Erfaringer med loppemidler
Fra : Anja Ploumann Johans~

Dato : 14-08-04 20:10

Hej Gruppe!
Jeg har en kat der desværre er allergisjk overfor lopper og overfor
Frontline (hun får "ætsesår" af det). Da Program Vet jo er af samme
fabrikant vil jeg naturligvis også undgå dette da hun nok heller ikke kan
tåle det.
Jeg har fået anbefalet at prøve Advantage i stedet, men alle herinde ser ud
til udelukkende at anbefale de andre. Er Advantage for dårligt eller ??

Derudover ville jeg høre om der er en grænse for hvor mange marinerede
hvidløg (dels mod lopper, men det er vist ikke noget der virker fantastisk
godt) en kat må få om dagen/ugen?

På forhånd tak for hjælpen.

MVH Anja

Fra : Lasse Jensen

Dato : 14-08-04 20:08

Anja Ploumann Johansen wrote:

> [...]
> ud til udelukkende at anbefale de andre. Er Advantage for dårligt eller ??

Jeg havde engang en kat med loppeallergi. Så vidt jeg husker, fik hun
drysset noget pulvet i pelsen. Kan ikke huske hvad det hed, men det
indeholdt vidst nok retonol.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 14-08-04 20:22

"Anja Ploumann Johansen" <anja@ploumann.dk> writes:

> [...]
> til udelukkende at anbefale de andre. Er Advantage for dårligt eller ??

Ikke efter min mening, tværtimod...
Har skam prøvet program vet og frontline men det hjalp ikke en fis før
jeg brugte advantage så blev der godt nok stille i huset igen

> Derudover ville jeg høre om der er en grænse for hvor mange marinerede
> hvidløg (dels mod lopper, men det er vist ikke noget der virker fantastisk
> godt) en kat må få om dagen/ugen?

SLET INGEN !!!!!
Hvidløg giftig

Opkast, diarre, blodmangel (hæmolytisk anæmi), gulsot, blod i urinen

"Lånt" på http://www.siamis.com/Helse/giftigeplanter.html

Tak til Ann R.

> På forhånd tak for hjælpen.
>
> MVH Anja

Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 14-08-04 23:50

On 2004-08-14 21:22:17 +0200, Henrik Pedersen <misbams@edb.invalid> said:

> SLET INGEN !!!!!
> Hvidløg giftig
>
> Opkast, diarre, blodmangel (hæmolytisk anæmi), gulsot, blod i urinen

> [...]

Selv tak, Henrik
Og ja, alt hvad der hedder løg - fra liljeløg til spiseløg - er ikke en
god ting sammen med katte

Jeg har ingen erfaring med loppebekæmpelse, heldigvis så der kan
jeg ikke hjælpe.
--
Knus fra Ann R

Fra : Anja Ploumann Johans~

Dato : 16-08-04 06:59

> SLET INGEN !!!!!
> Hvidløg giftig
>
> Opkast, diarre, blodmangel (hæmolytisk anæmi), gulsot, blod i urinen
>

> "Lånt" på http://www.siamis.com/Helse/giftigeplanter.html

Sjovt, det sagde dyrlægen intet om da jeg fortalte det sidst... Så må hun jo
lade være med at få flere.

Tak for svarene.

MVH Anja

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 16-08-04 14:11

"Anja Ploumann Johansen" <anja@ploumann.dk> writes:

> Sjovt, det sagde dyrlægen intet om da jeg fortalte det sidst...

> Så må hun jo lade være med at få flere.

Ja det er nok den eneste løsning...
Men iøvrigt ret surt at man ikke kan "nøjes" med at bruge noget som er
helt naturligt og kemikaliefrit...

> Tak for svarene.

Var da så lidt, vi er her jo for at hjælpe hinanden *S*

Fra : Stine Hilskov

Dato : 16-08-04 16:52

Vil bare sige, at min Katja også får advantage. Det virker fint. Ingen
problemer.

Hilsen Stine