Skærme
Fijala 3554
Størrelse på skærm
Fra : Lina

Dato : 14-08-04 19:31

Hej gruppe.

Jeg sidder her med en skærm, jeg skal have solgt, men jeg kan desværre ikke
huske, om jeg købte den som en 18" eller 19", så jeg skal lige have målt
den, så jeg kan oplyse den rigtige størrelse til evt. købere, så er der
nogen, der kan fortælle mig, hvordan man præcist måler en skærms størrelse?

God weekend
Mvh Lina.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 14-08-04 19:45

On Sat, 14 Aug 2004 20:30:39 +0200, Lina wrote:

> [...]
> nogen, der kan fortælle mig, hvordan man præcist måler en skærms størrelse?

Det letteste var lige at skrive navnet og modelnummeret her i gruppen. Der
er nok nogen der kan finde specifikationer på den så.

Hvis det er en CRT (glasskærm) så er den ikke så let at måle, da en del af
tværmålet er dækket af en plastikkant. Hvis der er tale om en LCD-skærm er
det bare at sætte et målebånd på (2,54 cm = 1 tomme)

Forresten mener jeg ikke lige at kunne mindes så mange 18" CRT-skærme,
hvorimod 19" er ret udbredt. Med "fladskærme" er der både 18 og 19 tommer
modeller.

--
Mvh. Lars

Fra : Lina

Dato : 14-08-04 20:17

> [...]
>
> Forresten mener jeg ikke lige at kunne mindes så mange 18" CRT-skærme,
> hvorimod 19" er ret udbredt. Med "fladskærme" er der både 18 og 19 tommer

Tak for svaret :)

Det er en CRT-skærm fra MAG Innovation og på bagsiden af skærmen står der,
at det er model 986N. Jeg mener heller ikke at have set så mange 18"
CRT-skærme omkring, men jeg er alligevel i tvivl, da jeg ikke er særlig
meget inde i "sådan noget"...

Fra : Mads

Dato : 14-08-04 20:36

On Sat, 14 Aug 2004 21:17:00 +0200, "Lina" <lina@kornkids.com> wrote:

>Det er en CRT-skærm fra MAG Innovation og på bagsiden af skærmen står der,
>at det er model 986N.

Din skærm er en 19"

mvh Mads

Fra : Lina

Dato : 14-08-04 20:53

> Din skærm er en 19"

Mange tak for hjælpen og for det hurtige svar :)