Kat som tisser i sofaen....
Fra : Tine Kristiansen

Dato : 15-08-04 10:58

Hej,

Jeg har brug for nogen gode råd.... Min mis på 1 år er begyndt at tisse i
vores sofa og har gjort i ca. 14 dage nu. Han tisser også i bakken og det er
er mest strinteri når han gør det i sofaen. Tidligere gjorde han det også i
vores seng, men efter at sengetæppet altid ligger på, så gør han det
ikke..... Men sofaen er tilgengæld hans ynglingssted....

Han er kasteret og fejler ikke noget (er tjekket). Jeg har sprøjtet med
Feliway i en uge i sofaen og har haft sølvpapir i sofaen. Det har hjulpet,
men nu hvor vi fjernede det igår pga. gæster, så gjorde han det igen (lige
da det var fjernet, som om at han bare ventede på at det forsvandt).

Vi fik ham for et par måneder siden og han flyttede kort tid efter der i hus
sammen med os. Så han flyttede 3 gange på meget kort tid. Det troede jeg var
problemet og gav ham ekstra meget opmærksomhed (selvom problemet først er
kommet nu efter 1½ månede i huset), men igår da jeg havde nusset med ham i
lang tid så går han direkte hen i sofaen og tisser (går endda forbi bakken
på vejen...)

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre..... Det er klart ud af protest, at han gør
det.... Hvad gør jeg??????

Hilsen
Tine

Fra : Denise

Dato : 15-08-04 16:38

Tine Kristiansen wrote:
> [...]
> sofaen og tisser (går endda forbi bakken på vejen...)
>
> Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre..... Det er klart ud af protest, at

Kors, den er svær. Det kan jo være en protest, som du skriver, og så kan du
vel ikke gøre meget andet en at give ham opmærksomhed og lægge sølvpapir i
sofaen, det kan jo være han holder op. Hvis det mest er strinten, så er det
jo for at markere sig, så må det være fordi der stadig lugter af noget han
føler skal markeres og så er det jo ikke bare fordi han er "urenlig". MEN
har han set fremmede katte i haven eller har der været en inde i huset, som
han kan lugte, så kan de finde på sådan noget. Eksemplet er set hos
svigerinden, hankatten strintede på døren til et værelse pga anden kat i
haven. I så fald holder det op af sig selv på et tidspunkt. Har du gjort et
stort stykke arbejde med rodalon for at fjerne lugten, så det ikke er den,
der forvirrer ?
Ellers kan jeg ikke komme på nogle ideer, du har jo prøvet de gængse som
Feliway og nyt kattesand, så det kræver jo nok en forklaring fra en adfærds
et-eller-andet
NB! der var jo engang en historie her i gruppen om en kat der strintede selv
om han var kastreret. Han var chryptocid, hvor testiklerne vandrer om
lysken, så det var altså en kastration som ikke lykkedes, men det er jo et
meget sjældent tilfælde, bare for info.

--
Hilsen Denise

Fra : Denise

Dato : 15-08-04 17:46

Denise wrote:

> Han var chryptocid, hvor
> testiklerne vandrer om lysken,

He he, altså op i lysken.
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 15-08-04 23:02

"Tine Kristiansen" <Nukleuz@mail.dk> wrote in

> Jeg har brug for nogen gode råd.

Puha, som Denise siger så er den godt nok svær. Det eneste jeg kan
komme på at tilføje til Denises post er, når du gør rent efter din kat,
så bruger du ikke klorin vel? Det kan nemlig forværre problemet. Katte
synes åbenbart at klorin og klorinholdige produkter lugter af fremmed
kat og derfor vil de forsøge at overdøve lugten. Enten skal du prøve
med rodalon som Denise nævner eller simpelthen med vaskepulver. En
eller anden har tidligere fortalt at enzymer i alm. vaskepulver skulle
være meget effektive til rengøring af stærkt lugtende ting.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Tine Kristiansen

Dato : 16-08-04 12:04

> [...]
> eller anden har tidligere fortalt at enzymer i alm. vaskepulver skulle
> være meget effektive til rengøring af stærkt lugtende ting.

Hej Kate og Denise,

Jeg har gjort rent med Rodalon hvergang, men han gør det alligevel.
snøft.....
Jeg tørrer af og vasker og tørre igen m.m og det sammen sker hele tiden.
Medmindre jeg har lagt noget i sofaen fx. sølvpapir el.lign, som han
ikke kan lide at gå på. Men det ser altså bare heller ikke for kønt
ud..... Og hvor længe skal man blive ved???

Jeg var lige ved at købe noget "gå væk" kat (kan ikke huske det præsise
navn) i zoo city igår. Det kostede 100 kr og selvom det ikke er mange
penge, så har jeg ikke den store tiltro til disse produkter.....
Nogen som har prøvet nogen af disse produkter???

Hvorfor findes der ikke en mirakel kur ;0(((((((

Med venlig hilsen
Tine Kristiansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 17-08-04 08:12

Tine Kristiansen <vitexKATTE@BAKKEmail.dk> wrote in

> Hvorfor findes der ikke en mirakel kur ;0(((((((

Ja, sådan en kunne jeg da også godt tænke mig. Ikke fordi min er så
slem som din, men jeg har en hunkat som med lange mellemrum tisser i
min seng eller sofa. Jeg forstår ikke hvorfor hun gør det. Hun er
omplaceringskat, af andre grunde end tisseriet, men gjorde det også i
sit gamle hjem.
Jeg bliver noget muggen i skralden når jeg opdager at hun har tisset i
sengen, enten lige inden jeg skal i seng eller lige før jeg står op
Eller som i fredags mens jeg var i bad og vidste jeg skulle afsted, så
jeg havde ikke tid til at skifte sengetøj, men måtte bare fjerne dynen
og sengetøjet. Ikke sjovt når man ved man kommer _meget_ sent hjem
efter en lang dag.