Drachmann, Gothilf Henrich
Fra : ed

Dato : 13-08-04 09:41

Er der nogen der kender, denne person ??

Da han hedder det samme som min tip tip oldefar, og kommer fra samme by
(København) og døde året efter min 2*tip oldefar blev født, kunne det jo
godt være min 3*tip oldefar (ham kender jeg desværre ikke endnu)

mvh

Erik Drachmann

eriksnabelamagnus.dk

STAMKORT HENVISNINGER

Reg. nr: RD-103a (LAK Landsarkivet for Sjælland m.m.)

"Drachmann, Gothilf Henrich (the- og porcelænshandler, København) og
hustru Kirstine Drachmann, f. Bache"

Yderdatering: 0 - 0

Indholdsresumé:

Omfang: 0

Klausuler: -

Bemærkninger: Henvisninger: Seddelregistratur Bemærkninger: Han
døde i 1817, hun i 1820 Status: Der er afleveret arkivalier

Særnr.:

INDHOLD

Fra : Show The Andersens

Dato : 13-08-04 15:28

I Langholz Anetavle for berømte danskere mener jeg Holger Drachmans anetavle
er at finde. Har du tjekket den?

Annette

--
For at undgå spam bedes du ved direkte svar skrive til:
Afsenderens tre forbogstaver @bear.dk

Fra : ed

Dato : 16-08-04 10:41

Tak for tippet, den er nu bestildt på biblioteket

erik

Fra : Bent Fleron

Dato : 13-08-04 16:41

ed wrote:
> Er der nogen der kender, denne person ??

Øhh, det samme spørgsmål stillede du sidst i december 2003 og fik en del
udmærkede svar bl. a. med 2 indlæg fra Lars Jørgen Helbo og som citeret
nedenfor fra Hans Poulsen:

CITAT
Kære Erik Drachmann

Jeg tager det for givet, at du allerede har studeret
DDA - Folketællinger - Randers. Ved blot at skrive Drachmann og
Randers amt
får man adskillige Drachmann'er. Flere af dem er født i København og
er samtidige,og jeg formoder, at de er søskende. Kan du ikke ved at
følge en eller flere af disse Drachmann'er i det jyske aflure
kirkebøgerne en eller anden oplysning, som peger tilbage til det sogn
i København, hvor de er født?

Hvad med dødsfaldene? Ankomstlisterne? Lægdsrullerne?

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C
CITAT slut

Kunne du ikke bruge nogen af svarene`? ;-(
--
Med venlig hilsen Bent Fleron.
For den der orker at sende en returmeddelelse

Fra : ed

Dato : 16-08-04 10:23

Hej Bent og andre

Nej det er ikke helt det samme spørgsmål. Navnet er dog det samme
Den jeg spurte om var min tip oldefar født i 1816 i københavn og død i ca
1880 i virring

Denne person døde i 1817 i københavn, og ved navneligheden fangede den min
interesse, måske min 2tip oldefar jeg ved det ikke. så dette var et skud i
tågen for at se om der var nogen der havde hørt om en "the- og
porcelænshandler" fra københavn, og vigtigst hvorfra i københavn, da jeg
mangler et sogn og lede i.

mvh

erik

Fra : ed

Dato : 16-08-04 10:27

Jeg tror jeg løb sur i 2 og 3 gange tip, i den tidligere mail sorry