Forskel i resultater på mobilprisudregning~
Fra : ms

Dato : 14-08-04 13:59

http://www.infoni.dk og www.teleprisguide.dk kan man indtaste sit
minutforbrug og så se hvilke mobilselskaber der billigst. Men jeg får 2
meget forskellige resultater når jeg indtaster de samme informationer på de
to sider!

Jeg har på begge sider regnet med 10 minuter pr. dag og 5 sms pr. uge.

http://www.infoni.dk får man CBB som nr. 1 med 286 kr i mdr. Nr. 2 er
telmore med 321 kr pr. mdr.

Men på teleprisguide.dk får man TDC Mixit regning med Zone som nr. 1 med kun
657 kr pr kvartal! Efterfulgt af tele2 på 713 kr pr. kvartal. Først på 6.
pladsen kommer CBB og først på 13. pladsen kommer telmore!

Hvordan kan der være så stor forskel på de 2 undersøgelser?

Mvh
Johs

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 14-08-04 22:45

On Sat, 14 Aug 2004 14:59:01 +0200, "ms" <dsf@as.com> wrote:

> [...]
>pladsen kommer CBB og først på 13. pladsen kommer telmore!
>
>Hvordan kan der være så stor forskel på de 2 undersøgelser?

Enten forkerte oplysninger i deres pris databaser - eller mere
sandsynligt, forskellige forudsætninger for, hvordan en
gennemsnitsbruger anvender telefonen. Der er f.eks. stor forskel på,
om det er 10 opkald af et minut eller to opkald af 5 minutter, på
hvilken tid af dagen det foregår, om det er weekend eller ej og om man
ringer hjemmefra (Zonen) eller andre steder fra.

Det simpleste - og mest korrekte måde - er selv at regne det ud
baseret på aktuelle prisoplysningerne fra de forskellige udbydere.

1 opkald á 10 minutter pr. dag + 7 SMS'er om ugen vil i en måned med
31 dage koste ca. 227 kr. hos CBB.

KS