A7n8x-x Onboard og pci lydkort på samme ti~
Fra : Sune Storgaard

Dato : 12-08-04 13:33

Jeg opgav at få de rear højtalerne til at spille fornuftigt , og satte
istedet et sb 128 vibra lydkort i, som udelukkende skulle bruges til tvout
funktioner, men da jeg satte den i, så blev onboard lyden slået fra mere
eller mindre...

Der står ganske vist stadigvæk "Nvidia(R) nForce(TM) Audio Codec Interface"
i enhedshåndtering, men den kan ikke vælges mere under lydeenheder? En
bekendt sagde han havde hørt noget om at den automatisk slog det fra hvis
der var et andet lydkort i, nogen der kan af eller bekræfte det ? I bios
har jeg kun mulighed for at sætte onboard til auto (som den står på nu)
eller disable. Er det ikke muligt at køre med 2 lydkort på en eller anden
fusket måde?

Det skal dog lige siges at jeg aldrig fik det pci lydkort "rigtig"
installeret, da jeg ikke kunne finde en xp driver til den. Det er model
CT4810, har prøvet driverguide og CT's side, men kan ikke rigtig finde noget
der virker. Ved ikke om det har noget at sige, men hvis at onboard aligevel
bliver slået fra, så kan det være lige meget. Nægter at sætte 3 lydkort i
den blot for at opnå det onboard lyden BURDE kunne klare..

/Sune
-Der er træt af lyden på a7n8x-x