det er myg eller elefanter - blandekræ eller stamtavlekræ - take it or
leave it - kan du ikke lide en annonce - så ignorer den med mindre den
direkte opfordrer til dyremishandling eller på anden måde ulovlig.

> [...]
> har på intet tidspunkt omtalt dit første indlæg her.
> Jeg har vist heller ikke udtalt mig negativt om siden, ( kan lige så godt

Nej - flot Benny - udtale sig skråsikkert om et emne og en hjemmeside man
ikke engang har gidet undersøge hvad er:

Skulle du have vundet nogen som helst respekt for dine holdninger fra min
side - så havde du sat dig ind i hvad jeg talte om. I stedet valgte du din
egen metode hvoraf det hele tiden klart og tydeligt har kunnet fornemmes, at
du ikke kunne underbygge dine argumenter på en saglig vis.

>Som jeg skrev, efter navnet at dømme, kun
> omhandler dette emne. Jeg mener derfor stadig, at man kun reklamerer for
> egne hjemmesider uopfordret.

Hvad du mener man skal og ikke skal i dk.marked.privat.dyr hører ikke hjemme
i denne gruppe - jeg lagde linket i dk.marked.privat.dyr fordi folk leder
efter hunde der i ny og næ - og jeg har ikke noget problem med at reklamere
for disse græske hunde.

mvh

Anita og Nicki

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 17-08-04 18:14

" Nitsen" <nitsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

Hej igen Nitsen

Hvorfor skulle jeg sætte mig ind i noget, og da slet ikke import af Græske
hunde. Som jeg er så inderligt imod og selv i yderste instans, gerne så
forbudt ved lov. Der er rundt regnet 500.000 herreløse hunde i Grækenland,
og af katte, endnu flere. Så det at fjerne nogle få stykker, er som at
pisse i bukserne. Det luner i starten, men når man ser resultatet, så ser
det slet ikke så godt ud længere. Så hvis det skal begrænses, så skal der
kastreres / steriliseres, og fodres, for at sikre de ikke længere
avlsdygtige dyr, så langt et liv som muligt, så der igen bliver så få hvalpe
/ killinger som muligt. Gør du bare livet lidt lettere for dem, vil endnu
flere overleve og desværre leve en kummerlig tilværelse. De må altså lære
at begrænse antallet, lige som vi gør herhjemme. Så hvis du ikke kan få
informationer andre steder, så kan du få informationer om begrænsninger, hos
Københavns kommune, hos Kattens værn, og Dyrenes beskyttelse. I det hele
taget, alle Parkforvaltninger, kender problemet rigtigt godt. Ikke bare
hunde & katte, men også duer og ænder.

Det indlæg som du lagde link til, var ikke det omtalte indlæg. Det indlæg
som du der refererer til, har jeg da vist intet med at gøre.

Som sagt, var det et indlæg i en anden gruppe.

M.V.H.....Benny..

Fra : Nitsen

Dato : 17-08-04 20:59

"Benny Mortensen 9380" <wrapup1@kittymail.com> skrev

> Hvorfor skulle jeg sætte mig ind i noget, og da slet ikke import af Græske
> hunde.

Fordi hvis man ikke gider sætte sig ind i et emne man vil påstå at vide
noget om så er man better off med at spænde hjelmen og tie sin mund imho.

>Som jeg er så inderligt imod og selv i yderste instans, gerne så
> forbudt ved lov.

Jamen så kæmp du for det - for så vil du vel også forbyde import af
udenlandske hunde/ heste/ køer og katte sådan i al almindelighed?

>Der er rundt regnet 500.000 herreløse hunde i Grækenland,
> og af katte, endnu flere.

Det er korrekt!

> [...]
> kastreres / steriliseres, og fodres, for at sikre de ikke længere
> avlsdygtige dyr, så langt et liv som muligt, så der igen bliver så få

Igen korrekt - og netop også det der arbejdes på - og som du havde set hvis
du havde sat dig ind i emnet.

> De må altså lære at begrænse antallet, lige som vi gør herhjemme.

