Er det bare mig...?
Fra : Connor

Dato : 14-08-04 09:27

Efter at have købt et fornuftigt surroundanlæg for få uger siden, har jeg
lagt mærke til at der på et eller andet tidspunkt i næsten alle film er
tordenvejr. Tror det er for at øge dramatikken.
Har i andre også lagt mærke til det.?

Med venlig hilsen
Johnny

Fra : Johnny Jakobsen

Dato : 14-08-04 11:42

"Connor" <ingen@mail.adr> wrote in message
> [...]
> lagt mærke til at der på et eller andet tidspunkt i næsten alle film er
> tordenvejr. Tror det er for at øge dramatikken.

Det kommer jo meget an på hvilken type film du ser. Spændnings og gyserfilm
har det meget med at skulle have et tordenvejr med også selv om der ikke har
været noget videre oplæg til at det skulle blive uvejr.
Har du så også lagt mærke til at tordenvejr på film stort set aldrig lyder
som i virkeligheden. I film kommer lynet og tordenbraget altid samtidig,
ligesom om tordenvejret er lige oven over hvor det sker.

Men tordenvejr lyder jo lækkert på et godt suroundanlæg :)

-The Baptizer
www.moviescreenshot.com

Fra : Connor

Dato : 14-08-04 19:20

"Johnny Jakobsen" <btzSLET@area42.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ligesom om tordenvejret er lige oven over hvor det sker.
>
> Men tordenvejr lyder jo lækkert på et godt suroundanlæg :)

LOL. Ja. Tordenvejret lyder faktisk bedre på mit surround end det gør i
virkligheden. Og lynene er meget flottere på film end i virkligheden..
Udover action, eventyr, thrillers, krig og gys synes jeg også de ofte får et
uvejr flettet ind i komedier. Selv om det nok er komedier af nævnte genrer
de oftest ikke er.

M.v.h

Fra : Pipeline

Dato : 15-08-04 00:04

"Connor" <ingen@mail.adr> skrev i en meddelelse
> LOL. Ja. Tordenvejret lyder faktisk bedre på mit surround end det gør i
> virkligheden.

Så må jeg sgu have skiftet mit surround ud! For når Vorherre laver torden og
man står lige neden under, så findes der simpelthen ikke bedre lyd
Jeg må huske at spørge Ham, hvilket anlæg han har (hvis jeg altså ikke møder
ham med hornene i stedet).
--
MVH/Regards
Pipeline (Remove XXXXXX to reply)

Fra : Rene Schnoor

Dato : 15-08-04 20:31

"Pipeline" <ng2XXXXXX@odeu.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
og
> man står lige neden under, så findes der simpelthen ikke bedre lyd

Pas på lyn!!

René

Fra : Rune Jensen

Dato : 15-08-04 21:27

[SNIP]
> Så må jeg sgu have skiftet mit surround ud! For når Vorherre laver torden og
> man står lige neden under, så findes der simpelthen ikke bedre lyd
[SNIP]

Ahhh... du skal nok ikke stå lige under det, for så kan du ikke høre
tordenen, du skal helst være 300 meter væk for at høre det ordenligt :)

Rune

Fra : Mikael Schøler

Dato : 15-08-04 23:44

Pipeline wrote:

> [...]
> man står lige neden under, så findes der simpelthen ikke bedre lyd
> Jeg må huske at spørge Ham, hvilket anlæg han har (hvis jeg altså ikke møder

Gad vide hvilke slags lyn han så laver...

Mikael