Fugtskadet Nokia 3510I ??
Fra : HMR

Dato : 12-08-04 18:19

Hej

Jeg har en Nokia 3510I, som jeg har sendt til rep. men de siger at den er
fugtskadet, og vil derfor ikke lave den under garanti.

Men telefonen virker delvis perfekt dvs. at jeg kan spille spil på den, og
den kan afspille alle de ringetoner som er i den, jeg kan også godt bruge
adressebogen mv. uden problermer.
Det er når at jeg skal ringe op eller sende en SMS at den går ud.

Så mit spørgsmål er, kan det være en fugtskadet telefoon jeg har, når det
kun er nogle ting som telefonen ikke virker med ??

Mvh
HMR

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-08-04 18:31

"HMR" <holgerrisNO@SPAMmail.dk> wrote in message
> Hej
>
> Jeg har en Nokia 3510I, som jeg har sendt til rep. men de siger at den er
> fugtskadet, og vil derfor ikke lave den under garanti.

Nokia telefoner er berømte for deres evne til at blive fugtskadet. Jeg havde
ne som din der havde ligget i bilen om dagen (siddet i sin holder) og på
spisebordet om aftenen. Efter 3 mdr gik den i udu, og iflg. Nokia var den
blevet fugtskadet. Jeg bad om at få telefonen tilbage og den var ganske vist
iret indvendig. Jeg kan så konstatere at man ikke kan anvende en Nokia i en
bil med aircondition - og har taget konsekvensen heraf

> [...]
>
> Så mit spørgsmål er, kan det være en fugtskadet telefoon jeg har, når det
> kun er nogle ting som telefonen ikke virker med ??

ja det kan meget vel være sådan at det kun er nogle enkelte steder på
printpladen der er blevet angrebet pt, men hvis du beholder den vil du se
flere funktioner forsvinde

Peter

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-08-04 00:30

"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> bil med aircondition - og har taget konsekvensen heraf

Hmm så er det man lige tænker.. Plejer noget play oven på printet efter at
det hele er monteret ikke at forbygge sådanne skader.. dvs noget vandtæt
belægning. Det må da være noget simpelt de har glemt så.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 13-08-04 11:27

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> wrote in message
> [...]
> det hele er monteret ikke at forbygge sådanne skader.. dvs noget vandtæt
> belægning. Det må da være noget simpelt de har glemt så.

Det er også derfor jeg srev nedenstående i et andet indlæg:

Jeg venter i spænding på den dag en eller anden bliver så tosset at han
anlægger civilt søgsmål mod Nokia. Jeg er nemlig ikke så sikker på at en sag
som den jeg havde ikke kan vindes ved en domstol, med ovennævnte begrundelse

Peter

Fra : Jochke

Dato : 12-08-04 18:54

HMR wrote:

> Så mit spørgsmål er, kan det være en fugtskadet telefoon jeg har, når det
> kun er nogle ting som telefonen ikke virker med ??

Sagtens. Og der vil snige sig flere fejl ind løbende. Står til dagligt i
butik og sælger en del mobiler. Jeg er godt nok overrasket over hvor
mange Nokia telefoner, der kommer retur fra vores værksted med
fugtskade. Værkstedet tager så foto for at bevise det, men en del kunder
tror åbenbart det bare en en undskyldning. Ved at vi kan sende den til
uvildig undersøgelse til Nokia, så mon ikke din forhandler også kan det.

Skal lige siges at jeg aldrig har oplavet at en kunde har fået medhold
fra Nokia endnu.

--
Venlig hilsen
Jochke

Fra : DirectX

Dato : 12-08-04 19:03

"Jochke" <jochke7@jochke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> uvildig undersøgelse til Nokia, så mon ikke din forhandler også kan det.

> Skal lige siges at jeg aldrig har oplavet at en kunde har fået medhold

Gad vide hvorfor Nokia har tabt næsten 3% af verdens markedet ?
Kan det være "vi" er ved at være træt af deres elendige telefoner ?

Mvh
C@ss

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-08-04 19:23

"DirectX" <stendrup@REMOVEvip.cybercity.dk> wrote in message

> Gad vide hvorfor Nokia har tabt næsten 3% af verdens markedet ?
> Kan det være "vi" er ved at være træt af deres elendige telefoner ?

Det er ihvert tilfælde grunden til at jeg har skiftet

Peter

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 12-08-04 19:23

"Jochke" <jochke7@jochke.dk> wrote in message

> [...]
> uvildig undersøgelse til Nokia, så mon ikke din forhandler også kan det.
>
> Skal lige siges at jeg aldrig har oplavet at en kunde har fået medhold

Altså kan vi konkludere at Nokia ikke kan anvendes til sit formål.

Fra : Michael Frandsen

Dato : 12-08-04 21:09

jeg kan sige at sony ericsson t68i ikke er ret meget bedre. jeg havde en som
altid var enten i bilholderen eller i min bukselomme. under en opdatering af
softwaren blev den af forhandleren dømt for fugt skadet og efter at have
fortalt forhandleren om dens daglige brug kunne han meddele at den ikke
kunne holde til den sved som der er i en bukse lomme og skulle man have en
telefon som skulle kunne holde til dette,så skulle den være vandtæt. jeg
satte mig derefter ned og skrev et brev til sony ericsson i sverige og
fortalte dem lidt om hvad jeg mente var deres ansvar. men fik brev tilbage
at hvis en forhandler havde sagt den var fugtskadet så ville de ikke gøre
mere ved det. ps jeg har foræret telefonen væk og her 6 mdr efter er det
stadig kun problemer med at holde strøm (batteri virker helt som det skal)
og så fik jeg jo ikke den nyeste softwareopdatering

Michael Frandsen
slet SUPER fra min mail adresse

Fra : Jochke

Dato : 13-08-04 19:22

Michael Frandsen wrote:

> jeg kan sige at sony ericsson t68i ikke er ret meget bedre.

Hehe...nej den har vi også set en del problemer med i butikken. Det er
generelt en elendig model.

Synes det er dårlig kundeservice af Sony Ericsson. :(

Noget der mangler i dag er mobiltelefoner der kan holde til noget, fugt,
stæv osv. Så savner jeg også en model der har store klare taster og
display til synshæmmede og en med kraftig lydstyrke til hørehæmmede.

Jeg står ofte og må afvise kunder der ønsker en mobil med disse
funktioner prioriteret.