Webside med omregning af enheder søges
Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 13-08-04 10:19

Jeg havde engang et link til en side med omregning af enheder,
men den er nu nedlagt. Fidusen var at man blot kunne taste fx. 1
inch og få resultatet 2,54 cm når der klikket på en
konverteringsknap.

Jeg har prøvet at lede lidt på Google, men måske bruger jeg ikke
de rette søgeord, for jeg har kun kunne finde tabeller og ikke
interaktive sider. Kender nogen til en side som jeg har
beskrevet, helst dansk?

Lars

Fra : Michael Vittrup

Dato : 13-08-04 10:43

Fra : Rasmus Villemoes

Dato : 13-08-04 13:47

Michael Vittrup <vittrup@ima.auc.dk> writes:

> ..vidste du eksempelvis at der kan rummes godt 10^51 fadøl i et
> kubiklysår?
>
> "1 cubic light years in uk pints"

Kender den ikke enheden "1 Olsen"?

Rasmus

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 16-08-04 10:57

> ..vidste du eksempelvis at der kan rummes godt 10^51 fadøl i et
> kubiklysår?

I gymnasiet gik den for at være Munks konstant...

PS. Giver iøvrigt seriøse tømmermænd

Lars

Fra : Jonas Haase

Dato : 13-08-04 10:39

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> writes:

> [...]
> de rette søgeord, for jeg har kun kunne finde tabeller og ikke
> interaktive sider. Kender nogen til en side som jeg har

Du kan faktisk bruge Google lommeregneren direkte, hvis du f. eks
skriver '1 inch in cm' får du svaret. Her er et direkte link:
http://www.google.com/search?q=1+inch+in+cm&ie=UTF-8&oe=UTF-8

I tilfælde af at du bruger en *nix maskine af en slags, så kan du også
prøve at se om 'units' er installeret (køres fra terminalen).

hilsen
Jonas
--
Bad spellers of the world UNTIE!

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 16-08-04 11:02

> [...]
eks
> skriver '1 inch in cm' får du svaret. Her er et direkte link:

Ja, det vidste jeg faktisk ikke. Dog klarer den ikke alt. Jeg
prøvede lige:
1 BTU in kWh og der måtte den nøjes med et hjemmesidelink

Lars

Fra : Jonas Møller Larsen

Dato : 16-08-04 22:54

Lars Thomsen Nielsen wrote:
> [om Google]
> Jeg prøvede lige:
> 1 BTU in kWh og der måtte den nøjes med et hjemmesidelink

Det virker at skrive '1 BTU in kW hours'.

--
Jonas Møller Larsen

Fra : Jacob Ask

Dato : 13-08-04 11:48

"Lars Thomsen Nielsen" <lars@EraseThisflexcom.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg havde engang et link til en side med omregning af enheder,
> men den er nu nedlagt. Fidusen var at man blot kunne taste fx. 1
> inch og få resultatet 2,54 cm når der klikket på en
> konverteringsknap.

Hvad med http://www.saack.dk/omregning.shtml

/ask

Fra : Froggy

Dato : 13-08-04 14:56

Jacob Ask wrote:
[klip]

> Hvad med http://www.saack.dk/omregning.shtml

Slet ikke så tosset ...

--
Froggy
Det er bedre at være en optimist, der tager fejl,

Fra : Michael C. Andersen

Dato : 16-08-04 12:27

On Fri, 13 Aug 2004 15:55:34 +0200, "Froggy" <froggy@ofir.dk> wrote:

>Jacob Ask wrote:
>[klip]

>Slet ikke så tosset ...

www.convert-me.com er også et ganske udenmærket site.

Med venlig hilsen
Michael C. Andersen
never.give.@way.your.email.address.on.usenet
Allways remember: spelling errors is a feature, not a bug

Fra : Froggy

Dato : 16-08-04 12:34

Michael C. Andersen wrote:
[klip]

> [...]
> Michael C. Andersen
> never.give.@way.your.email.address.on.usenet
> Allways remember: spelling errors is a feature, not a bug

Takker ...

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 16-08-04 11:08

> Hvad med http://www.saack.dk/omregning.shtml

Gankse god, men mangler en del konverteringsmuligheder, fx.
BTU -> kWh.