Ja - hvis ellers vi gjorde sådan som vi har lært - vi producerer stadig for
mange affaldskatte fordi folk ikke vil bruge penge på sterilisation, og for
mange blandingshvalpe fordi nogen synes at lille Fidoline skal have lov at
mærke naturens kalden og få hvalpe og det er jo så yndigt med dyrebørn ;-(

> Det indlæg som du lagde link til, var ikke det omtalte indlæg. Det indlæg
> som du der refererer til, har jeg da vist intet med at gøre.

Nej - sorry - det var en copyspasme - du får lige det rette link
"Benny Mortensen 9380" <wrapup1@kittymail.com> skrev i en meddelelse

Anita og Nicki

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 18-08-04 11:20

" Nitsen" <nitsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

Hej igen Nitsen

Uh, Jeg ville skam gerne, men ser du. Vi har ikke nogle affaldskatte her.
Vi har ingen problemer med herreløse hunde. Det maximale problem vi kan
mønstre, er hundeløse herrer. Dem kan man kun have ondt af, vi kan desværre
ikke hjælpe dem, for de har selv valgt det.

Jeg bor i et område med masser af landbrug. Så for mange katte er nærmest
utænkeligt, for selv musene lever godt heroppe.
Min største bekymring lige nu, er om den nye ejer af mit hus, vil tage sig
kærligt af mine fugle udenfor.

Hvis Grækerne vil have løst deres problem, så kunne de hyre mig til at gøre
det. Men man skal ikke pive, når man opdager, hvilke metoder der skal tages
i anvendelse. Kun tænke på, det resultat som man ønskede, og hvor mange
lidelser man har sparet. Så dine venner må nok gemme sig, med bind for
øjnene, og ørepropper. For der vil nok blive skudt en del. Det lyder måske
ondskabsfuldt, men det er endnu mere ondskabsfuldt, at lade være. For bare
tanken om, at man skulle kunne nå at gøre så mange hunde sterile, er aldeles
utænkelig. Næste år vil problemet være endnu større, så umiddelbart, er
jagtgeværet den eneste løsning, som fører mod et positivt resultat. I
øvrigt noget, som man flittigt gør brug af, overalt i Danmark. Dog sjældent
på hunde og katte, men i offentlige parker, skyder man hvert år en masse
ænder. Bare for at beskytte ænderne. Det samme gælder for Blishøns,
Grønbenet rørhøne o.s.v.... Lyder det skørt i dine ører.

Men jo. Jeg tror jeg er nogenlunde inde i sagerne. Men tilgiv mig, hvis jeg
ikke lige har styr på den Græske fauna. Men de er ens alle vegne. Enten er
de i balance, eller også er de ikke. Ude af balance, sikker undergang. I
balance, så gælder det ved grød om at holde den der. Uanset hvilke midler
man så må tage i brug. Hvis et område kan bære 20 hjorte, og der er 21...
Så er der 21 hjorte der lider nød... Altså nummer 21 må væk. Er der kun 19,
må der indføres en. Ikke fordi de andre hjorte lider ved at der mangler en,
men det gør landskab og måske andre arter, som er afhængige af hjorten.

Det svarer præcist til en græsmark. Græsses der ikke, bliver der for meget
græs. Græsses der for meget, dør det hele.

Så i Grækenland lyder det til, at skal man starte forsigtigt, så skyder man
mindst 50% af alle gadehunde, jeg ved godt, at det lyder fælt, for vi
snakker jo om en lille bagatel, af 250.000 hunde, som minimum.
Men bare tanken om, hvad der ville ske, hvis man ikke gjorde det, er nok til
at få selv dig, til at trykke på aftrækkeren.

M.V.H.....Benny..

Fra : Nitsen

Dato : 18-08-04 13:10

"Benny Mortensen 9380" <wrapup1@kittymail.com> skrev

> Uh, Jeg ville skam gerne, men ser du. Vi har ikke nogle affaldskatte her.
> Vi har ingen problemer med herreløse hunde.

Jamen så bor du jo i et herligt paradis

> Det maximale problem vi kan mønstre, er hundeløse herrer. Dem kan man
kun have ondt af, vi kan desværre
> ikke hjælpe dem, for de har selv valgt det.

