Ågerpriser på SMS til udlandet
Fra : Claus E Beyer

Dato : 13-08-04 10:41

Jeg er ved at være godt træt af de ågerpriser som de fleste
mobilselskaber efterhånden har på SMS til udlandet. Det ligner ikke
noget at tage kr. 2,70 (eller mere) for en SMS til udlandet. Når jeg
er i udlandet og skriver hjem til familie og venner fra mit
udenlandste taletidskort, er det meget ofte at der ikke bliver skrevet
tilbage til mig, fordi det er så ågerdyrt at sende en SMS tilbage.
Heldigvis tager Sonofon og Telia mig bekendt stadig kun 20 øre for en
SMS til udlandet, men det er nok også snart en saga blot.

EU, som jo er så vilde med at alt skal være så ens indenfor EU, kunne
godt lave nogle direktiver der gør at SMS kunne sendes til indenlandsk
pris inden for hele EU. Hvornår mon gør EU noget ved de ågerpriser der
generelt gælder for grænseoverskridende samtaler og roaming inden for
EU? - Nok aldrig, for EU gør sjældent noget der hjælper den lille
borger, men er et redskab til at give storkapitalen lette vilkår til
at plyndre EU's befolkning.

Claus

Fra : Fischer

Dato : 13-08-04 11:40

> Jeg er ved at være godt træt af de ågerpriser
> som de fleste mobilselskaber efterhånden har på
> SMS til udlandet.

Som du selv berører, så er grunden de ågerpriser som selskaberne opkræver i
roaming hos hinanden.
I praksis kunne de jo bare blive enige om indbyrdes at sætte priserne ned,
men så vil de jo ikke kunne putte så mange penge i lommen.

> Når jeg er i udlandet og skriver hjem til familie og
> venner fra mit udenlandste taletidskort, er det meget ofte
> at der ikke bliver skrevet tilbage til mig, fordi det er så
> ågerdyrt at sende en SMS tilbage.

Du kunne jo have en ekstra telefon med et dansk nummer. Så skal du bare
fortælle dine venner / familie, at de altid skulle svare dig på dit danske
nummer, selv om beskeden kommer fra dit udenlandske nummer.
Godt nok noget besværligt .....
Det er stadigvæk (næsten altid) gratis at modtage SMS i udlandet (men det
ændrer sig sikkert også).

> Heldigvis tager Sonofon og Telia mig bekendt stadig kun
> 20 øre for en SMS til udlandet, men det er nok også
> snart en saga blot.

Ja, Sonofon har meldt ud, at det ikke bliver ved.

> Nok aldrig, for EU gør sjældent noget der hjælper
> den lille borger, men er et redskab til at give storkapitalen
> lette vilkår til at plyndre EU's befolkning.

Jeg håber du fik luft.

*Fischer

Fra : Lars

Dato : 15-08-04 13:38

Hejsa,

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in message

> EU, som jo er så vilde med at alt skal være så ens indenfor EU, kunne
> godt lave nogle direktiver der gør at SMS kunne sendes til indenlandsk
> pris inden for hele EU.

Ja det er jo god gammeldags planøkonomi fra sovjettiden. Glimrende idé.

** Lars