Boblende/skvulpende lyde fra Sierra.
Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-08-04 22:43

Hej rødder + andre

Så kom turen til mig.
Hjælp, hvad er der galt med min kære dyt?
Der kommer lyde når jeg kører i den, lydene er dem som er nævnt i subject.
Det lyder som om lydene kommer fra 'et sted under instrumentbordet'.
Nu tænker flere sikkert at det er varmelegemet.
Det gjorde jeg også selv.
Men:
1) Det synker ikke i ekspansions-beholderen.
2) Det lugter ikke af kølervæske inde i bilen.

Hvad kan det skyldes?
Hvordan kommer jeg af med lydene?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 14-08-04 23:00

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad kan det skyldes?
Et useriøst svar::
Vand i panelerne. Har du overvejet en ålefarm, der er penge i skidtet ;)

> Hvordan kommer jeg af med lydene?

Seriøst:
Prøv at "lufte ud": med varm motor, klemme på div. slanger, husk at fylde
efter hvis det synker i beholderen.

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-04 23:02

> [...]
> Men:
> 1) Det synker ikke i ekspansions-beholderen.
> 2) Det lugter ikke af kølervæske inde i bilen.

Revnet topstykke eller defekt toppakning. Trykket fra cylinderen kommer ind
i varmeapparatet og kan undvige via "ventilen" i expansionstanken.

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-08-04 23:15

> Revnet topstykke eller defekt toppakning. Trykket fra cylinderen kommer
ind
> i varmeapparatet og kan undvige via "ventilen" i expansionstanken.

Øv!

Det lyder som om jeg kommer til at lave noget.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 14-08-04 23:28

> [...]
ind
> i varmeapparatet og kan undvige via "ventilen" i expansionstanken.

Det lyder som de samme symptomer jeg havde på min 2,0 dohc, det viste sig at
være en defekt toppakning, den drak også af kølevandet på cylinder 3 & 4,
det var efter en ford mekker et "kendt problem". Prøv at lufte ud så godt du
kan, ellers hold godt øje med kølervæske standen, hvis den begynder at
drikke, er det med originale stumper og planing af topstykke en reparation
til ca 2000-2500 (forudsat at du selv skifter den self.)

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-04 23:46

> [...]
> drikke, er det med originale stumper og planing af topstykke en reparation
> til ca 2000-2500 (forudsat at du selv skifter den self.)

På en DOHC er eneste udluftning at man skruer op for varmeapparatet og lader
den cirkulere et stykke tid (i flg. Haynes). Der er ingen udluftningsskruer

--
Tom

Fra : Brian Fogh

Dato : 15-08-04 05:42

Hejsa

Nemlig rigtigt. Det eneste man kan gøre for at hjælpe er at løfte bilen i
forenden men den kører. Det lyder nu mest som et revnet topstykke for mig
også. Prøvede det selv for et år siden men det kostede mig altså 11000 bobs
pga der ikke var nogle brugte topstykker. måtte købe et nyt til knap 7000
kr.

Hilsen
Brian
2.0i CLX ´93

Fra : Olesen

Dato : 15-08-04 08:55

"Brian Fogh" <brian@sprit.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
bobs
> pga der ikke var nogle brugte topstykker. måtte købe et nyt til knap 7000

Et slagpå tasken:
Hvad koster en helt ny 2.0 DOHC motor eks. ?
Hvis den ku' købes idag.

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-04 09:02

> Et slagpå tasken:
> Hvad koster en helt ny 2.0 DOHC motor eks. ?
> Hvis den ku' købes idag.

Hvis du køber den sammen med bilen så har de dem i tyskland helt ned til 500
Euro

--
Tom

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-08-04 16:13

Tom wrote:

> Hvis du køber den sammen med bilen så har de dem i tyskland helt ned
> til 500 Euro

500 ?
Den sidste DOHC'er jeg var med nede og hente, den gav vi 99 euro for, og den
kørte perfekt hele vejen hjem til slagteriet
Endvidere var den med ABS, servo, soltag, tonede elruder m.m. og det var en
91'er.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-08-04 09:09

> Hvis du køber den sammen med bilen så har de dem i tyskland helt ned til
500
> Euro

Det er kraftigt med i mine overvejelser

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Allan Olsen

Dato : 26-09-04 00:28

Det kan være vand i bunden af dine døre, jeg havde det problem med min
sierra, jeg borede et 6 mm hul i bunden af døren, og der løb vand ud af
døren i 10 minutter. Ford limede bunden på deres døre, så hvis du ikke har
en tæt vindus liste, så kan vand være dit problem.