Nej - et hjem uden hund og kat er ikke noget hjem

> Jeg bor i et område med masser af landbrug. Så for mange katte er nærmest
> utænkeligt, for selv musene lever godt heroppe.

Hmm - et helt andet bondeland end det jeg kommer fra - jeg har set alt for
mange sølle gårdkatte i min tid.

> Min største bekymring lige nu, er om den nye ejer af mit hus, vil tage sig
> kærligt af mine fugle udenfor.

Du har vel givet ejeren nogle venlige instrukser med på vejen

> [...]
> utænkelig. Næste år vil problemet være endnu større, så umiddelbart, er
> jagtgeværet den eneste løsning, som fører mod et positivt resultat.

Indfangning og human aflivning eller udsætning efter sterilisation er i mine
øjne bedre - jeg har aldrig været vild med jægere der synes deres gevær er
verdens 8. vidunder til aflivning af husdyr.

> [...]
> ænder. Bare for at beskytte ænderne. Det samme gælder for Blishøns,
> Grønbenet rørhøne o.s.v.... Lyder det skørt i dine ører.

Nej - der hvor jeg kommer fra kalder jægerne det at gå på jagt.

> [...]
til
> at få selv dig, til at trykke på aftrækkeren.

Nope - men det kunne sagtens få mig til at levere nogle stykker til dyrlægen
for aflivning. Grækerne har så valgt at lægge gift og mad med glasskår ud i
stedet.

mvh

Anita og Nicki

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 18-08-04 23:36

" Nitsen" <nitsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

Hej igen Nitsen & Jens Grrrrrrrr......Bider snart

Ingen tvivl om, at det måske så bedre ud. Fange og aflive 250.000 hunde.
Umulig, men smuk tanke. Det er mellem de sidste 250.000 hunde, du kan komme
af sted med det. Forudsat du kan holde tallet nede. Det er altså mere
humant, at skyde den kvarte million, fremfor at lade 1 million dø af sult.
Når du når et acceptabelt tal, vil Grækerne selv, være langt mere positive,
og behandle dem langt pænere, for så vil de gode sider af dem blive set.
Som det er nu, ser folk kun generne.

Men de før omtalte, nej det er ikke jagt. For det sker udelukkende, for at
beskytte dyrene, og sikre, at der kommer nye ællinger.
Ænder, Blishøns og Grønbenet Rørhøne, har et lille problem. Der er alt for
mange hanner, som alle vil parre. De generer sig heller ikke, så tre, fire
eller fem hanner, prøver at bedække samme hun, og det på en gang, med det
resultat, at hun drukner. Så kommer der man garanti ingen ællinger. Det er
kommunens skytter der står for udtyndingen. Ikke jægere.

Ja jeg har hørt om, at der visse steder i København har været / er store
problemer med baggårdskatte. Men hvordan det står til nu, ved jeg ikke.

Men du har ret, vi har det dejligt heroppe. Højt til loftet, og plads til
albuerne. Og ja, han er blevet tvunget til at anskaffe et foderbrædt, og
sikre alle mine små og store pipper. Der er også snart ved at være mange
forskellige slags, og nu kan vi vist føje Egern til samlingen. Selvom
fuglene nu ikke ligefrem er begejstret for den slyngel , men nuttet ser
de da ud.

Lige nu skal vi køre forsigtigt, for der er rigtigt mange halvstore Fasan
kyllinger rundt på vejene. Desværre ser det ud til, at trafikken i år er
rigtigt hård ved pindsvinene.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 18-08-04 13:45

> [...]
> Men bare tanken om, hvad der ville ske, hvis man ikke gjorde det, er
> nok til at få selv dig, til at trykke på aftrækkeren.

Personligt ville jeg da foretrække en kugle frem for at skulle sulte ihjel.
Men det er ikke en særlig stueren og politisk korrekt løsning du forslår
så det er sjældent populært selvom det er effektivt og rigtigt.

/Jens (som godt vidste at Benny var en brutal hundemorder inderst inde)