Tak for linket

Lars

Fra : Kristian Vange

Dato : 13-08-04 14:40

Lars Thomsen Nielsen wrote:
> Jeg havde engang et link til en side med omregning af enheder,
> men den er nu nedlagt. Fidusen var at man blot kunne taste fx. 1
> inch og få resultatet 2,54 cm når der klikket på en
> konverteringsknap.

http://www.convert-me.com/en/ kan man foretage en masse omregninger.
Siden er godt nok på engelsk (russisk kan også vælges!), men den er nem
og overskuelig.

--
Kristian

Replace 'invalid' with 'dk' to reply

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 16-08-04 11:00

> På http://www.convert-me.com/en/ kan man foretage en masse

Jep, den er lige i vinkel.

Tak

Lars

Fra : Cubus

Dato : 13-08-04 18:06

http://www.onlineconversion.com/

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-04 22:28

> [...]
> de rette søgeord, for jeg har kun kunne finde tabeller og ikke
> interaktive sider. Kender nogen til en side som jeg har

Denne er på dansk

http://www.formel.dk/enheder/enhedsomregner/menue/index%20til%20enhedsomregn
er.htm

Tina

Fra : Michael Vittrup

Dato : 14-08-04 01:04

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 14-08-04 09:45

"Michael Vittrup" <vittrup@ima.auc.dk> skrev i en meddelelse

http://www.formel.dk/enheder/enhedsomregner/menue/index%20til%20enhedsomregner.htm

> måske .. men, hvad kan den, som google ikke kan? :)

Opstille mange muligheder på en side som man kan vælge ud fra i en grafisk
brugerflade med knapper og rullegardinsmenuer?

/ Susaavej 5, DK-4700 | you're doing, you're | ^ ^ \
\ Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Michael Vittrup

Dato : 14-08-04 09:56

Fra : Verner

Dato : 15-08-04 11:02

Den kan i hvert fald regne forkert.
Prøv at gå ind på nedenstående link.
Vælg "Areal" og konverter 1 tønde land.
Hvad siger I til resultatet?

mvh
Verner

Fra : Froggy

Dato : 15-08-04 12:22

Verner wrote:
> Den kan i hvert fald regne forkert.
> [...]

- en lidt 'kraftig' afrunding ...

Prøv også "1 tønde land omregnet til kvadratkilometer" på:

http://www.saack.dk/omregning.shtml

ved 'hektar' gi'r den samme resultat som den anden - men er mere
nøjagtig ved f.eks. "ar".

Fra : Verner

Dato : 15-08-04 19:45

Froggy wrote:

> [...]
>
> http://www.saack.dk/omregning.shtml
>
> ved 'hektar' gi'r den samme resultat som den anden - men er mere

Nu kan jeg bedre forstå at du kun ser en "kraftig afrunding".
Jeg har prøvet konverteringen på en Mac, og det er fuldstændig
vanvittige resultater der vises.

1 m2 er lig med 0,2 m2 !!!!!

Jeg har nu prøvet på en PC, og det er jo ikke helt tossede resultater.

MEN BRUG DEN IKKE PÅ EN MAC.

mvh
Verner

Fra : Froggy

Dato : 15-08-04 21:43

Verner wrote:

> [...]
> vanvittige resultater der vises.
>
> 1 m2 er lig med 0,2 m2 !!!!!
>
> Jeg har nu prøvet på en PC, og det er jo ikke helt tossede resultater.

Hmmm, det er da højst besynderligt - burde det ikke virke ens?
Jeg har ikke checket de 2 siders koder (og har ikke tid til det lige
foreløbig), men jeg gik umiddelbart ud fra, at beregningerne foregik på
serveren.

Gi'r http://www.saack.dk/omregning.shtml også fejl på MAC'en?

- og har nogen afprøvet dem begge på Unix? Kan pingviner regne?

--
Froggy:
- qui est très heureux parce que les filles

Fra : Verner

Dato : 16-08-04 14:53

Froggy wrote:

> [...]
>
> Gi'r http://www.saack.dk/omregning.shtml også fejl på MAC'en?
>
> - og har nogen afprøvet dem begge på Unix? Kan pingviner regne?

Ovenstående link virker på Mac.

Verner

Fra : Lars Thomsen Nielsen

Dato : 16-08-04 11:07

http://www.formel.dk/enheder/enhedsomregner/menue/index%20til%20e
nhedsomregn

Ja, den er heller ikke så tosset, men den mangler fx. et punkt
omkring Energi. Fint at den for enkelte af siderne skriver
formlerne for hvordan de enkelte tal beregnes.

Lars